Caracterizarea Generală a Impozitelor Indirecte

Previzualizare referat:

Extras din referat:

In conditiile economiei de piata, statul nu mai poate sa intervina in sectorul privat al economiei prin metode administrative, dar el are posibilitatea sa utilizeze anumite parghii economico-financiare, potrivit cerintelor politicii sale economice, financiar-monetare, sociale, prin care sa influenteze activitatea agentilor economici.

Reforma fiscala este parte integranta a reformei economice. Odata cu Revolutia din Decembrie 1989 in Romania au avut loc mutatii deosebite in toate planurile vietii politice, economice, sociale si culturale.

Trecerea de la un sistem hipercentralist la un sistem cu o economie de piata se desfasoara treptat, prin intermediul unei perioade de tranzitie care are ca obiect crearea mecanismelor si parghiilor necesare functionarii economiei de piata. Masurile de politica fiscala joaca un rol important in programele economice ale unei tari, atat pe termen scurt cat si pe termen lung. Ideea principala care s-a raspandit printre politicieni si a ghidat reformele, in special in tarile dezvoltate, a fost aceea ca piata, prin fortele sale, poate fi un ghid mai bun al unei politici de impozitare eficienta, decat interventia guvernamentala. In echivalenta cu aceasta idee au fost luate o serie de masuri pentru a genera deplasarea dintre interventionismul prin impozite catre neutralitatea impozitelor care permite reducerea distorsiunilor generate de impozite.

Majoritatea statelor lumii isi asigura finantarea cheltuielilor publice pe seama resurselor fiscale. Unele state prefera impozitele directe - pe venit si pe avere, in timp ce altele se sprijina cu precadere pe impozitele indirecte - pe consum, pe import-export. In evolutia lor impozitele directe le-au precedat pe cele indirecte, adica pe cele aplicate pe consum. In ultima perioada in Romania impozitele indirecte au o pondere mult mai mare in totalul veniturilor statului decat cele directe.

Integrarea Romaniei in structurile europene si adaptarea sa la cerintele pietei mondiale presupun crearea unei economii concurentiale, capabila sa produca pentru piata interna si pentru export numai produse competitive, corespunzatoare standardelor si

Bibliografie:

Brezeanu Petre , Finante publice si fiscalitate intre teorie

Marinescu Iulian si practica, Editura Fundatiei Romania

de Maine, Bucuresti 1998.

2.Constantinescu, Organizatia Mondiala de Comert de la

Adrian Havana la Marrakech, Editura

Enciclopedica, Bucuresti, 1996.

3.Oprea V. TVA in revista "Economistul", nr.

567/1995, pag.2.

4.Stancu Ion, TVA in revista "Tribuna economica" nr. 2/1991 , pag. 3.

5.Vacarel Iulian , Finante Publice, Editura Didactica si.

si colectiv Pedagocica, Bucuresti, 1999.

6. * * * Revista "Impozite si taxe".

7. * * * Revista "Tribuna Economica".

8. * * * Revista "Economistul".

9. * * * Colectia "Ziarul Financiar".

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Caracterizarea Generala a Impozitelor Indirecte.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
2 539 cuvinte
Nr caractere:
13 665 caractere
Marime:
15.41KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Finanțe
Tag-uri:
statele lumii, impozite, taxe
Predat:
la facultate
Materie:
Finanțe
Sus!