Familia de Standarde ISO 9000

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Farmacie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2250
Mărime: 22.36KB (arhivat)
Publicat de: Gheorghe Gradinaru
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Rus Dorin

Extras din referat

Familia de standarde ISO 9000

Generalități

La nivel internaţional, în anul 1946 a fost înfiinţată Organizaţia Internaţională de Standardizare (ISO), cu scopul de a favoriza dezvoltarea standardizării pe plan mondial, pentru facilitarea schimburilor de produse şi servicii între ţări, pentru dezvoltarea cooperării în domeniul activităţilor intelectuale, ştiinţifice, tehnice, economice.

La început, activitatea ISO se limita doar la raţionalizarea standardelor contradictorii în domeniile industrial şi comercial, elaborate de-a lungul anilor în diferite ţări. Intensificarea relaţiilor economice dintre ţări, producţia în masă, extinderea nemărginită a pieţelor şi complexitatea operaţiilor comerciale au dat noi valenţe obiectivelor ISO, concretizate prin: organizarea coordonării şi unificării standardelor naţionale; elaborarea de standarde internaţionale, conţinând prescripţii comune, susceptibile de a fi utilizate la nivel naţional şi internaţional; organizarea schimbului de informaţii între ţări, privind activitatea de standardizare; cooperarea cu alte organizaţii internaţionale similare.

În prezent organizaţia cuprinde peste 50% din ţările membre ONU şi acoperă peste 90% din totalul comerţului internaţional. Rezultatele lucrărilor ISO se materializează prin publicarea de standarde internaţionale care sunt (sau nu) preluate în diferite ţări membre ale ISO fie direct, fie prin retranscriere. Colecţia de standarde ISO cuprinde peste 7000 de documente.

Activitatea propriu-zisă de elaborare a standardelor este realizată de către comitetele tehnice (Technical Committees - TC). Comitetele tehnice, în număr de peste 2000 sunt organizate pe cele mai diverse domenii (industrie, ştiinţă, agricultură, sănătate, etc.), cu excepţia electrotehnicii. Pentru tot ceea ce priveşte acest domeniu, ISO şi-a afiliat în anul 1947 Comisia Electrotehnică Internaţională.

ISO acoperă prin activitatea sa un vast evantai de probleme, cele mai multe fiind legate direct de interesele consumatorilor, reflectate şi prin relaţiile sale cu organisme precum: Centrul Internaţional de Promovare a Calităţii şi de Informare a Consumatorilor (CIPQ); Organizaţia Internaţională a Uniunii Consumatorilor (IOCU); Organizaţia Internaţională a Muncii (OIT); Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură (UNESCO); Centrul Internaţional de Etichetare (ILC); Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) etc.

Standardele din seria ISO 9000 reprezintă prima abordare sistemică şi standardizată internaţional a managementului calităţii unei organizaţii, indiferent de mărimea sau domeniul de activitate al acesteia. Aceste standarde nu sunt specifice nici unui produs sau serviciu particular, fiind generice şi cu aplicare atât în mediile de afaceri cât şi în instituţiile publice. Acesta este şi motivul pentru care în vocabularul specific acestor standarde nu întâlnim termeni precum “firmă”, “întreprindere”, ci doar pe cel de “organizaţie”.

Faptul că standardele ISO 9000 sunt concepute la modul generic înseamnă că fiecare organizaţie are posibilitatea de a-şi organiza sistemul de management al calităţii în mod individual, în concordanţă cu necesităţile proprii, prin alinierea modului de lucru, a documentelor, a înregistrărilor la ceea ce recomandă standardele. Aşadar, modalitatea concretă de proiectare şi aplicare a unui SMC depinde de obiectivele, produsele, procesele şi practicile specifice fiecărei organizaţii.

Calitate, conform ISO 9000:2000

Asigurarea calităţii este definită drept “Parte a managementului calităţii concentrată pe furnizarea încrederii că cerinţele calităţii vor fi îndeplinite”(ISO 9000:2000).

Asigurarea – reprezintă o declaraţie realizată în scopul de a inspira încredere în abilitatea organizaţiei;

Asigurarea calităţii - reprezintă tot o declaraţie realizată în scopul de a inspira încredere că o anumită organizaţie este capabilă să livreze în permanenţă produse şi servicii care îndeplinesc cerinţele specificate şi implicite.

În vederea realizării acestui nivel corespunzător de încredere, firma va pune un accent deosebit asupra proiectării şi creşterii eficienţei proceselor. Se materializează astfel o nouă filozofie care porneşte de la ideea prevenirii apariţiei defectelor şi înlăturarea cauzelor acestora în vederea atingerii nivelului corespunzător de încredere.

Preview document

Familia de Standarde ISO 9000 - Pagina 1
Familia de Standarde ISO 9000 - Pagina 2
Familia de Standarde ISO 9000 - Pagina 3
Familia de Standarde ISO 9000 - Pagina 4
Familia de Standarde ISO 9000 - Pagina 5
Familia de Standarde ISO 9000 - Pagina 6
Familia de Standarde ISO 9000 - Pagina 7
Familia de Standarde ISO 9000 - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Familia de Standarde ISO 9000.docx

Alții au mai descărcat și

Subiecte chimie analitică

Ce este electrodul de referinta? Ce este electrodul indicator? 2. Care sunt metodele cromatografiei plane? 3. Ce este extractia lichid-lichid?...

Alcaloizii Vinca

Informatii generale. Alcaloizii Vinca sunt un grup de substante narcotice ce sunt produse de planta Brebenoc - Catharanthus roseus (de asemeni...

Semânța ca sursă de medicament - semințele de muștar

Muştarul, unul din cele mai vechi condimente, a fost iniţial cultivat în China, după care, din secolul XIII, începe să cucerească Europa. În...

Botanică sem1 anul1

Botanica e stiinta biologica care studiaza plantele, avand drept scop cunoasterea tuturor insusirilor si manifestarilor de viata ale acestora....

Hepatitele Medicamentoase

Medicamentele reprezinta o cauza frecventa a hepatitei acute, mai ales la subiectii in varsta de peste 50 de ani. Ele pot fi toxice in mod direct...

Te-ar putea interesa și

Asigurarea calității serviciilor în cadrul hotelului Crowne Plaza

În prezent, se face referire în mod frecvent la termeni cum ar fi calitate, calitate totală, managementul calității etc. Calitatea s-a constituit...

Implementarea managementului calității la SC Rolast SA Pitești

INTRODUCERE Etimologic cuvântul “calitate” provine din latinescul ”qualitas”, care înseamna fel de a fi. La originea natiunii exista mai multe...

Implementarea unui sistem de managementul calității după seria de standarde ISO 9000 - Studiu de caz la Unilever SA

INTRODUCERE Implementarea unui sistem de managementul calității după seria de standarde ISO 9000 reprezintă un pas important pentru asigurarea...

Avantajele implementării ISO 9000

1.1. Prezentarea generală a S.C. COMPA S.A. S.C. COMPA S.A. este o societate pe acţiuni, persoană juridică înregistrată la Camera de Comerţ si...

Studiu de caz - standardele calității privind preocuparea față de client la SC Casa Regală SRL

INTRODUCERE De la stadiul în care clienţii sunt consideraţi ca număr sau valoare totală a tranzacţiilor realizate, tot mai multe organizaţii se...

Actualizarea conținutului standardelor internaționale pentru sisteme de management în vederea facilitării implementării de sisteme integrate

INTRODUCERE Sistemele există pretutindeni și ne afectează fiecare aspect al vieții noastre. O afacere este un foarte bun exemplu de sistem: •...

Standardele calității

ARGUMENT În prezent foarte mulţi conducători de întreprinderi asimilează asigurarea calităţii cu o regulă impusă din exterior şi cu un act...

Metode, tehnici și modalități pentru optimizarea cautării, salvării și acordării primului ajutor pe mare

1.1 Metode, tehnici şi modalităţi pentru optimizarea căutării, salvării şi acordării primului ajutor pe mare. Consideraţii generale. Poziţia...

Ai nevoie de altceva?