Activitatea de Retail in Tarile Nordice

Cuprins referat Cum descarc?

1. Structura sistemului bancar de retail 3
2. Indicatori ai activitatii de retail din Tarile Nordice 8
2.1 Gradul de concentrare 8
2.2 Profitabilitatea 10
2.3 Clientela Bancilor de retail si mobilitatea clientilor 13
2.4 Infrastructura teritoriala a bancilor de retail din Tarile Nordice 14
2.5 Sistemele de plati ale bancilor de retail din Tarile Nordice 17
2.6 Activitatea de creditare retail in Tarile Nordice 20
2.7 Depozitele persoanelor fizice si IMM-urilor in Tarile Nordice 21
CONCLUZII 23
BIBLIOGRAFIE 25


Extras din referat Cum descarc?

ACTIVITATEA DE RETAIL IN TARILE NORDICE
Activitatea de retail se refera la furnizarea de servicii bancare pentru consumatori individuali, precum si intreprinderi mici si mijlocii (IMM). Aceste servicii constau in produse de economii si creditare, de intermediere, de plata, carduri si alte instrumente de plata. Toate marile banci din tarile nordice ofera servicii care sa le defineasca ca fiind banci de retail. In plus fata de produsele bancare de retail, aceste banci ofera, de asemenea, un spectru larg de produse financiare, cum ar fi managementul fondurilor, de asigurare, servicii de plati internationale si diferite tipuri de consultanta pentru investitii si altele. Aceste banci sunt uneori etichetate ca banci universale care ofera o gama variata de servicii si produse complexe. Cu toate acestea, activitatea de retail este principala pentru acest tip de banci oferite pentru o majoritate a clientilor, inclusiv ale consumatorilor obisnuiti si a IMM-urilor.
Piata nordica a serviciilor bancare de retail a fost caracterizata in ultimii ani de doua tendinte. Una dintre ele este aparitia unor noi actori mici, iar cealalta este sporirea investitiilor in tarile vecine. Uneori noile banci trebuie sa adopte strategii prin care sa completeze activitatea obisnuita a celorlalte banci deja prezente in sistem, de exemplu prin oferirea de modalitati de gestionare a fondurilor competitive pentru anumite categorii de clienti. Ele pot oferi, de asemenea, o gama completa de servicii bancare bazandu-se pe internet ca principal canal de distributie si marketing si canal de comunicare in loc de o retea extinsa de sucursale fizice. 
In paralel cu aparitia unor noi banci, bancile deja active in cadrul sistemului bancar si-au extins operatiunile in tarile vecine. Norvegia este un exemplu in acest sens, creand o serie de fuziuni bancare nordice, in prezent activa si in posesia unor cote de piata semnificative in toate marile tari nordice, cu exceptia Islandei. Un alt exemplu este Banca Danske care a devenit recent cel mai mare jucator, al cincilea pe piata bancara suedeza. 
In ciuda acestor evolutii, concentratia ramane la un nivel ridicat pe pietele bancare nordice. De asemenea, se genereaza profituri mari, chiar si extrem de ridicate in unele cazuri. Avand in vedere complexitatea de produse bancare, masurile de piata si a rentabilitatii de concentrare ar putea sa ne ofere informatii despre starea de concurenta in tarile nordice. 
1. Structura sistemului bancar de retail
Retail Banking Danemarca cuprinde activitatea de retail a Bancii Nationale Danske Bank precum si activitatile unor banci importante, cea mai semnificativa dintre ele fiind Realkredit Danmark si Danske Bank vine in intampinarea tuturor clientilor persoane fizice, intreprinderi mici si mijlocii, precum si clientilor de Private Banking deserviti de catre centrele de finantare. Bancile de retail din Danemarca ofera si servicii de leasing solutii are noua regiuni cu 308 sucursale, sase centre agricole, noua centre financiare si 6.003 de angajati. 
Majoritatea bancilor de retail din Danemarca, ca si in alte tari nordice,apartin piatei interne. Doar cateva banci impozante domina piata. Cea mai mare este Danske Bank cu 54 % din activele totale. Danske Bank este un conglomerat financiar care ofera toate tipurile de servicii financiare, precum si agentie imobiliara si activeaza in Norvegia si Suedia. Banca a achizitionat recent, de asemenea, doua banci in Irlanda si Irlanda de Nord. Nordea Bank este a doua banca, in Danemarca, cu o cota de piata de 19%. Jyske Bank este a treia cea mai mare banca, cu o cota de piata 5%. Acesta ofera servicii complete pentru clientii particulari si IMM-urilor. Banca are sucursale in toate de Danemarca si cateva filiale internationale, precum. Sydbank, cu o cota de piata mica de 3%, ce ofera o gama larga de servicii pentru clientii IMM-uri 
Retail Banking Finlanda cuprinde in principal activitatile bancare ale Sampo Bank din Finlanda, Samoa Bank, a treia banca ca marime din Finlanda. Bancile de retail din Finlanda se adreseaza tuturor clientilor cu caracter personal si a intreprinderilor mici si mijlocii. Sampo Bonk are 120 sucursale in Finlanda si 2.259 de angajati.
In 2009 au fost noua banci complete de servicii sau grupurilor bancare in Finlanda si 18 banci de nisa. Cele mai mari grupuri bancare, patru la numar, reprezinta aproximativ 95% din activele totale: Nordea Bank Grup de Finlanda, cu o cota de piata de 60%, OP Group Bank, cu o cota de piata de 20 % (239 banci membre), Sampo Bank cu o cota de piata de 10% si bancile de economii cu cota de piata de sub 5% (40 banci membre). 
In Finlanda, doua din cele noua banci full-service sunt in prezent cu capital strain. Svenska Handelsbanken este singura banca straina autentica full service. Nordea Bank Finland isi are radacinile in fuziunea dintre Merita si Swedish Nordbanken in 1997. Merita a fost formata in 1995 prin fuziunea a doua mari grupuri bancare finlandeze formate din bancile comerciale KOP si SYP. Grupul OP Bank a anuntat in 2005, o fuziune cu grupul de asigurari Pohjola. Sampo Bank apartine Grupului Sampo.


Fisiere in arhiva (1):

  • Activitatea de Retail in Tarile Nordice.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!