"Misiunea companiei L'Oreal este sa ajute barbatii si femeile din intreaga lume sa constientizeze aceasta aspiratie si sa isi exprime personalitatea la maxim. Acestea sunt lucrurile care dau sens si valoare activitatii noastre si vietii active a angajatilor companiei. Modul de lucru al firmei nu inlocuieste niciuna din politicile existente iar obiectivul acestui cod este sa ofere un cadru pentru aceste politici pentru a facilita intelegerea ratiunii fundamentale care se ascunde in spatele lor. Codul de etica al firmei ofera indrumari utile si practice cu privire la anumite dileme intampinate atat de angajatori, angajati cat si de client." Codul etic al companiei L'Oreal cuprinde valori, principii si norme morale adecvate si clar formulate pentru domeniul de activitate. Tinta companiei este perfectiunea, iar intreaga firma se afla intr-o continua intrecere cu ea insasi si metodele acesteia. Valorile de baza constau in onestitate si claritate: publicitatea adresata consumatorilor se bazeaza pe date stiintifice si fapte dovedite. Se angajeaza in construirea unor relatii trainice cu clientii si furnizorii lor, bazate pe incredere si avantaj reciproc. Respectul fata de oameni este o alta valoare morala ce duce la o buna functionare a firmei. Desfasurarea activitatii in mod deschis si respectuos conduce la cultivarea in continuare a loialitatii, increderii si solidaritatii. Se incurajeaza lucrul in echipa, iar atat succesele cat si esecurile vor fi asumate in comun. Activitatea companiei se sprijina pe integritate: respectarea legilor tarilor in care actioneaza si aderarea la cele mai bune practici de conducere corporatista. O alta valoare morala importanta ce asigura functionarea eficienta a firmei este valorea actionariala prin care se protejeaza si in acelasi timp se utilizeaza activele companiei. Cateva dintre principiile amintite in codul de etica a companiei L'oreal sunt: atentia impactului asupra mediului inconjurator, inclusiv asupra biodiversitatii, urmarind constant reducerea acestuia: hotararea de a nu compromite viitorul pentru siguranta prezentului. Aducerea unei contributii pozitive in tarile si comunitatile in care sunt prezenti si respecta cultura si sensibilitatile locale. Sunt angajati in directia respectarii drepturilor omului. Doresc sa contribuie la combaterea exploatarii prin munca a copiilor si a muncii fortate. Doresc, de asemenea, sa opreasca testarea pe animale in industria ingrijirii personale, contribuind la dezvoltarea si acceptarea unor metode alternative. Cauta in mod activ si privilegiaza partenerii de afaceri care la randul lor le impartasesc valorile si angajamentele morale. Se urmareste mentinerea celor mai inalte standarde in contabilitate si raportare si sprijinirea luptei impotriva coruptiei. In codul de etica al companiei L'Oreal, normele morale sunt organizate in functie de categoriile de stakeholderi vizate. Asadar, in calitate de afacere sunt urmarite si respectate urmatoarele reguli: - Fiecare persoana implicata in dezvoltarea, producerea, marketingul, distribuirea si vanzarea produselor noastre trebuie sa respecte toate cerintele legale si de reglementare cu privire la dezvoltarea si etichetarea produselor. -Asigurarea celor mai inalte standarde de igiena si controale stricte in fiecare etapa din procesul de productie. - Raportarea tuturor reactiilor adverse aparute la consumatori catre Departamentul de Supraveghere Post-comercializare . - Este interzisa efectuarea vanzarilor, transferurilor sau a lichidarilor de bunuri L'Oreal fara autorizatie corespunzatoare si confirmare prin acte . - Evitarea utilizarii inadecvate a sistemelor de calculatoare, a conturilor de e-mail ale corporatiei si a internetului. -Este interzisa divulgarea informatiilor confidentiale catre terti din afara L'Oreal (inclusiv membrii familiilor angajatilor). - Pastrarea in siguranta a evidentelor confidentiale ale clientilor si furnizorilor, atat in format scris cat si electronic. In cadrul companiei exista anumite norme pentru a evita mituirea si de asemenea, pentru a evita cauzarea unor conflicte de interese din cauza unor schimburi de cadouri sau a unor activitati de divertisment. Astfel se asteapta : -Sa nu se accepte cadouri sau activitati de divertismnet din partea unui furnizor, in afara de cazul in care acestea au o valoare simbolica. -Sa nu se ofere si sa nu se accepte niciodata cadouri in bani. -Sa se informeze imediat conducerea despre toate cadourile sau invitatiile primite. - Sa nu se efectueze, sa nu se ofere sau sa se promita bani sau servicii (inclusiv cadouri si activitati de divertisment) personalului guvernamental, altor functionari sau celor care ii influenteaza.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).