Nu ar fi grozav sa ai o perspectiva asupra proiectului de depozitare a datelor din interiorul altei companii? Ce ar fi daca ai putea urmari progresul acelui proiect, dupa cum este descris de managerul de proiect a depozitelor de date? Ce ar fi daca ai putea invata din succesele si esecurile lui? Noi am intervievat personal cu experienta anterioara in manipularea sau implementarea depozitelor de date pentru a descoperi cativa din cei mai importanti factori ai successului, precum si capcanele care trebuie evitate. Consideram ca experientele altor manageri pot conferi informatii utile pentru a fi folosite in proiectul tau, daca esti relativ nou in domeniul depozitelor de date. Daca ati avut experienta in acest domeniu, cititi ce urmeaza.
Studiu de caz
Profesionistii intervievati reprezinta o mare varietate de industrii care au incercat diferite tipuri de implementari a depozitelor de date, care includ diferite abordari , experiente si succese. Un chestionar a fost trimis prin posta electronica personalului cheie, care reprezinta diferite functii si roluri in implementarea depozitelor de date. Studiul a fost realizat in primul trimestru al anului 2001.
Analizarea raspunsurilor
Tipuri de initiative ale depozitelor de date
Din selectia respondentilor, 62% au zis ca au avut experiente cu depozitele de date de tip ERP, 31% au raspuns CRM si doar 7% au zis ca au utilizat date financiare ca sursa a datelor. (Vezi figura 19.1)
Majoritatea respondentilor lucreaza la implementarea depozitelor de date cu un sistem ERP ca sursa de date. Capitolul 18 a aratat ca ariile neexplorate traditional ale informatiilor financiare sunt in crestere. Acele arii neexplorate de informatii financiare includ bilantul contabil / declaratie de profit si pierdere; adaugati cartea mare pentru ariile specifice pe care doriti sa le explorati in depozitul dumneavoastra de date. In mod traditional a fost mai usor sa se descopere modele, relatii, ierarhiile demografice intre clienti, proprietatile produsului si modelele de cumparare. Totusi, datele financiare au fost privite ca date cu doua dimensiuni: una a timpului si una a contului. Folosind gandirea iesita din tipare, exista un mare potential pentru adaugarea de informatii de valoare pentru organizatia dumneavoastra prin adaugarea de mai multe dimensiuni bilantului traditional si contului de profit/pierdere.
Satisfactia generala
Din sondajul nostru, 60% au raspuns ca functionalitatea depozitelor de date a fost sub asteptari. 30% dintre acestia au spus ca nu mai folosesc depozitele lor de date. Acestia reprezinta 20% din toti respondentii. (Vezi fig. 19.2)
Majoritatea au mentionat ca "factorul de personalizare" a fost cel mai important lucru pe care l-ar schimba in urmatorul proces de depozitare a datelor, dintr-o intrebare referitoare la imbunatatirea implementarii depozitelor de date. Comunicarea dintre personalul care dezvolta depozitele de date si utilizatorul final este decisiva pentru dobandirea unui loc in sectiunea de succes a fig. 19.2. Exista mai multi factori care influenteaza raspunsul respondentilor.
Nu am intrebat cat de nemultumiti sunt. Cateodata este doar o linie fina intre a fi multumit si a fi nemultumit. 40% dintre cei nemultumiti inca il mai foloseau. Aceasta inseamna
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.