Radarul Panoramic de Bord

Extras din referat Cum descarc?

Navigatia Aeriana este stiinta care se ocupa cu studiul mijloacelor si procedeelor pentru conducerea aeronavelor in zbor.
Rolul navigatiei aeriene consta in a imbina cu pricepere teoria cu practica folosirii diferitelor mijloace tehnice care stau la dispozitia echipajului, creandu-se posibilitatea de a se executa intocmai zborul pe un drum ordonat, iesirea la reper cu precizie si la timpul fixat, rezolvarea cu succes a situatiilor neprevazute care s-au ivit in timpul zborului si aterizarea in perfecte conditii, chiar fara vizibilitatea solului.
In prezent, navigatia cu radar este cea mai des intrebuintata si foloseste radiocompasuri, radiogoniometre, radiofaruri, statii de radiolegatura, radare terestre si de bord, radioaltimetre, radiobalize, radiomarchere, harti, cronometre;
Navigatia radio este metoda generala de navigatie, folosita de toate categoriile si tipurile de avioane si elicoptere. Ea se bazeaza pe utilizarea posibilitatilor pe care le ofera radiotehnica in determinarea directiei si distantei cu ajutorul undelor electromagnetice. Din aceasta cauza ea ofera in acelasi timp cel mai inalt grad de precizie si de automatizare in determinarea elementelor de navigatie.
Unul din sistemele foarte mult utilizate in prezent, si care functioneaza pe acest principiu este radarul panoramic de bord.
Consideratii generale
Radarul panoramic de bord este un mijloc de radionavigatie goniotelemetric autonom foarte eficient atat in zborul deasupra uscatului cat si deasupra marii, atunci cand pe intinderea ei si in limitele zonei de descoperire exista insule sau tarmul uscatului. 
Spre deosebire de alte mijloace goniotelemetrice, radarul panoramic de bord prezinta o serie de avantaje si anume:
a) numarul mare de repere existente pe sol si identificate pe ecran permit alegerea acelora mai caracteristice pentru determinarea gismentelor sau relevmentelor necesare orientarii;
b) lipsa radiodeviatiei in determinarea relevmentelor;
c) folosirea reperelor terestre pentru determinarea vitezei la sol si a derivei;
d) localizarea in spatiu a formatiunilor noroase si identificarea acelora care contin nuclee periculoase zborului;
e) permite descoperirea altor avioane care zboara in fata, asigurand prin aceasta prevenirea abordajelor;
f) ofera posibilitatea determinarii obstacolelor si inaltimii de siguranta in regiunile muntoase.
In acelasi timp, radarului panoramic de bord ii sunt atribuite urmatoarele dezavantaje:
- relevmentul avionului nu poate fi obtinut direct, ci numai prin calcul, pe baza capului compas ;
- pentru efectuarea corecta a diferitelor determinari, a identificarii diferitelor categorii de repere sunt necesare unele deprinderi practice.
Ecranul si pupitrul de comanda a unui radar panoramic de bord:
Radarul panoramic de bord emite doua petale diferite: o petala foarte ingusta (petala ac) (fig.1) a carei largime este in jur de 3?, destinata pentru descoperirea formatiunilor orajoase si o petala de tip cosec patrata (fig.2) a carei deschidere in plan vertical este cuprinsa intre 25?-35? cu o latime de aproximativ 3?. Acest fascicol este destinat supravegherii solului si determinarii elementelor de navigatie: viteza la sol, deriva, relevmentul si punctul avionului, etc.
Fig. 1. Diagrama ingusta a unui radar de bord
Fig. 2. Diagrama cosecanta a unui radar panoramic de bord
Caracteristici:
- precizia in determinarea azimutului : + 1,5?-2? ;
- precizia in determinarea distantei : 2-3%;
- precizia in determinarea unghiului de inaltare : + 1%.
Frecventele de lucru mai sus mentionate (lungimea de unda ?=3cm) sunt critice pentru radarul de bord deoarece o frecventa mai mica de 9300 MHz nu prezinta particularitatile de reflectie cele mai corespunzatoare nevoilor pentru care a fost conceput radarul, iar o frecventa mai ridicata decat 10000 MHz din contra este usor reflectata de ceata si nori, ceea ce de asemenea l-ar face inutilizabil in anumite conditii meteorologice de zbor.
Datorita proprietatilor de reflectare a diferitelor obstacole de pe suprafata terenului si a lungimii de unda critice a radarului de bord, prin observarea liniei de desfasurare se pot determina reperele aflate pe directia de zbor a avionului.
Pentru a obtine imaginea terenului, antena are o miscare de balans continua in sector, radierea in spatiu facandu-se numai in deplasarea antenei dinspre stanga spre dreapta si sincron cu aceasta se deplaseaza si linia desfasurarii de pe ecranul indicatorului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Radarul Panoramic de Bord.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!