Viziunea asupra Trecerii la Organizatia si Managementul Bazat pe Cunostinte la ING Bank Romania

Extras din referat Cum descarc?

1. Premisele elaborarii lucrarii
Teoria neo-clasica, reprezentata de A.Marchall, considera cunostintele ca fiind cea mai importanta parte a capitalului, cel mai puternic "motor" al productiei. Scoala austriaca (F. Hayek, J. Schumpeter) considera cunostintele ca avand o natura subiectiva, accentul fiind pus pe cunostintele individuale ale participantilor la procesele economice si nu pe cunostintele detinute in comun de catre diferitele grupuri din cadrul organizatiilor economice.
In conditiile unui mediu de afaceri marcat de schimbari rapide, organizatia trebuie sa dea dovada de flexibilitate ridicata pentru a se putea adapta la noile cerinte ale acestuia. Odata cu tranzitia la economia bazata pe cunostinte apar noi elemente de care trebuie sa tina cont o organizatie si managementul acesteia. Tendinta care se manifesta in acest sens este faptul ca nu se mai pune accent pe resurse fizice ci pe cunostinte. In acelasi timp au loc mutatii la nivelul configuratiei structurale a economiei aparand noi domenii ale construirii acesteia. In ceea ce priveste resursele unei astfel de firme, observam ca apare o noua categorie si anume cunostintele, care raportate la celelalte sunt mai complexe si mai dificil de evaluat. 
In Romania, knowledge managementul a patruns in corporatiile autohtone odata cu infuzia de know-how primita in urma preluarilor de catre multinationale. Gestiunea cunostintelor exista dintotdeauna in cadrul firmelor, sub forma unor discutii intre colegi sau traininguri. Acum insa, conceptul se aplica intr-un mod formal, organizat, prin departamente specializate si cu ajutor unor sisteme IT performante. In Romania, la ora actuala, nu se constientizeaza pe deplin aportul knowledge managementului la dezvoltarea organizatiei.
Avand in vedere ca managementul cunoasterii opereaza cu active intangibile, din pacate, la nivel mondial nu sunt inca dezvoltate suficiente sisteme si instrumente de masurare a valorii aduse de aceasta activitate.
Investitiile necesare implementarii unui sistem de knowledge management sunt strans legate de dotarile in materie de IT si soft deja existente, de calificarea personalului, de obiectivele propuse, de solutia tehnologica aleasa pentru implementarea programului. O componenta majora a costului este infrastructura, inclusiv crearea retelei de baza, hardware-ul, software-ul, si aparatura de birou sau cea portabila. 
Companiile vizionare din Romania au inceput sa vada in managementul cunostintelor un element strategic si un factor esential de creare a avantajului competitiv sustenabil. Managementul cunostintelor s-a dezvoltat in ultimele decenii ca rezultat al necesitatii organizatiilor de a obtine avantaj competitiv si diferentiere strategica in conditiile globalizarii si exploziei informatiilor, devenind un instrument valoros pentru asigurarea succesului.
In cele ce urmeaza, vom analiza din punct de vedere al trecerii la organizatia si managementul bazat pe cunostinte la ING Bank.
2. Prezentarea Organizatiei abordate
ING Group este o institutie financiara internationala de origine olandeza care ofera servicii bancare, de asigurari si de management al activelor unui numar de peste 85 de milioane de clienti individuali, companii sau institutii din peste 50 de tari. Cu un personal de peste 130.000 de angajati, grupul deserveste o gama foarte variata de clienti: indivizi sau familii, mici afaceri sau mari corporatii, institutii sau guverne. 
ING Group se afla pe locul 7 in clasamentul celor mai puternice companii din lume, potrivit clasamentului Fortune Global 500 pe anul 2008. ING Group este singura institutie financiara din Top 10, urcand 6 locuri fata de anul trecut.
ING Bank S.A. este o societate pe actiuni, a carei organizare si conducere se stabilesc prin actele constitutive, in conformitate cu legislatia in vigoare. Obiectul de activitate il reprezinta efectuarea tuturor operatiunilor specifice unei banci, dintre care: deschiderea conturilor in lei si valuta, depozite la vedere si la termen, acordarea de credite in lei si valuta pe termen scurt, mediu si lung persoanelor fizice si juridice, operatiuni valutare, transferuri si alte operatiuni de virament pe cont propriu sau in contul tertilor.
ING Bank S.A. isi desfasoara activitatea prin reteaua de unitati unde se executa operatiuni bancare specifice, reglementate prin lege, in limita competentelor stabilite de centrala bancii. Sucursalele si agentiile au relatii directe cu clientii din raza lor de activitate, atat persoane fizice, cat si juridice.
Istoria ING in Romania a inceput in 1994. Atunci, ING Bank a fost prima banca straina care a dechis o sucursala in Romania, dupa 1989. In prezent, ING Romania ofera o gama completa de servicii financiare destinate tuturor categoriilor de clienti: companii, institutii financiare si clienti persoane fizice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Viziunea asupra Trecerii la Organizatia si Managementul Bazat pe Cunostinte la ING Bank Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!