Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 10500
Mărime: 56.86KB (arhivat)
Publicat de: Georgian Giurgiu
Puncte necesare: 6
R. Moldova

Cuprins

  1. Bugetul de stat. Noţiuni, funcţii, caracteristici.
  2. 2. Excedentul şi deficitul bugetar. Metodele de finanţare a deficitului bugetar.
  3. 3. Principii Bugetare:
  4. a) Universalitatea bugetului
  5. b) Unitatea bugetului
  6. c) Neafectarea veniturilor bugetare
  7. d) Anualitatea bugetului
  8. e) Echilibrarea bugetului
  9. f) Realitatea bugetului
  10. g) Specializarea bugetară
  11. h) Publicitatea bugetului
  12. 4. Procesul bugetar - Definire, etape, trăsături.
  13. - Elaborarea proiectului de buget
  14. - Aprobarea bugetului de către Parlament
  15. - Execuţia bugetului
  16. - Încheierea execuţiei bugetare
  17. - Controlul execuţiei bugetare
  18. - Aprobarea execuţiei bugetare
  19. 5. Concluzii
  20. 6. Bibliografie

Extras din referat

Bugetul de stat. Noţiuni, funcţii, caracteristici.

Bugetul de stat reprezintă expresia sintetizată a relaţiilor economice ce se manifestă în procesul formării şi utilizării principalului fond centralizat de mijloace băneşti ale statului. Bugetul de stat este pregătit de către Guvern şi aprobat de către Parlament şi este documentul cel mai aprobat din viaţa publică, deoarece el reprezintă expresia financiară a programului de acţiune a statului pe o perioadă de un an. Bugetul poate fi abordat sub 4 aspecte esenţiale:

• Juridic – bugetul este un document financiar cu putere de lege care include anumite norme şi normative destinate gestiunii financiare clare şi explicite.

• Contabil – bugetul reprezintă totalitatea conturilor prin care se gestionează resursele financiare ale statului.

• Economic – bugetul reprezintă repartizarea PIB sub formă de impozite şi cheltuieli.

• Politic – bugetul este expresia financiară a opţiunilor Guvernului.

Funcţiile bugetului

1. Gestiunea eficientă a activităţii publice prin care executanţii de buget se asigură de utilizarea eficientă a resurselor financiare.

2. Controlul cheltuielilor prin care este supravegheată execuţia bugetului de către autorităţile publice.

3. Proiectarea activităţilor statului prin care obiectivele urmărite de Guvern sunt formulate în diferite programe însoţite de descrierea posibilităţilor de finanţare a programelor date.

Activitatea economică se desfăşoară în fiecare ţară potrivit unui mecanism propriu, numit mecanism economic. Acesta reprezintă un sistem de metode de conducere economică, de obiective ce determină conducerea şi de structuri organizatorice (instituţionale, suprastructurale, juridice) prin care se efectuează conducerea.

În acest sistem de conducere se includ: principiile fundamentale de conducere, organizarea economiei şi conexiunile între componentele acesteia, sistemul pieţei, criteriile de eficienţă, pîrghiile economice, sistemul informaţional. Principala funcţie a acestui mecanism este cea de conducere şi reglare a proceselor economice, condiţionate de raporturile de interese. Un rol important în realizarea acestei funcţii revine pieţei concurenţiale, pe care se reglează raportul de interese prin participarea agenţilor economici la formularea cererii şi ofertei, la înfăptuirea lor şi a echilibrului economic.

În acest context un rol însemnat revine şi statului, în două ipostaze:

- ca agent economic prin nimic deosebit de ceea ce reprezintă (ca drepturi, atribuţii şi obligaţii) oricare alt agent economic,

- ca autoritate publică ce crează şi execută cadrul legislativ şi poate influenţa derularea mecanismului economic prin însăşi forţa sa economică, precum şi prin pîrghiile economico-financiare la care poate apela, ca de exemplu: pîrghia fiscală, pîrghia vamală, pîrghia cheltuielilor publice. Aceste pîrghii se adaugă la cele generate de piaţa însăşi, respectiv preţul, costul, profitul, dobînda ş.a.

Sistemul bugetar este cadrul organizatoric prin care se încasează veniturile bugetare, se repartizează şi se cheltuie. Reprezintă totalitatea relaţiilor economice sub formă bănească, rezultat al repartiţiei venitului naţional, relaţii ce apar cu prilejul constituirii şi repartizării de fonduri centralizate la şi de la dispoziţia statului, precum şi a unităţilor administrativ- teritoriale, în scopul satisfacerii unor interese generale ale societăţii ori colectivităţilor publice. Principalele caracteristici ale acestor relaţii economice sunt: conţinutul economic, exprimarea valorică, rezultatul repartiţiei valorii nou create, constituirea şi repartizarea de fonduri centralizate, implicarea puterii de stat, satisfacerea unor nevoi publice. Sistemul bugetar are aşadar componente distincte, pentru care se poate utiliza şi expresia de subsisteme bugetare.

Preview document

Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 1
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 2
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 3
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 4
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 5
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 6
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 7
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 8
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 9
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 10
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 11
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 12
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 13
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 14
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 15
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 16
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 17
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 18
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 19
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 20
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 21
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 22
Bugetul-verigă de Bază a Sistemului Financiar al Țării - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Bugetul-Veriga de Baza a Sistemului Financiar al Tarii.docx

Te-ar putea interesa și

Sistemul Bugetului Public

CAPITOLUL I CONSIDERATII GENERALE 1.1. Sistemul bugetului public Originea cuvântului “buget” se găseşte în vechea limbă franceză şi anume în...

Impozite și Taxe

Introducere Sistemul fiscal proces al Republicii Moldova, având o istorie relativ scurtă, este în evoluţie şi perfecţionare. Restructurările de...

Bugetul Public Național și Rolul Său în Viața Financiară a Statului

CAPITOLUL I BUGETUL PUBLIC NAŢIONAL ŞI ROLUL SĂU ÎN VIAŢA FINANCIARĂ A STATULUI 1.1. Noţiunea de buget şi istoricul evoluţiei acestuia...

Analiza Veniturilor Publice la Primăria Șercaia

Introducere Finanţele publice constituie un sistem de relaţii economice, prin intermediul cărora se asigură formarea şi repartizarea fondurilor de...

Grile Examen Buget și Trezorerie

A. Buget şi trezorerie publică 1. Atribuţiile ordonatorilor secundari de credite bugetare sunt: 1. obligaţia de a comunica Ministerului...

Contabilitatea și fiscalitatea datoriilor salariale

INTRODUCERE Orice activitate care se initiaza sau exista in societate, genereaza nevoia de munca. Aceasta reprezinta volumul total de munca...

Bugetul de stat și specificul lui în Republica Moldova

INTRODUCERE Actualitatea și importanța temei abordate. Bugetul statului este un element al finanțelor, de o importanță aparte, având semnificații...

Ai nevoie de altceva?