Management Marketing si Legislatie in Educatie Fizica si Sport

Extras din referat Cum descarc?

Management, marketing si legislatie in sport
Managementul sportiv
Managementul poate fi definit ca procesul de coordonare a resurselor umane, materiale, informationale si financiare in vederea indeplinirii unor obiective bine definite.
Tratarea managementului ca stiinta reprezinta in exprimarea autorilor francezi: ,,stiinta tehnicilor de conducere a intreprinderii" (definitie Larousse), iar dupa autorii rusi, Popova si Krasnopoiasa, stiinta managementului se ocupa de ,,legile conducerii generale si de legile sintetice ale componentelor sale.
Un management sportiv inseamna procesul de atingere a obiectivelor unei organizatii sau institutii sportive, prin angajarea si implicarea celor patru functii principale : planificarea , organizarea, leading-ul - antrenarea si motivarea, controlul. Functiile managementului se exercita in toate organizatiile sportive, indiferent de dimensiunea lor si la toate nivelurile sportive din cadrul acestora, deci au caracter general. Ele au o pondere diferita pe scarile ierarhice ale organizatiei, in sensul ca la nivelul superior se realizeaza cu precadere prevederea si organizarea, iar la nivelele inferioare, comanda si coordonarea.
Functia de prevedere (planificare): cuprinde masurile si activitatile ce se intreprind in prezent pentru a avea rezultate in viitor. Se stabilesc conditiile care vor forma cadrul obiectiv al desfasurarii activitatilor sportive viitoare, fixand sau cel putin estimand mijloacele materiale si financiare necesare. In raport cu realizarea obiectivelor propuse, se vor manifesta si celelalte functii ale managementului. Realizarea prevederii se face in mod concret prin activitatea de planificare. A planifica inseamna a decide strategia si tactica dezvoltarii pe o anumita perioada, a stabili componentele de pregatire intr-o anumita directie (campionat Mondial, European etc.) a preciza in timp si spatiu sarcinile ce revin in mod concret diferitilor factori tehnici, economici si sociali.
Deosebim;
Planificarea de perspectiva, denumita si prognoza, care reprezinta evaluarea probabila efectuata pe o baza de cercetari si informatii, a evolutiei viitoare din punct de vedere cantitativ si calitativ a organizatiei sportive in ansamblu sau a unui domeniu de activitate (pregatire, performanta, competitii, cantonamente etc.). Prognoza se bazeaza pe studii de ansamblu a domeniului utilizand metode si tehnici specifice ( analiza si sinteza, anchete, modelarea, studii matematico-statistice)
Planificarea curenta, reprezinta stabilirea si fundamentarea pe baza de studii analitice cu inalt grad de certitudine a obiectivelor si sarcinilor, precum si a resurselor alocate pe o perioada determinata, care, in general, nu depaseste un an si poate ajunge pana la un nivel de planificare lunara. Planurile curente trebuie sa fie obligatorii, fiind baza de asigurare a continuitatii proceselor pe traiectoriile stabilite pentru realizarea obiectivelor propuse.
Planificarea operativa este o continuare a planificarii curente, o detaliere a acesteia, cuprinzand elaborarea programelor zilnice, urmarirea rezultatelor imediate si in functie de acestea se determina actualizarea sau reactualizarea lor. In activitatea sportiva se folosesc planurile de antrenament, proiectele de lectie, planul competitional etc.
Functia de organizare: orice activitate desfasurata cu activitatea omului este organizata prin faptul ca elementele sale materiale sunt constituite si dispuse in asa fel incat sa se realizeze un anumit scop. Organizarea are un caracter general si este o functie obligatorie a managementului Are sarcina de a pune ordine, de a armoniza toate activitatile propuse prin functia de prevedere. In managementul sportiv trebuie parcurse urmatoarele etape logice si succesive:
- analiza obiectivelor actiunii: de performanta,de recreere, instructive -educative, de propaganda;
- culegerea datelor privind sistemul de organizare existent;
- proiectarea generala a sistemului imbunatatit pe baza situatiei existentei si prin utilizarea metodelor moderne adecvate;
- proiectarea detaliata a sistemului imbunatatit;
- pregatirea conditiilor materiale, economice, organizatorice si de personal necesare noului system;
- aplicarea propriu-zisa a noului sistem organizatoric;
- feed-back-ul noului sistem prin urmarirea eficientei organizatorice si operarea modificarilor ce apar ca necesare din functionarea sa.
Functia de comanda: realizarea acestei functii necesita precizarea de catre conducere si conducator spre compartimentele si persoanele subordinate a tot ce trebuie facut, corelat cu controlul realizarii sarcinilor trasate.
Exercitarea functiei de comanda in managementul sportiv presupune urmatoarele elemente:
- existenta unui sistem informational si de comunicatii corespunzator;
- esalonarea rationala a deciziilor;
- apelarea de catre conducatori la actul delegarii de autoritate- mijloc eficent de ridicare a calitatii muncii subordonatiilor;
- judicioasa selectie si pregatire atat a conducatorilor cat si a personalului de executie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Management Marketing si Legislatie in Educatie Fizica si Sport.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Ionescu, Gh.Gh , Functiile managementului, Editura Mirador, Arad.
Urichianu, Sanda-Toma, Managementul institutiilor si organizatiilor sportive, Note de Curs, Universitatea Ecologica Bucuresti, 2009
Voicu, Florian Sorinel; Nagel, Adrian, Introducere in managementul si legislatia sportului, Editura Universitatii de Vest, 2003


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!