Elemente Costructive - Motoare Asincrone Trifazate

Cuprins referat Cum descarc?

MEMORIU JUSTIFICATIV .4
Cap.I. Generalitati .6
A. Motoarele de curent continuu .6
B. Motoarele de curent alternativ .10
C. Elementele constructive ale motoarelor asincrone .13
Cap.II. Infasurarile masinilor electrice .17
Clasificare, materiale utilizate .17
1. Bobine concentrate.17
a. Bobine polare (concentrate).19
b. Infasurari repartizate.20
2. Bobinele moi .21
3. Bobinele din conductor dreptunghiular .21
Cap.III. MASURI SPECIFICE DE PROTECTIE A MUNCI .23
A. Categorii de accidente .23
B.Masuri de prevenire a accidentelor de munca specifice exploatari si intretineri motoarelor electric .24
C. Masuri specifice de prevenire a incendiilor in exploatarea si intretinerea motoarelor electrice .27
NORME DE PROTECTIE A MUNCII SPECIFICE EXCUTARII, INTRETINERII SI REPARARII MASINILOR ELECTRICE .30
BIBLIOGRAFIE .43
ANEXE


Extras din referat Cum descarc?

MEMORIU JUSTIFICATIV
Masinile electrice sunt utilizate in toate sferele de activitate ale omului. Ele formeaza practic, toate sursele de energie electrica si elementele de actionare in vederea efectuarii
Unui lucru mecanic de catre mecanisme si instalatii 
In vastul proces de conversie a energiei, un loc insemnat il ocupa conversia electromagnetica care se realizeaza cu ajutorul masinii electrice. Astfel, masina care face conversia energiei mecanice in energie electrica se numeste generator electric, iar cea care face conversia energiei electrice in energie mecanica, motor electric masina electrica care, cu interventia energiei mecanice, modifica parametri unei transmisiuni de energie electrica tensiune, intensitate, frecventa se numeste convertizor electromagnetic. Cand masina electrica primeste atat energie mecanica cat si energie electrica si le transforma in caldura, prin efect Joule, ea are rol de frana. 
Masina electrica de curent continuu isi gaseste utilizari in aproape toate domeniile de activitate in care se gaseste curentul electric (laminoare, masini unelte , masini de extractie miniera, electrocare, tramvaie, troleibuze metrou, generatoare de incarcare a bateriilor si a acumulatoarelor, generatoare de sudura, surse pentru instalatii de foraj etc. 
Masinile asincrone trifazate cu rotorul in scurtcircuit si cu rotor bobinat fiind prezente in aproape toate domeniile de activitate, au devenit indispensabile si au o raspandire in diferite domenii ale economiei nationale , deoarece nu au contacte alunecatoare si sunt simple in ceea ce priveste deservirea si constructia. Se realizeaza intr-o gama larga de puteri de la cativa wati la zeci de megawati. Regimul de functionare de baza este cel de motor. 
Cap.I.
Generalitati
Motoarele electrice sunt receptoare care transforma energia electrica absorbita de la retea in energie mecanica. Dupa felul curentului pot fi: de curent continuu si de curent alternativ. 
A. Motoarele de curent continuu, sunt construite din urmatoarele parti principale: statorul, rotorul, periile, scuturile si lagarele, cutia de borne;
1. Statorul produce fluxul magnetic inductor. Este format din carcasa poli si bobine polare.
Carcasa este confectionata din material feromagnetic (otel) si are o forma cilindrica 
Polii principali (sau de excitatie) se fixeaza de carcasa. Acestia se confectioneaza din tole de otel cu grosimea de 1 - 1,5 mm. Polii principali sunt intotdeauna in numar par.
Bobinele polare sunt infasurari izolate cu conductoare din cupru sau aluminiu plasate pe poli. Ele sunt legate in serie si conectate la reteaua de alimentare in curent continuu. Curentul ce trece prin ele se numeste curent de excitatie si excita campul magnetic inductor. Conexiunile intre bobine se executa astfel incat sa se realizeze o alternanta a polaritatii la trecerea curentului.
2. Rotorul este rotit de cuplul fortelor de interactiune dintre campul magnetic inductor si curentul electric din propriul bobinaj permitand astfel transformarea energiei electrice in energie mecanica. El este format din arborele rotorului, pachetul de tole ale rotorului, bobinajul rotorului (indus), colectorul si ventilatorul.
Arborele rotorului este executat din otel si are rolul de a transmite energia mecanica de rotatie pe el se gasesc montate toate celelalte parti componente ale motorului 
Pachetele de tole al rotorului se executa din tabla de otel cu grosimea de 0.5 mm. Tolele sunt de forma unei coroane circulare cu crestaturi la exterior. Ele sunt mentinute impachetate foarte strans pe arbore cu ajutorul unor piese speciale de strangere.


Fisiere in arhiva (1):

  • Elemente Costructive - Motoare Asincrone Trifazate.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!