Discursul Mediatic și Valențele sale Comunicaționale

Cuprins referat Cum descarc?

Argument / 4
Introducere / 5
Cap. 1: Discursul, ca unitate a pragmaticii / 6
1.1. Tehnici de sustinere a unui discurs public / 6
1.1.1. Tehnica citirii integrale a discursului / 7
1.1.2. Tehnica memorizarii discursului / 7
1.1.3. Tehnica improvizatiei discursului / 8
1.1.4. Tehnica imprompt-ului / 9
1.2. Organizarea partilor discursului / 9
1.2.1 Exordiul / 9
1.2.2. Propunerea / 10
1.2.3. Diviziunea / 10
1.2.4. Naratiunea / 10
1.2.5. Confirmarea / 10
1.2.6. Refutatia / 11
1.2.7. Digresiunea / 11
1.2.8. Peroratia / 11
Cap. 2: Tipuri de discurs. Discursul mediatic / 12
2.1. Caracteristicile comunicarii de masa / 14
2.2. Componentele comunicarii de masa / 16
2.3. Scurta istorie a mijloacelor de comunicare in masa / 17
2.3.1. Formele primitive de comunicare in masa / 17
2.3.2. Epoca scrisului / 18
2.3.3. Epoca tiparului / 19
2.3.4. Cartea si valentele ei comunicationale / 21
2.3.5. Presa scrisa, mijloc de comunicare / 23
2.3.6. Agentiile de presa si profilul lor comunicational / 27
2.3.7. Tiparul de presa / 27
2.3.8. Radioul / 29
2.3.9. Televiziunea / 31
CAPITOLUL.3.Sondaj de opinie prin chestionar(Studiu de caz) / 33
3.1.Analiza chestionarului / 46
Concluzii / 50
Bibliografie / 51


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul 1
Discursul ca unitate a pragmaticii
Limba este considerata un ansamblu finit, relativ stabil, iar discursul este inteles ca model de creativitate al contextualizarilor imprevizibile ce confera noi valori unitatilor limbii. Desi discursul a fost studiat inci de retorica antica, mai cu seama, pentru finalitatile sale persuasive, abia actuala sa abordare primeste valente demonstrabile stiintific ajunse pe calea sugestiilor diferitelor stiinte umaniste si sociale, ca: sociolingvistica, psiholingvistica, neoretorica, stilistica, poetica, semiotica, teoria textului, teoria comunicarii si teoria actelor de limbaj, acestea din urma, ca reflectie filozofica asupra limbajului, analioza discursului, fiind cunoscuta ca un camp interdisciplinar deosebit de vast. 
1.1. Tehnici de sustinere a unui discurs public
In momentul in care cineva are de pregatit o comunicare publica, de cele mai multe ori isi va face dinainte un plan sau chiar va scrie textul discursului, pe care il va memora sau il va prezenta liber. In functie de preferintele sale, de capacitatea de memorare si de emotivitatea sa, el va alege in cele din urma un anumit mod de expunere sau altul. Vom vedea acum care sunt posibilitatile de alegere pe care le are un vorbitor in fata publicului. 
1.1.1. Tehnica citirii integrale a discursului
In mod aparent, cel mai usor mod de a expune o problema este de a pregati dinainte in scris toata comunicarea si de a o citi in fata auditoriului. Acest procedeu se numeste tehnica citirii integrale a discursului. Avantajele sale sunt acelea ca ofera emitatorului siguranta de a sti ca nu va ramane in pana de inspiratie si nici nu va omite ceva important. In plus, deoarece tehnica actuala permite scrierea textului pe suporturi invizibile pentru auditoriu, uneori ea nu poate sa fie detectata de catre acesta. Totusi, dezavantajele sunt destuls de mari si ele se refera mai ales la faptul ca in acest mod se pierde contactul cu publicul, care poate deveni ostil sau, in cele mai multe cazuri, se poate plictisi. De altfel, va puteti cu usurinta imagina ca nu este tocmai placut sa ai in fata un vorbitor care sta continuu cu nasul in hartii si nu ridica deloc ochii spre public.
In concluzie, avantajele si dezavantajele acestei tehnici trebuie cantarite cu atentie inainte de alegerea ei pentru sustinerea unei comunicari. Pentru a motiva aceasta recomandare, voi aminti numai ca exista situatii, cum ar fi comunicatele oficiale, in care, oricat de plicticoasa ar fi , expunerea prin citire este singura de dorit, deoarece este in stare sa asigure rigoarea in lipsa careia intelegerea discursului ar avea de suferit, ceea ce ar duce la consecinte destul de grave.
1.1.2 Tehnica memorizarii discursului
Un procedeu bazat tot pe scrierea in intregime a discursului este tehnica memorizarii care, dupa cum o arata si numele, consta in invatarea pe dinafara a discursului scris. Aceasta tehnica permite unui vorbitor experimentat inserarea in discurs a unor glume, menite sa mai dstinda atmosfera si, in plus, care nu-i lasa pe ascultatori cu impresia neplacuta ca vorbitorul ii ignora in timp ce-si citeste discursul. Totusi, capcana cea mai mare in care poate cadea cineva care foloseste aceasta tehnica este aceea de a uita o anumita parte a discursului, ceea ce poate duce la compromiterea intregii comunicari. Acest fapt se poate intampla destul de usor, este nevoie doar de o perturbare venita dinspre public, de un zgomot din exterior sau chiar de fuga ideilor vorbitorului. De aceea, ea necesita atat o foarte buna memorie, cat si o buna concentrare a prezentatorului si nu este indicat a fi folosita decat de vorbitori experimentati, in caz contrar cuvantarile fiind insotite esecului.
1.1.3 Tehnica improvizatiei discursului
De fapt, denumirea completa a acestui procedeu ar trebui sa fie tehnica aparentei improvizatii, deoarece consta intr-o combinatie intre memorizare si vorbirea libera. In cazul sau, vorbitorul nu mai memoreaza decat inceputul si sfarsitul discursului, precum si cateva idei esentiale; restul este vorbire libera, fara insa a renunta la schema pe care o are in minte. De exemplu, ne putem gandi la discursul unui candidat adresat alegatorilor sai potentiali. In acest caz, dat fiind contextul (o suma de indivizi care trebuie convinsi sa-i dea votul lor), este absolut necesar ca vorbitorul sa nu para distant, asa cum s-ar intampla daca si-ar citi discursul, nici incompetent, primejdie in care s-ar afla daca ar uita comunicarea invatata pe de rost.


Fisiere in arhiva (3):

  • Argument.doc
  • coperta.doc
  • Licenta.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!