Auditarea conturilor de catre curtea de conturi a Romaniei - Regim juridic

Cuprins referat Cum descarc?

Curtea de Conturi 2
Activitatea de audit 2
Unicitatea 2
Autonomia. 3
Auditul public extern exercitat de Curtea de Conturi 4
Functia de control 4
Auditul financiar. 5
Auditul performantei. 5
Conturile supuse certificarii Curtii de Conturi 5
Auditorii publici externi 6
Neregularitatea si nelegalitatea operatiunilor verificate 7
Certificatul de conformitate 7
Bibliografie 9


Extras din referat Cum descarc?

Curtea de Conturi este institutia infiintata in baza Constitutiei cu scopul de a efectua auditul gestiunii finantelor publice ale Romaniei. Organizarea si functionarea Curtii de Conturi au fost aprobate prin Legea nr. 94/1992, republicata.
Intr-un stat de drept, democratic si social, in cadrul democratiei constitutionale, conceptul de responsabilitate presupune obligatia de a raspunde pentru actul de gestiune. Obligatia de a raspunde pentru actul de gestiune presupune, la randul ei, existenta unei functii solide de audit extern.
Curtea de Conturi este auditorul extern al Romaniei. Auditorul are rolul de a examina actiunile persoanelor responsabile cu actul de gestiune informand contribuabilii despre felul in care autoritatile au utilizat fondurile publice.
Indiferent de modul de constituire si de destinatia fondurilor, in calitatea sa de auditor extern, Curtea de Conturi verifica daca fondurile publice sunt corect contabilizate si daca sunt cheltuite in conformitate cu reglementarile aplicabile, precum si daca se acorda atentia cuvenita obtinerii unui raport optim intre resurse si rezultate.
Activitatea de audit serveste urmatoarelor obiective: utilizarea corecta si eficace a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public, consolidarea bunei gestiuni financiare, executarea corespunzatoare a activitatilor administrative, precum si informarea autoritatilor publice si a publicului larg, prin intocmirea si furnizarea de rapoarte obiective. Rezultatele activitatii Curtii de Conturi sunt utilizate de Parlament, precum si de entitatile verificate pentru imbunatatirea gestiunii financiare a bugetului Romaniei.
Activitatea Curtii de Conturi trebuie sa fie punct de reper in materie de executie a bugetului pentru exercitiul bugetar precedent.
In pofida a ceea ce ar sugera numele sau, Curtea de Conturi nu dispune de competente judiciare.
Curtea de Conturi are o identitate distincta si inconfundabila, la baza functionarii sale stand doua principii de baza: unicitatea si autonomia.
Unicitatea. Operational, Curtea de Conturi constituie singura entitate competenta sa certifice acuratetea si veridicitatea datelor din conturile de executie verificate si sa emita certificatul de conformitate, in situatia in care constata regularitatea conturilor. Nicio alta autoritate nu se poate pronunta asupra datelor inscrise in conturile de executie, decat provizoriu.
Curtea de Conturi exercita in exclusivitate controlul executiei bugetelor Camerei Deputatilor, Senatului, Administratiei Prezidentiale, Guvernului, Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Curtii Constitutionale, Consiliului Legislativ si Avocatului Poporului.
Institutional, conducerea se exercita de plenul Curtii de Conturi, compus din 18 membri - consilieri de conturi, numiti in conditiile Legii nr. 94/1992 de Parlament. In structura Curtii de Conturi se cuprind departamente, camerele de conturi judetene si a municipiului Bucuresti - structuri fara personalitate juridica si un secretariat general.
Autonomia. Autonomia Curtii Constitutionale are ca suport normativ dispozitiile Constitutiei si ale legii speciale. Curtea de Conturi se impune ca o institutie a ordinii de drept; ea nu este o ,,supraputere", nici o ,,putere de stat". Curtea de Conturi isi desfasoara activitatea in mod autonom, in conformitate cu dispozitiile prevazute in Constitutie si in legea sa organica si reprezinta Romania in calitatea sa de institutie suprema de audit in organizatiile internationale de profil.
Curtea de Conturi decide in mod autonom asupra programului sau de activitate.
Curtea de Conturi isi desfasoara activitatea in mod autonom si efectueaza trei tipuri de audit: auditul financiar, auditul performantei si auditul de conformitate (control tematic). Acestea abordeaza urmatoarele probleme:
1. daca situatiile financiare pentru exercitiul bugetar dat sunt complete, reale si conforme cu cadrul general de raportare financiara aplicabil, respecta principiile legalitatii si regularitatii si ofera o imagine fidela atat a pozitiei cat si a performantei financiare - auditul financiar;
2. daca se asigura o buna gestiune financiara - auditul performantei, cu alte cuvinte:
a. economicitate - daca fondurile alocate unei activitati au fost utilizate cu economie;
b. eficienta - daca rezultatele activitatii au fost obtinute cu cel mai redus nivel de resurse alocate, si
c. eficacitate - daca obiectivele stabilite au fost indeplinite;
3. daca operatiunile respecta, sub toate aspectele semnificative, cadrul juridic si cadrul de regularitate care le sunt aplicabile- auditul de conformitate.
In calitate de auditor extern al Romaniei, Curtea de Conturi contribuie la imbunatatirea modului de formare, de administrare si de intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public, furnizand rapoarte privind utilizarea si administrarea acestora, in conformitate cu principiile legalitatii, regularitatii, economicitatii, eficientei si eficacitatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Auditarea conturilor de catre curtea de conturi a Romaniei - Regim juridic.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Curtea de Conturi. (n.d.). Retrieved 04 13, 2016, from http://www.curteadeconturi.ro/Publicatii/SINTEZA%20RAPORTULUI%20PUBLIC%20PE%20ANUL%202011.pdf
Postolache, R. (2015-2016). Control Financiar si Fiscal. Targoviste.
(n.d.). Control Financiar Public. In C. U. ROMAN.
Secula, M. (n.d.). Drept Financiar si Fiscal.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!