Camera de comerț și industrie a României

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2868
Mărime: 13.94KB (arhivat)
Publicat de: Mugurel Pricop
Puncte necesare: 8
Universitatea de Petrol si Gaze Ploiesti, Facultatea de Stiinte Economice, Specializarea Finante Banci

Extras din referat

Camera de Comert si Industrie a Romaniei este cea mai puternica asociatie a mediului de afaceri din Romania, reunind in randurile sale intreaga retea de 42 de camere de comert si industrie teritoriale, camere de comert bilaterale si asociatii profesionale.

Camera de Comert si Industrie a Romaniei este o organizatie neguvernamentala, cu caracter autonom, care sustine interesele comunitatii de afaceri si, in special pe cele ale membrilor sai, in dialogul cu institutiile statului si organismele internationale. CCIR actioneaza pentru crearea unui mediu de afaceri stabil, coerent si propice dezvoltarii sectorului privat, unei economii de piata reale, durabile si deschise spre exterior.

CCIR este aproape de mediul de afaceri si prin oferta sa de servicii care include misiuni economice, programe de perfectionare profesionala, organizarea de seminarii si dezbateri, baze de date de informatii si oportunitati de afaceri si contribuie la dezvoltarea afacerilor.

De asemenea, in contextul procesului de integrare a Romaniei in structurile europene, CCIR a demarat o campanie de pregatire a mediului de afaceri in vederea adoptarii normelor comunitare de catre agentii economici.

Pentru orice companie, fie ea straina sau romana, colaborarea cu CCIR este cu siguranta benefica atat pentru dezvoltarea afacerii, pe plan national si pe pietele externe, cat si pentru dezvoltarea competentelor personalului sau pentru pregatirea in vederea integrarii in UE.

ISTORIC

Camera de Comert si Industrie a Romaniei a implinit in 2005 15 ani de activitate in sprijinul comunitatii de afaceri romanesti. In toata aceasta perioada, Camera a contribuit la dezvoltarea mediului de afaceri prin punerea la dispozitia comerciantilor de servicii eficiente si reprezentarea intereselor acestora in dialogul cu institutiile statului, precum si punerea in contact cu organisme comerciale internationale si nu in ultimul rand - gestionarea timp de 12 ani a Registrului Comertului.

Iata, pe scurt, o cronologie a celor mai importante momente ale CCIR:

1990 -In conformitate cu Decretul-Lege nr.139/1990 s-a organizat Camera de Comert si Industrie a Romaniei, organizatie neguvernamentala, de utilitate publica, cu caracter autonom si personalitate juridica, cu atributii de camera de comert nationala si pentru municipiul Bucuresti.

-A fost promulgata legea nr. 26 privind Registrul Comertului, institutie administrata de Camera de Comert.

-A fost lansat saptamanalul Mesagerul Economic, publicatie a CCIR.

1991 – S-a infiintat Societatea comerciala Romexpo SA, specializata in organizarea de targuri si expozitii, al carui actionar este si CCIR.

1992 – A fost creata Fundatia Scoala Romana de Afaceri.

1993 – Are loc prima editie a Topului National al Firmelor.

1994 – CCIR a fost membru fondator, alaturi de alte camere de comert, al Asociatiei Camerelor de Comert din Balcani.

1995 – A fost infiintat Centrul Roman de Afaceri Marea Neagra de la Mangalia, al carui actionar este si CCIR.

1996 - Camera de Comert si Industrie a Romaniei si-a schimbat denumirea in Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti (CCIRB), conform hotararii Adunarii Generale din 3 iulie.

1998 – A fost inaugurat sediul Camerei din Bd. Octavian Goga nr. 2.

2002 – Registrul Comertului a fost trecut printr-o hotarare de guvern in subordinea Ministerului de Justitie.

2005 - Camera de Comert si Industrie Bucuresti a dobandit personalitate juridica in iulie si s-a desprins din Camera de Comert si Industrie a Romaniei.

2007 -LEGEA Nr. 335 din 3 decembrie 2007 - Legea camerelor de comert din Romania

LEGEA Nr. 335 din 3 decembrie 2007

Legea camerelor de comert din Romania

EMITENT: PARLAMENTUL ROMÂNIEI

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 836

din 6 decembrie 2007

CAPITOLUL I - Dispozitii generale

Art. 1. — (1) Camerele de comert sunt organizatii autonome, neguvernamentale, apolitice, fara scop patrimonial, cu personalitate juridica, create in scopul de a reprezenta, apara si sustine interesele membrilor lor si ale comunitatii de afaceri in raport cu autoritatile publice si cu organismele din tara si din strainatate.

(2) Sistemul camerelor de comert cuprinde:

a) camerele de comert judetene si a municipiului Bucuresti, denumite in continuare camere judetene;

b) Camera de Comert si Industrie a Romaniei, denumita in continuare Camera Nationala;

c) camerele de comert bilaterale.

Art. 2. — (1) Comerciantii, indiferent de domeniul de activitate, pot constitui in resedintele de judet si in municipiul Bucuresti camere judetene, destinate promovarii intereselor membrilor lor pentru dezvoltarea comertului, industriei, agriculturii si serviciilor, corespunzator cerintelor economiei de piata.

(2) În intelesul prezentei legi, comerciantii sunt persoane juridice, fizice si asociatii familiale care efectueaza in mod obisnuit acte de comert, societati comerciale, companii nationale si societati nationale, regii autonome, grupuri de interes economic cu caracter comercial si organizatii cooperatiste, inregistrate la oficiul registrului comertului din judetul respectiv sau al municipiului Bucuresti, dupa caz, precum si in alte registre speciale, conform legii.

(3) Camerele judetene care s-au infiintat pana la intrarea in vigoare a prezentei legi, din initiativa comerciantilor, au dobandit personalitate juridica la data recunoasterii infiintarii lor prin hotarare a Guvernului.

Art. 3. — (1) Denumirea camera de comert si industrie poate fi folosita numai de catre cele constituite conform Decretului-lege nr. 139/1990 privind camerele de comert si industrie din Romania, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 65 din 12 mai 1990, cu completarile ulterioare, si recunoscute prin Hotararea Guvernului nr. 799/1990 privind recunoasterea infiintarii unor camere de comert si industrie teritoriale judetene, cu modificarile si completarile ulterioare, sau de catre cele infiintate in baza prevederilor prezentei legi, precum si de catre acele camere de comert si industrie bilaterale care sunt recunoscute ca persoane juridice prin hotarare judecatoreasca.

(2) Denumirea camera de comert si industrie poate fi completata, in functie de specificul judetului in care se infiinteaza, cu denumirea domeniului de activitate preponderent.

(3) Denumirea camera de comert poate fi utilizata numai de organizatiile constituite cu respectarea prevederilor prezentei legi.

MISIUNE SI STATUT

Camera de Comert si Industrie a Romaniei - catalizator al sistemului cameral si motor al dezvoltarii economice durabile a Romaniei.

Camera de Comert si Industrie a Romaniei:

-este organizatia neguvernamentala, autonoma, nonprofit, de utilitate publica, cu personalitate juridica, ce reprezinta, sprijina si apara interesele generale ale comunitatii de afaceri din Romania, urmarind promovarea si dezvoltarea industriei, comertului, serviciilor si agriculturii, in concordanta cu cerintele economiei de piata;

-reprezinta fata de Guvern si autoritatile centrale, precum si pe plan international, camerele judetene si ceilalalti membri, in probleme de interes general;

-pune la dispozitia Guvernului si autoritatilor publice centrale informatii si opinii motivate privind interesele generale ale economiei;

-integreaza, indruma si coordoneaza activitatea camerelor de comert bilaterale;

-indruma, coordoneaza si monitorizeaza activitatile camerelor de comert judetene in sensul dezvoltarii activitatii acestora;

-contribuie la consolidarea mediului de afaceri si la dezvoltarea economica locala, regionala si nationala durabila;

-desfasoara activitati de informare si documentare in interesul membrilor sai si al comunitatii de afaceri .

Preview document

Camera de comerț și industrie a României - Pagina 1
Camera de comerț și industrie a României - Pagina 2
Camera de comerț și industrie a României - Pagina 3
Camera de comerț și industrie a României - Pagina 4
Camera de comerț și industrie a României - Pagina 5
Camera de comerț și industrie a României - Pagina 6
Camera de comerț și industrie a României - Pagina 7
Camera de comerț și industrie a României - Pagina 8
Camera de comerț și industrie a României - Pagina 9
Camera de comerț și industrie a României - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Camera de Comert si Industrie a Romaniei.doc

Alții au mai descărcat și

Organizarea Activității unei Întreprinderi

-3- Planificarea operaţională este un obiect de specialitate economică, specific filierei tehnologice care ne ajută şi ne formează pentru viitor....

Politici și Practici Fiscale

I. Utilizarea impozitului ca instrument Cea mai mare parte a resurselor publice sunt prelevari obligatorii si de aceea se impune definirea...

Analiza Impozitului pe Profit

Propuneri privind cotele de impozit pe profit Nu se pot încheia aceste scurte consideratii asupra cotei de impunere, fara a fi exprimata opinia...

Moneda în România

Infiintarea bancii nationale a romaniei (1880) Banca Nationala a Romaniei este prima institutie de emisiune a statului roman independent....

Te-ar putea interesa și

Teoria distinctă a dreptului

INTRODUCERE Studierea dreptului afacerilor este important pentru însuşirea elementelor esenţiale ale dreptului afacerilor ca disciplină distinctă...

Rolul Sistemelor Promoționale în Dinamizarea Activității Firmelor Exportatoare

CAP. I - Trăsături, structuri şi evoluţii ale comerţului exterior românesc O caracteristică definitorie a epocii contemporane o reprezintă...

Înființarea unei farmacii

1. STATUTUL Societatii comerciale cu raspundere limitata CAPITOLUL 1 Denumirea, forma juridica , sediul, durata Art.1 Denumirea societatii...

Lucrare practică desfășurată la SC Industria de Încălțăminte Soara Buziaș SRL

CAPITOLUL 1: SC “I. I. SOARA BUZIAS”SRL 1.1.PREZENTAREA FIRMEI In 1995 se infiinteaza SC “INDUSTRIA DE INCALTAMINTE SOARA BUZIAS” SRL,persoana...

Internaționalizarea firmei SC Apicola SRL

Rezumat (executive summary) Am selecţionat de pe piaţa romanească o entitate economică a carei activităţi economice le-am supus unui demers de...

Marketing internațional - berea Stejar

1.1. Bere – prezentare succinta Berea a fost bautura populara de mult timp. Tablele babiloniene de lut prezinta retete detaliate de bere, ce se...

Economia întreprinderii - statutul și prezentarea unei firme

CAPITOLUL I – STATUTUL Denumirea, forma juridica , sediul, durata Art.1 Denumirea societatii este Societatea Comerciala Acquaverde. Art.2...

Turism de afaceri în Timișoara

INTRODUCERE Serviciile de tratament şi alimentaţie publică, alături de serviciile de cazare şi transport precum şi de multe alte servicii, sunt o...

Ai nevoie de altceva?