Centrala in Condensatie

Extras din referat Cum descarc?

Masinile asincrone (MAS) trifazate, numite si masini de inductie, au o larga utilizare in sistemele de actionare electrica (SAE) datorita urmatoarelor avantaje: constructie simpla si robusta, siguranta in exploatare, pret de cost scazut, alimentare direct de la retea.
Dezavantaje lor sunt: modificarea vitezei se face greoi cu investitii ridicate, absorb putere reactiva, prin urmare duc la scaderea factorului de putere.
Cea mai raspandita este MAS cu rotorul in scurtcircuit, celalalt tip constructiv il reprezinta masina asincrona cu inele (MASI). Daca la MASI se include in rezistenta fazei rotorice si rezistenta reostatului exterior, atunci ecuatiile ce descriu functionarea obtin o forma unica.
Ca si in cazul transformatorului, pentru ca marimile rotorice sa poata fi comparate direct cu cele statorice, masina reala se inlocuieste cu o masina echivalenta.
Masina echivalenta are atat in stator cat si in rotor acelasi numar de faze, de infasurari si de spire ale infasurarilor si este echivalenta energetic cu masina reala. In plus are rotor imobil, deci frecventa din rotor este egala cu frecventa din stator, iar pentru ca si t.e.m. din stator este egala cu t.e.m. din rotor cele doua infasurari pot fi conectate galvanic intre ele. Marimile din rotor raportate la stator se noteaza cu indicele prim. Relatiile de raportare se deduc ca si la transformator.
Corespunzator ecuatiilor in marimi raportate se construieste o schema electrica pentru o faza statorica si una rotorica ale masinii echivalente (deci schema este monofazata).
A. Schema echivalenta in "T":
Latura longitudinala din stanga a schemei reprezinta faza statorica, latura longitudinala  din dreapta reprezinta faza rotorica, iar latura transversala - miezul feromagnetic. Rezistenta   corespunde sarcinii la arborele MA. 
Alunecarea este prin definitie:
(1.1)
?1 - viteza unghiulara a campului magnetic invartitor (c.m.i.) statoric, numita si viteza unghiulara sincrona;
?0 - viteza de mers in gol, la care  cuplul rezistent este reprezentat de frecari : MR = MF+V;
? - viteza unghiulara a rotorului.
I01 = I10 - curentul total al masinii, care este egal cu curentul de mers in gol.
Figura 1.1. Schema echivalenta in "T".
La mers in gol ideal: ? = ?1, alunecarea este nula (s = 0), iat termenul   tinde catre infinit, prin urmare I'2 = 0. Fata de transformator reactanta de magnetizare este mult mai mica (Xm <<) datorita reluctantei mari a intrefierului (?" = KcKs?). Deci curentul de mers in gol este sensibil mai mare (I10 >>) fata de transformator, si anume:  I10 = (0,2...0,4)I1N.Schema in "T" obtine o forma simetrica, reprezentata in fig. 1.2, daca se noteaza:	 Z'2(s) = Z'2 +  .


Fisiere in arhiva (1):

  • Centrala in Condensatie.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!