Analiza Economico-financiara. Valoarea Adaugata

Extras din referat Cum descarc?

Analiza valorii adaugate
1 Aspecte conceptuale
Valoarea adaugata este masura randamentului global care este distribuit tuturor partenerilor intreprinderii. Conceptul de valoare adaugata vizeaza sa furnizeze utilizatorilor de informatii financiare un indiciu al contributiei intreprinderii la crearea bogatiei nationale. Valoarea adaugata furnizeaza o perspectiva mai larga cu privire la utilitatea situatiilor financiare care, traditional, sunt centrate pe un singur grup de utilizatori, investitorii. Prin prisma valorii adaugate, beneficiul apare ca rezultat al eforturilor colective ale proprietarilor, managerilor, creditorilor, statului si salariatilor. Nu este de neglijat ca, in prezent, majoritatea guvernelor isi fondeaza strategiile economice pe criterii legate de valoarea adaugata.
In majoritatea tarilor europene, un mare numar de intreprinderi prezinta informatii privind capacitatea de a genera valoare adaugata. Directiva a IV-a europeana prescrie informatiile necesare calculului valorii adaugate.
In SUA, "Committee on accounting and Auditing Measurement" al American
Accounting Association (AAA) a recomandat sa fie publicata informatia despre valoarea adaugata (1991).
Partizanii valorii adaugate pretind ca ea permite considerarea rezultatului net al intreprinderii pe aceeasi pozitie cu salariile si cheltuielile financiare.
Valoarea adaugata este unul din cei mai importanti indicatori de reflectare a performantelor economico-financiare ale unei firme. Pe baza valorii adaugate consideram ca poate fi apreciata adevarata dimensiune a activitatii unei firme. Spre deosebire de cifra de afaceri, care include si valoarea cumpararilor de materii prime, materiale si servicii care se regasesc in cifra de afaceri a firmelor furnizoare, valoarea adaugata cuprinde numai echivalentul activitatii intreprinderii in cauza.
Valoarea adaugata, poate fi determinata prin doua metode:
a) Metoda sintetica, conform careia din volumul total de activitate de productie si comerciala se scad consumurile intermediare de la terti.
- In cazul in care firma desfasoara numai activitate de productie, valoarea adaugata se determina astfel:
VA = Qe  M , in care:
M reprezinta consumurile intermediare de la terti aferente activitatii de productie.
- In situatia in care intreprinderea desfasoara pe langa activitatea de productie si activitate de comert atunci valoarea adaugata se stabileste astfel:
VA = (Qe + Mc) - M , in care:
Mc reprezinta marja comerciala;
M - consumurile intermediare de la terti (pentru firmele cu activitate de productie si 
comercializare)
Marja comerciala se determina ca diferenta intre valoarea marfurilor vandute (ct.707) si costul lor (ct. 607).
Consumurile intermediare de la terti se preiau din contabilitatea financiara din conturile 600 la 628, mai putin contul 607 care a fost luat in calcul la stabilirea marjei comerciale.
b) Metoda de repartitie (aditiva), conform careia valoarea adaugata este rezultatul insumarii urmatoarelor elemente: salarii, contributii pentru asigurari si protectie sociala, amortizare, provizioane, cheltuieli cu impozite si taxe (fara impozitul pe profit) si rezultatul exploatarii.
Potrivit abordarii valorii adaugate dupa aceasta metoda, rezulta ca ea este formata din remunerarea urmatorilor subiecti (parteneri sociali): salariati, actionari, stat, institutiile care acorda credite intreprinderii etc.
Ratele de remunerare ale valorii adaugate, reprezinta ponderea detinuta de fiecare element component (ca expresie a remunerarii partenerilor sociali) in valoarea adaugata.
Fig. 1 Repartitia valorii adaugate intre partenerii sociali
In literatura de specialitate se opereaza pe langa valoarea adaugata, in sens traditional tratata mai sus, cu un nou concept care incearca sa explice succesul firmelor si anume acela de valoare adaugata de piata denumita MVA (Market Value Added).
Acest concept este operational in activitatea de evaluare a firmelor. MVA se determina ca diferenta intre valoarea de piata a firmei (V) si valoarea actuala cumulata a capitalurilor investite de actionari (Ci) si a profitului reinvestit (Pr), astfel:
MVA = V - (Ci + Pr)
In fapt, MVA reprezinta un surplus fata de valoarea actuala a capitalului investit de actionari si respectiv a profitului reinvestit in firma.
2. Analiza dinamicii si structurii valorii adaugate
Procedeele de analiza folosite in acest caz sunt:
- modificarile absolute pe total si pe elemente;
- indicii pe total si pe elemente;
- ponderile elementelor componente (ratele de remunerare ale valorii adaugate).
Pentru analiza dinamicii si structurii valorii adaugate informatiile se impun a fi structurate astfel:


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Economico-financiara. Valoarea Adaugata.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!