Importanta fiintei umane in conducerea cu succes a unei afaceri este cea care face din managementul resurselor umane, un set de competente, deprinderi si atitudini esentiale pentru toti managerii. Acest set de valori este legat direct de valorile supreme ale organizatiei sportive, stabilind o responsabilitate precisa ce nu este bazata doar pe actiunea de a furniza slujbe oamenilor, de a-i indruma cum sa lucreze si de a le inregistra performantele ci si de a da oamenilor puterea ca ei sa actioneze eficient si eficace. Pentru a reusi in lumea afacerilor managerul trebuie sa se gandeasca tot timpul cum poate face fiecare persoana mai folositoare, mai valoroasa. Investitia in oameni s-a dovedit a fi calea cea mai sigura de a garanta supravietuirea unei organizatii sportive, sau de a asigura competitivitatea si viitorul acesteia. Consultantii si managerii sustin ca oamenii constituie "bunul cel mai de pret" astfel, in functie de scopul urmarit, managementul general s-a divizat intr-o multitudine de domenii specializate, in randul carora se inscrie si managementul resurselor umane. Succesul activitatii unei organizatii sportive este determinat si de calitatea resurselor umane, de procedurile prin care se face atragerea si mentinerea celor mai stralucite talente, care sa realizeze cele mai dificile sarcini cu acelasi entuziasm cu care le realizeaza pe cele usoare. In functie de obiectivele urmarite, granitele managementului resurselor umane pot fi mai largi sau mai restranse, cuprinzand sau lasand in afara analizei anumite aspecte sau elemente ce compun natura specifica a propriei activitati. Importanta acestuia a crescut pe parcursul unui proces mai dificil, in care a aparut necesitatea evaluarii ansamblului de activitati ale organizatiei si a mecanismului desfasurarii acestora, precum si gasirii modalitatilor de investigare care sa ramana operante chiar in conditiile cresterii apreciabile a complexitatii, diversitatii si dimensiunilor organizatiilor sportive. Toate organizatiile sportive implica oameni, carora trebuie sa le castige serviciile, sa le dezvolte aptitudinile, sa-i motiveze pentru nivelele inalte de dezvoltare si sa se asigure ca vor continua sa-si mentina atasamentul fata de interesul comun. Astfel, un numar tot mai mare de organizatii sportive sunt preocupate de calitatea totala a activitatilor, termen ce insumeaza calitatea serviciilor, produselor si calitatea oamenilor pe care ii are angajati. Managementul resurselor umane presupune imbunatatirea continua a activitatii tuturor angajatilor in scopul realizarii misiunii si obiectivelor organizationale. Exercitarea unui asemenea tip de management necesita drept conditie primordiala ca fiecare manager sa constituie un model de atitudine comportamentala in paralel cu o proprie disponibilitate si adaptabilitate la nou, la schimbare. Specialistii domeniului cerceteaza aceste tendinte de schimbare atat sub aspectul factorilor ce
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.