Functionarea in regim de generator a masinii asincrone are loc atunci cand rotorul masinii se roteste in acelasi sens si cu o viteza mai mare decat viteza campului magnetic invartitor resultant din intrefier(viteza de sincronism).Prin urmare: S = <0 regimul de generator este caracterizat de alunecarea negativa. In cazul masinii asincrone ,functionarea ca generator este posibila in doua situatii: *Statorul generatorului este conectat la o retea trifazata, situatie in care masina este excitata de la retea ,respective furnizeaza acesteia putere active. *Generatorul functioneaza independent, amorsarea avand loc ca urmare a existentei unui magnetism remanent. In acest caz, este necesara conectarea in parallel la bornele statorului a unei surse de energie reactiva (de regula o baterie de condensatoare). Generatorul asincron excitat de la retea Sa consideram o masina asincrona,conectata la o retea trifazata, care functioneaza in regim de motor cu turatia n, turatie ce depinde de cuplu rezistent la arbore si care este inferioara turatiei de sincronism n .Energia electrica absorbita de la retea acopera pierderile din masina, iar cea mai mare parte este transformata pe cale electromagnetica in putere mecanica disponibila la arborele masinii. Daca sarcina se reduce si masina functioneaza la gol turatia rotorului se stabileste la o valoare apropiata turatiei de sincronism.Puterea absorbita de la retea acopera pierderile din infasurare si in fierul statoric (P si P ) precum si pierderile mecanice P (P au o valcare extrem de mica si pot fi neglijate). Aceasta reprezinta punctul limita de functionare in regim de motor. Sa presupunem in continuare ca rotorul masinii asincrone este antrenat din exterior de o masina de antrenare pana la turatia de sincronism. In acest caz, deoarece turatiile rotorului si ale campului magnetic invartitor din intrefier coincid, viteza relative intre ele este zero si drept urmare tensiunea electromotoare indusa in infasurarea rotorica este nula, iar masina asincrona nu mai dezvolta nici un cuplu. Pentru acest punct de functionare necesarul de cuplu pentru acoperirea pierderilor mecanice este preluat de la masina de antrenare, iar pentru acoperirea pierderilor de natura electrica (P si P ) masina absoarbe de la retea o putere activa. Daca in continuar eturatia rotorului creste peste turatia de sincronism n , apare din nou o viteza relativa intre infasurarea rotorica si campul invartitor din intrefier si prin urmare se induce tensiune in infasurarea rotorica.Deoarece alunecarea devine negativa (n>n ) cuplul electromagnetic dezvoltat de masina :
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).