Exploatarea Masinilor Electrice - Incercarea la gol a MARB-ului - Separarea pierderilor in fier de cele de natura mecanica

Extras din referat Cum descarc?

Functionarea in gol ca motor
Regimul in care infasurarea statorului este conectata la un system simetric de tensiuni , infasurarea rotorului este inchisa asupra ei insasi , cuplul la arbore este nul , iar turatia rotorului este apropiata de cea de sincronism , poarta denumirea de regimde functionare in gol ca motor. 
Incercarile masinilor asincrone.
Determinarea pierderilor de mers in gol
Mersul in gol si cel ideal. Incercarea de mers in gol este necesara pentru determinarea pierderilor de mers in gol , cu care urmeaza sa se calculeze conform normelor REM randamentul , din pierderile separate .
Daca scadem pierderile Joule din stator si rotor 
P_J10=m_1 R_1 I_0^2 si P_J20=m_2 R_2 I_20^2
Din puterea absorbita masurata in cazul alimetarii motorului mergand in gol cu tensiunea nominal si la frecventa nominal. Conform REM , obtinem pierderile in gol
P_0=P_0a-P_J10-P_20=P_Fe1+P_mec
In acasta relatie P_Fe1 reprezinta pierderile in fier produse de fluxul util, iar
P_mec=P_f+P_v+P_Fes
Pierderile care la mersul in gol sunt acoperite direct de de puterea mecanica. Din P_mec fac parte pierderile prin frecari , puterea de ventilatie si pierderile suplimentare in fier la mersul in gol datorate crestarii. Pe acestea din urma le-am putea imparti in pierderi P_Fes^' produse numai de crestare (pierderi prin reluctata) si pierderi P_Fes^'' produse de solenatiile crestaturilor (pierderi datorita treptelor).
Pierderile prin efectul Joule care apar in stator la mersul in gol , se calculeaza cu curentul de mers in gol si rezistenta . Pierderile Joule din rotor pot fi intotdeauna neglijate la mersul in gol , intrucat ele reprezinta , de regula, mai putin de 1% din pierderile Joule in rotor la sarcina nominal . 
Pentru a putea construi diagrama cercului pe baza incercarilor , trebuie sa determinam puncul a_0 , care corespunde curentului de mers in gol ideal I_0'. La rotoarele cu inele de contact , puterea active corespunzatoare punctului a_0 se obtine , daca se masoara puterea active absorbita de motor imediat dupa deschiderea circuitului rotorului, inainte ca motorul sa-si fi modificat sensibil viteza de rotatie . Aceasta putere absorbita masurata este :
P_0'=m_1 R_1 I_0'^2+P_Fe1+P_H2 , in care P_H2 reprezinta pierderile in histerezis care apar in repaus in rotor circuitul fiind deschis .


Fisiere in arhiva (1):

  • Exploatarea Masinilor Electrice - Incercarea la gol a MARB-ului - Separarea pierderilor in fier de cele de natura mecanica.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!