Familia de Standarde ISO 9000

Extras din referat Cum descarc?

Familia de standarde ISO 9000
Generalitati
La nivel international, in anul 1946 a fost infiintata Organizatia Internationala de Standardizare (ISO), cu scopul de a favoriza dezvoltarea standardizarii pe plan mondial, pentru facilitarea schimburilor de produse si servicii intre tari, pentru dezvoltarea cooperarii in domeniul activitatilor intelectuale, stiintifice, tehnice, economice.
La inceput, activitatea ISO se limita doar la rationalizarea standardelor contradictorii in domeniile industrial si comercial, elaborate de-a lungul anilor in diferite tari. Intensificarea relatiilor economice dintre tari, productia in masa, extinderea nemarginita a pietelor si complexitatea operatiilor comerciale au dat noi valente obiectivelor ISO, concretizate prin: organizarea coordonarii si unificarii standardelor nationale; elaborarea de standarde internationale, continand prescriptii comune, susceptibile de a fi utilizate la nivel national si international; organizarea schimbului de informatii intre tari, privind activitatea de standardizare; cooperarea cu alte organizatii internationale similare.
In prezent organizatia cuprinde peste 50% din tarile membre ONU si acopera peste 90% din totalul comertului international. Rezultatele lucrarilor ISO se materializeaza prin publicarea de standarde internationale care sunt (sau nu) preluate in diferite tari membre ale ISO fie direct, fie prin retranscriere. Colectia de standarde ISO cuprinde peste 7000 de documente.
Activitatea propriu-zisa de elaborare a standardelor este realizata de catre comitetele tehnice (Technical Committees - TC). Comitetele tehnice, in numar de peste 2000 sunt organizate pe cele mai diverse domenii (industrie, stiinta, agricultura, sanatate, etc.), cu exceptia electrotehnicii. Pentru tot ceea ce priveste acest domeniu, ISO si-a afiliat in anul 1947 Comisia Electrotehnica Internationala. 
ISO acopera prin activitatea sa un vast evantai de probleme, cele mai multe fiind legate direct de interesele consumatorilor, reflectate si prin relatiile sale cu organisme precum: Centrul International de Promovare a Calitatii si de Informare a Consumatorilor (CIPQ); Organizatia Internationala a Uniunii Consumatorilor (IOCU); Organizatia Internationala a Muncii (OIT); Organizatia Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura (UNESCO); Centrul International de Etichetare (ILC); Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) etc.
Standardele din seria ISO 9000 reprezinta prima abordare sistemica si standardizata international a managementului calitatii unei organizatii, indiferent de marimea sau domeniul de activitate al acesteia. Aceste standarde nu sunt specifice nici unui produs sau serviciu particular, fiind generice si cu aplicare atat in mediile de afaceri cat si in institutiile publice. Acesta este si motivul pentru care in vocabularul specific acestor standarde nu intalnim termeni precum "firma", "intreprindere", ci doar pe cel de "organizatie". 
Faptul ca standardele ISO 9000 sunt concepute la modul generic inseamna ca fiecare organizatie are posibilitatea de a-si organiza sistemul de management al calitatii in mod individual, in concordanta cu necesitatile proprii, prin alinierea modului de lucru, a documentelor, a inregistrarilor la ceea ce recomanda standardele. Asadar, modalitatea concreta de proiectare si aplicare a unui SMC depinde de obiectivele, produsele, procesele si practicile specifice fiecarei organizatii.
Calitate, conform ISO 9000:2000
Asigurarea calitatii este definita drept "Parte a managementului calitatii concentrata pe furnizarea increderii ca cerintele calitatii vor fi indeplinite"(ISO 9000:2000). 
Asigurarea - reprezinta o declaratie realizata in scopul de a inspira incredere in abilitatea organizatiei; 
Asigurarea calitatii - reprezinta tot o declaratie realizata in scopul de a inspira incredere ca o anumita organizatie este capabila sa livreze in permanenta produse si servicii care indeplinesc cerintele specificate si implicite. 
In vederea realizarii acestui nivel corespunzator de incredere, firma va pune un accent deosebit asupra proiectarii si cresterii eficientei proceselor. Se materializeaza astfel o noua filozofie care porneste de la ideea prevenirii aparitiei defectelor si inlaturarea cauzelor acestora in vederea atingerii nivelului corespunzator de incredere.


Fisiere in arhiva (1):

  • Familia de Standarde ISO 9000.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!