Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 2196
Mărime: 861.67KB (arhivat)
Publicat de: Partene G.
Puncte necesare: 8
Universitatea ”Ovidius” - Facultatea de Educație Fizică și Sport – Constanța 2016

Cuprins

  1. Introducere . 3
  2. 1. Comunicarea. 3
  3. 1.1. Clasificarea tipurilor de comunicare. 7
  4. 1.2. Comunicarea nonverbală. 8
  5. 1.3. Comunicarea paraverbală. 9
  6. 2. Comunicarea noverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică 12
  7. 3. Bibliografie. 15

Extras din referat

INTRODUCERE

„Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică” este tema pe care am să o abordez în acest referat.

În primul rând am să fac o scurtă prezentare teoretică a tipurilor de comunicare , ce trebuie să întelegem noi prin comunicare, de ce este nevoie de comunicare, principalele forme ale comunicării etc, iar în a doua parte am să fac un studiu de caz privind comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică.

1.Comunicarea

O clasă este înainte de toate un mediu de comunicare” (Jean – Claude Filloux )

Din punct de vedere cronologic, comunicare este primul instrument spiritual al omului, în procesul socializarii sale. Comunicarea presupune existenţa informaţiei verbale, prezentată în forma orală sau scrisă şi de cel al informatiei nonverbale, reprezentată de paralimbaj, mişcările corpului şi folosirea spaţiului.

Dintr-o perspectivă psihologică, comunicarea este un fenomen dinamic şi complex, care presupune derularea concomitentă a mai multor procese şi funcţii psihice, puse în slujba interacţiunii, prin intermediul schimbului de mesaje între doi subiecţi. Ea poate fi, în acelaşi timp, o necesitate umană sau o sursă de conflicte şi insatisfacţii în relaţiile interpersonale.

În termenii cei mai generali, comunicarea presupune un emiţător, un canal, un mesaj, un receptor, o relaţie între emiţător şi receptor, un efect, un context în care are loc comunicarea şi o serie de lucruri la care se referă “mesajele”. Câteodată, dar nu întotdeauna, există o intenţie, un scop al faptului de a “comunica” şi de a “recepta”.

Comunicarea poate avea într-una dintre următoarele posibilităţi sau în toate la un loc: o acţiune asupra altora, o interacţiune cu alţii şi o reacţie la alţii.

Figura 1. Mecanismul comunicării

Comunicarea poate fi definită ca “ interacţiune socială prin intermediul mesajelor” (Gerbner, 1967)

Comunicarea are loc ori de câte ori un sistem - sursa – influenţează alt sistem – destinatarul – prin utilizarea diverselor simboluri transmise prin canalul care leagă cele două sisteme (Osgoog et al., 1957)

Creatorii de modele au tendinţa, uneori, să accentueze două procese suplimentare, cel al “codificării” (la capătul reprezentat de emiţător) şi cel al “decodificării” (la capătul reprezentat de receptor).

Codificarea se referă la traducerea mesajului într-un limbaj sau cod potrivite pentru mijlocul de transmisie si receptorii avuţi în vedere.

Decodificarea se referă la re-traducerea mesajului în scopul captării semnificaţiei.

Când are loc o conversaţie între două persoane, codificarea este îndeplinită de mecanismul vorbirii şi (pentru comunicarea nonverbală) de mişcarea muşchilor, de gesturi, etc., iar decodificarea se face prin auz şi văz.

Comunicarea este prezentă în orice moment al vieţii noastre, de la banalele preocupări ale rutinei cotidiene, pe care le trăim fiecare dintre noi şi până la activităţile desfăşurate la nivelul organizaţiilor, societăţilor, culturilor.

Bibliografie

STANTON, NICHI – “Comunicarea”, Editura Ştiinţifică şi Tehnică”, Bucureşti, 1995

Pease, A Limbajul trupului.Bucureşti (1993) Ed Polimark.

CERGHIT, I., Metode de învăţământ. Bucureşti, Edit. Didactică şi Pedagogică R.A, 1997

NEACŞU, I., Instruire şi învăţare. Edit. Ştiinţifică, Bucureşti, 1990

http://www.sportscience.ro/html/articole_conf_2004_-_24.html

http://www.academia.edu/

Preview document

Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 1
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 2
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 3
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 4
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 5
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 6
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 7
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 8
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 9
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 10
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 11
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 12
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 13
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 14
Comunicarea nonverbală și paraverbală a profesorului de educație fizică - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea nonverbala si paraverbala a profesorului de educatie fizica.docx

Alții au mai descărcat și

Jocurile de mișcare, metodă și mijloace de educare a capacităților condiționale în lecțiile de educație fizică din ciclul gimnazial

CAPITOLUL I. ACTUALITATEA, MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI, IPOTEZĂ ŞI OBIECTIVE 1.1 Actualitatea temei Exerciţiul fizic a cunoscut în lunga sa...

Studiu privind Metodologia de Organizare a Lecției de Educație Fizică la Gimnaziu

INTRODUCERE Educaţia fizică şi sportul sunt activităţi complexe, complexitatea fiind determinată de conţinutul, structura, desfăşurarea şi...

Importanța Practicării Activităților Fizice Pentru Sănătate

Introducere Prin practicarea activităţilor fizice şi sportive se acumulează nu numai cunoştinţe specific domeniului –ramurii de sport practicată...

Managementul resurselor umane în domeniul EFS

De ce anume are nevoie o organizaţie sportivă/ în condiţiile actuale, din perspectiva managementului sportiv ? Cel mai mare “duşman” al unei...

Handbalul ca sport de performanță

Ce este handbalul? Handbalul este un joc sportiv de echipa, care se desfasoara intre doua echipe formate din 7 jucatori si consta din actiuni...

Tehnici de Motivare a Colectivului de Elevi în Ora de Educație Fizică

Etimologia termenului de management provenită din latinescul manus-agere inseamnă manevrare, pilotare, conducere. Cele mai frecvente semnificaţii...

Atletism Specializare

Alergare de viteza Caracterul natural al celor mai multe probe atletice face ca baza generalaa a miscarilor sa fie cunoscuta înca înainte de a lua...

Mijloace de Refacere a Capacitatii de Efort - Mijloc al Educației Fizice și Sportului

Partea I Introducere-Mijloacele educaţiei fizice şi sportului Mijloacele educației fizice și sportului reprezintă elemente importante prin care...

Te-ar putea interesa și

Comunicarea Didactică

Argument Întregul proces de organizare şi desfăşurare a activităţii de instruire a elevilor este reglementat de profesor prin comunicare. Urmărind...

Metodica Predării Științelor Economice

CAPITOLUL I DIDACTICA GENERALĂ ŞI DIDACTICILE SPECIALE I.1. Factori ai dezvoltării şi diversificării ştiinţelor educaţiei Evoluţia lumii...

Musculație - teoria și metodologia educației fizice și a sportului

CAPITOLUL I TEORIA ŞI METODICA EDUCAŢIEI FIZICE - DISCIPLINĂ ŞTIINŢIFICĂ - Fiecare domeniu de activitate are la bază şi dezvoltă idei teoretice...

Ai nevoie de altceva?