Igiena în educația fizică

Referat
9/10 (3 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 2964
Mărime: 19.41KB (arhivat)
Publicat de: Simion Palade
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. Capitolul I
  2. Introducere . 3
  3. I.1 Igiena, definitie, sarcini, scopuri . 3
  4. Capitolul II
  5. Calirea organismului . 6
  6. Capitolul III
  7. Igiena alimentatiei . 8
  8. III.1 Alcatuirea ratiei alimentare a sportivilor . 9
  9. Capitolul IV
  10. Regimul de viata al sportivului . 11
  11. Capitolul V
  12. Igiena individuala si a echipamentului . 13
  13. Capitolul VI
  14. Igiena bazelor sportive . 15
  15. VI.1 Baze sportive deschise . 15
  16. VI.2 Baze sportive inchise . 15
  17. Bibliografie . 17

Extras din referat

Capitolul I. Introducere. Igiena- definitie, sarcini, scopuri

I.1 Introducere

Igiena educatiei fizice si sportului este o subramura a igienei generale avand ca obiect de studiu si cercetare promovarea sanatatii celor ce practica exercitiul fizic.

Igiena educatiei fizice si sportului este o disciplina care concura la marile rezultate si performante ocupandu-se de sanatatea sportivului, de locul unde se desfasoara si cum are loc antrenamentul, de prevenirea elementelor de supraantrenament si supraincordare, de elementele de autocontrol.

I.2 Igiena – definitie, sarcini, scopuri

Cuvantul „igiena” deriva de la „Hygeia”, care reprezinta in mitologia greaca zeita sanatatii.

Igiena este una dintre cele mai vechi ramuri ale medicinii care isi propune ca scop prevenirea imbolnavirilor si mentinerea sanatatii omului.

Igiena se ocupa cu studiul factorilor de mediu asupra starii de sanatate a populatiei, a consecintelor sanitare si ecologice in urma actiunilor omului asupra factorilor de mediu, modul si posibilitatea de adaptare a omului la mediul in care traieste.

Dupa O.M.S. (Organizatia Mondiala a Sanatatii), sanatatea este definita ca o bunastare fizica, psihica si sociala a oamenilor.

Igiena educatiei fizice si sportului este o subramura a igienei generale avand ca obiect de studiu si cercetare promovarea sanatatii celor ce practica exercitiul fizic.

Pentru a mentine starea de sanatate si a putea preveni imbolnavirile trebuie avuta in vedere aplicarea masurilor profilactice:

- primare, au ca scop mentinerea starii de sanatate si prevenirea imbolnavirilor oamenilor sanatosi; se pot realiza prin: educatie sanitara, cunoasterea factorilor sanogeni, elaborarea unor masuri igienice;

- secundare, se incearca depistarea bolilor, scurtarea duratei imbolnavirilor, prescrierea unor regimuri igienice de viata si a dietei alimentare in covalescenta.

Masurile luate in aplicarea practica a regulilor igienice se numesc masuri sanitare si urmaresc prevenirea imbolnavirilor, accidentarilor, marirea capacitatii de efort fizic. Aplicarea acestor masuri sanitare trebuie sa fie realizata de toti cei care participa la realizarea performantelor: sportivi, antrenori, medici.

Atingerea scopurilor propuse este posibila prin:

1. analizarea principalelor efecte ce au loc in organism dupa practicarea exercitiilor fizice corelate cu factorii de mediu: calirea organismului;

2. folosirea mediului in cresterea starii de sanatate si a capacitatii de efort ceea ce reprezinta igiena activitatii scolare, extrascolare, igiena sportului de masa;

3. dirijarea stiintifica a alimentatiei sportivului in functie de etapele de pregatire sau de fazele de refacere.

Metodele de care dispune igiena educatiei fizice pentru studierea problemelor specifice sunt urmatoarele:

1. metoda statistica care consta in studierea indicilor de sanatate a sportivilor (ex. dezvoltarea fizica, viteza de reactie) si a conditiilor de desfasurare a activitatii;

2. metoda experimentala care ajuta la aprecierea calitatativa si cantitativa a influentei exercitate de diferite activitati sportive si de mediul ambiant asupra starii de sanatate, a randamentului sportiv;

3. monografia sanitara prin care sunt culese date si observatii privind amenajarea de baze sportive, alimentatia in diferite ramuri sportive.

Studierea igienei educatiei fizice si sportului se impune mai ales prin modificarile survenite in modul de viata: prepararea incorecta a alimentelor; modificarea climei; existenta substantelor medicamentoase stimulante-doping.

Problema obtinerii de performante trebuie privita si in contextul influentei factorilor genetici, de mediu si a celor sociali.

Preview document

Igiena în educația fizică - Pagina 1
Igiena în educația fizică - Pagina 2
Igiena în educația fizică - Pagina 3
Igiena în educația fizică - Pagina 4
Igiena în educația fizică - Pagina 5
Igiena în educația fizică - Pagina 6
Igiena în educația fizică - Pagina 7
Igiena în educația fizică - Pagina 8
Igiena în educația fizică - Pagina 9
Igiena în educația fizică - Pagina 10
Igiena în educația fizică - Pagina 11
Igiena în educația fizică - Pagina 12
Igiena în educația fizică - Pagina 13
Igiena în educația fizică - Pagina 14
Igiena în educația fizică - Pagina 15
Igiena în educația fizică - Pagina 16
Igiena în educația fizică - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Igiena in Educatia Fizica.doc

Alții au mai descărcat și

Atletism Specializare

Alergare de viteza Caracterul natural al celor mai multe probe atletice face ca baza generalaa a miscarilor sa fie cunoscuta înca înainte de a lua...

Reeducarea Psihomotrica

Reeducarea psihomotrica este o terapie originala, neurofiziologica si psihofiziologica prin tehnica sa, psihologica si scopul sau, destinata sa...

Pregătirea fizică în volei. mijloacele utilizate pentru dezvoltarea calităților motrice în volei

Pregătirea fizică reprezintă ansamblul organizat şi ierarhizat al procedurilor de antrenament care vizează dezvoltarea şi utilizarea calităţilor...

Bazele igienei în educație fizică și sport

I. Igiena si sarcinile ei de baza Igiena educatiei fizice si sportului face parte din domeniul mai mare a al igienei, cu aplicatii la domeniul...

Te-ar putea interesa și

Particularități ale Învațării Motrice în Lecțiile de Educație Fizică și Sport la Nivelul Învățămantului Gimnazial

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1 EDUCAŢIA FIZICÃ ŞI SPORTIVÃ COMPONENTÃ FUNDAMENTALÃ A EDUCAŢIEI GENERALE În comunităţile primitive de pe teritoriul...

Să se proiecteze o secție de obținere a brânzei topite cu o capacitate de 20 T pe lună

MEMORIU TEHNIC În prima parte a lucrării de faţă s-a realizat o caracterizare detailată a materiilor şi a cerinţelor calitative impuse acestora,...

Portofoliu Didactic

I.1.PSIHOLOGIA EDUCAŢIEI I.1.Metodele de cunoastere a personalitatii Nevoia de cunoaştere a elevului a determinat analiza unor metode şi tehnici...

Jocurile de mișcare, metodă și mijloace de educare a capacităților condiționale în lecțiile de educație fizică din ciclul gimnazial

CAPITOLUL I. ACTUALITATEA, MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI, IPOTEZĂ ŞI OBIECTIVE 1.1 Actualitatea temei Exerciţiul fizic a cunoscut în lunga sa...

Implementarea HACCP-ului la Produsele Lactate

CAPITOLUL 1. CARACTERISTICI GENERALE PRIVIND LAPTELE SI PRODUSELE LACTATE 1.1. Igiena produselor lactate Calitatea laptelui materie primă a....

Implementarea sistemului de siguranță a alimentelor conform principiilor HACCP într-o unitate de fabricare a brânzeturilor

1. SISTEME DE MANAGAMENT A CALITATII Sistemul de management a siguranţei recunoscut pe plan internaţional, care şi-a dovedit eficienţa în toate...

Proiect tematic - Cele patru zâne Toamna

Argument ,,De unde sunt frunzele? , De ce au căzut?, De ce sunt astfel colorate? , De unde vine ploaia? , De ce sunt numai patru anotimpuri?”....

Calitate

Descriere organizatiei Compania Danone România face parte din Grupul Danone (care deţine 65% din capitalul companiei), unul din liderii mondiali...

Ai nevoie de altceva?