Ursus - Studiu de Caz

Referat
6.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 3390
Mărime: 122.88KB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Introducere

Istoria celor peste 125 de ani a facut din Ursus un brand puternic, a desavarsit un gust unic, perfect echilibrat si a dat calitatea recunoscuta a celei mai bune beri romanesti.

Inceputurile berii Ursus se inregistreaza in 1878. La aceasta data, fabrica de bere din Cluj producea deja bere sub blazonul ursului.

Dupa lucrarile de investitii din 1958, modernizarea a mers in pas cu imbunatatirea procesului de productie. In aceasta perioada, s-a implementat si procesul de pasteurizare a berii. In 1994 se lanseaza berea Ursus Premium Pils in sticla Euro, aceasta fiind prima bere romaneasca ce poarta denumirea de "Premium", dar si prima bere romaneasca a carei imagine publicitara a fost sustinuta de reclama TV.

In 1996, South African Breweries din Johanesburg preia S.C. Ursus S.A. Aceasta achizitie a insemnat o noua strategie care a facut din Ursus una dintre cele mai bine vandute beri de pe piata romaneasca. Distributia a fost extinsa la nivel national si international.

Grupul SABMiller, din care face parte si Ursus Breweries, este unul dintre cei mai mari trei producatori de bere din lume, cu un volum de peste 148 de milioane de hectolitri de bere înregistrat în perioada 1 aprilie 2004 31 martie 2005. Compania este prezenta în peste 40 de tari de pe patru continente, iar in Europa, in urma cresterii consumului de bere pe cap de locuitor, cele mai bune rezultate au fost obtinute in Polonia, Rusia si România.

Ca obiectiv al activitatii sale, intreprinderea Ursus Breweries respectă valorile şi culturile comunităţilor în care îşi desfăşoară activitatea. Astfel, Ursus Breweries produce şi comercializează mai multe branduri de bere pentru a satisface nevoile sociale ale diverselor categorii de consumatori după cum urmează:

• Ursus, Ciucaş şi Timişoreana se adresează persoanelor cu un trai modest;

• Redd’s se adresează în special consumatorilor tineri;

• Stejar adresat bărbaţilor cu precădere;

• Peroni şi Pillsner Urquel destinat consumatorilor de elită.

In acelasi timp Ursus Breweries, acest important producator intern de bere, are un nou vicepresedinte tehnic din 2009, in persoana lui Alan Sikora (54 de ani), printre responsabilitatile acestuia numarandu-se optimizarea capacitatii si capabilitatii de productie a companiei, supervizarea tuturor unitatilor de productie din Romania si cresterea eficientei pe intregul lant de aprovizionare. Alan Sikora are o experiența de peste 27 de ani in SABMiller si de 31 de ani in industria berii. In 1982 a fost angajat de catre SAB Ltd. pentru operatiunile sale din Africa de Sud si, dupa o serie de pozitii junior, in 1990 a fost numit Brewing Manager pentru SAB Isando Brewery.

Marcile Ursus Breweries sunt deci Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Redd’s, Timisoreana, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquel.

Portofoliul de marci al grupului SABMiller, la nivel global, include beri premium internationale cum ar fi Grolsch sau Miller Genuine Draft.

Cerintele pietii

Inca din anul 2000, ca urmare a cererii tot mai mari a consumatorilor romani aflati peste granite, exporturile de bere Ursus pe pietele englezesti, americane, italiene, spaniole si grecesti au crescut considerabil.

Astfel Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller plc, in momentul de fata detine patru fabrici de bere, cu o capacitate totala de peste trei milioane de hectolitri. Clujul este declarat a fi orasul natal al berii Ursus, fabrica de pe Calea Manastur fiind infiintata in 1878, achizitionata de SABMiller/ URSUS Breweries in 1996, iar in prezent produce 23.500 hl de bere pe saptamana. Fabrica de bere din Cluj s-a modernizat intens de cind a fost preluata de SAB Miller/URSUS Breweries. In acelasi timp, s-a acordat o atentie sporita pastrarii stilului traditional de fabricare a berii.

In 1992, Ursus a fost acceptata în primul program-pilot de privatizare. Începand cu 1993, Ursus Pils a fost prima bere dupa reteta Pils din România, urmata în 1994 de Ursus Premium Pils, o bere care vizeaza segmentul superior al pietei. In 1996, o data cu achizitionarea de catre South African Breweries, planurile de creare a marcii nationale Ursus au prins contur.

In exercitiul financiar incheiat la 31 martie 2008, grupul a raportat un profit ajustat inainte de impozitare de 3,639 milioane de dolari si venituri de 21,410 mil. dolari. SABMiller este cotata la bursele de valori din Londra si Johannesburg.

Ursus Breweries este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu o cota de piata estimata de 26,3% raportata anul trecut. Compania detine patru fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.500 de angajati.

Ursus Breweries a finalizat si o investiţie de 42 milioane de euro în modernizarea capacităţii de producţie a fabricii de la Buzău, au anunţat, ieri, într-o conferinţă de presă, reprezentanţii producătorului de bere. Investiţia a contribuit la extinderea şi modernizarea facilităţilor de producţie şi instalarea de echipamente pentru noi sortimente de bere. Totodată, un alt scop al investiţiei este reducerea consumului de utilităţi la fabrică şi diminuarea impactului operaţiunilor asupra mediului.

Fabrica din Buzău a fost achiziţionată în 1996 de South African Brewerry şi are în prezent peste 400 de angajaţi. Producătorul de bere Ursus Breweries are în portofoliu mărci precum Ursus, Peroni Nastro Azzuro, Timişoreana, Redd's sau Stejar şi deţine pe piaţa românească o cotă estimată de 26,3% asa cum am mentionat anterior. Principalii competitori ai brandului Ursus pe piaţa locală sunt Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod şi InBev România.

In ultimii cinci ani, Ursus si-a dublat constant profitul, ajungand de la 2 milioane de euro profit net in 2002 la 35,1 mil. euro la finele anului trecut. Ursus a obtinut in 2006 o cifra de afaceri neta de 188,3 de milioane de euro, in crestere cu 18% comparativ cu rezultatul din 2005, devansandu-l astfel pe fostul lider al pietei locale de bere, Heineken Romania, potrivit datelor publicate de companii pe site-ul Ministerului de Finante.

In timp ce primii doi jucatori ai pietei au marjat anul trecut pe profitabilitate, InBev, cel de-al treilea producator de bere pe plan local, s-a remarcat in 2006 prin obtinerea celei mai mari cresteri a cifrei de afaceri. InBev Romania a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 158,3 mil. euro, in crestere cu 40,3% comparativ cu 2006, cand obtinea doar 112,8 mil. euro. Profitul companiei a inregistrat, de asemenea, o crestere de 50,2%, pana la 21,3 mil. euro.

Preview document

Ursus - Studiu de Caz - Pagina 1
Ursus - Studiu de Caz - Pagina 2
Ursus - Studiu de Caz - Pagina 3
Ursus - Studiu de Caz - Pagina 4
Ursus - Studiu de Caz - Pagina 5
Ursus - Studiu de Caz - Pagina 6
Ursus - Studiu de Caz - Pagina 7
Ursus - Studiu de Caz - Pagina 8
Ursus - Studiu de Caz - Pagina 9
Ursus - Studiu de Caz - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Ursus - Studiu de Caz.doc

Alții au mai descărcat și

Monografie Henkel

1.Denumire : HENKEL ROMANIA S.R.L. 2.Forma juridica : S.R.L. 3.Forma de proprietate: Companie privata cu raspundere limitata 4.Sediul social :...

Studiu de Caz - Meli Melo

Capitolul 1  PREZENTAREA FIRMEI De la un raion de cosmetice frantuzesti, asezat la iesirea din magazinele Mega Image, în anul 1997, Meli Melo a...

Studiu de Caz - Tuborg

1. Prezentarea produsului 1.1. Date despre produs Istoric În urmă cu câteva mii de ani oamenii au descoperit că prin fermentarea cerealelor se...

Gucci - Studiu de Caz

Intr-un top al celor mai populare branduri din industria modei, cu siguranta ca Gucci s-ar plasa pe primele locuri, daca nu chiar pe locul intai....

Studiu de Caz Carrefour

Al doilea distribuitor al planetei, după americanul Wal-Mart Stores, şi numărul 1 în Europa, Carrefour foloseşte aproape 400.000 de colaboratori şi...

Analiza factorilor care infuențează cifra de afaceri a firmei SC Ursus Breweries SA

Introducere Ursus Breweries, parte a grupului SABMiller PLC, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România. În prezent, Ursus...

MoxExpert - Studiu de Caz

Mobexpert este o retea nationala de hipermagazine specializate in vanzarea de mobilier si decoratiuni interioare. Oferta sa include mobilier de...

Studiu de Caz Sony

Introducere Am ales multinaționala Sony dintr-un motiv foarte simplu şi evident, şi anume faptul că Sony este o companie care produce şi vinde...

Te-ar putea interesa și

Practici Anticoncurențiale și Politica privind Concurența

Introducere Politica de concurenţă este esenţială pentru garantarea funcţionării mecanismelor economiei libere, susţinând existenţa unui mediu...

Protecția Mărcii în Uniunea Europeană

INTRODUCERE Această lucrare este compusă din trei capitole concentrate. Primul capitol prezintă definiţia conceptului de marcă şi conţinutul...

Studiu de Caz privind Comunicarea de Marketing pe Piața Berii în România

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE ÎN COMUNICAREA DE MARKETING. 1.1. ISTORICUL COMUNICARII DE MARKETING Comunicarea este un proces ale carui origini sunt...

Studiu de Caz: Berea Ursus Premium

CAPITOLUL II - Cerintele pietei Inca din anul 2000, ca urmare a cererii tot mai mari a consumatorilor romani aflati peste granite, exporturile...

Analiza Swot la SC Ursus SA

ARGUMENT În economia modernă, firmele reprezintă„forta motrică” a progresului, a dezvoltă, sunt cele ce asigură necesarul de supravieţuire al...

Importanța analizei produselor de consum în designul industrial

In procesul de design a unui produs, analiza si identificarea cerintelor, cautarea solutiilor, analiza si decizia alegerii solutiilor optime sunt...

Cercetări de marketing - studiu de caz la SC Ursus Breweries SA

1. Macromediul de marketing 1.1. Macromediul de piaţă prezintă caracteristici ce îl particularizează şi care solicită un demers specific din...

Tipuri de mărci - studiu de caz - Ursus

Istoria este cea care autentifica valorile. Iar istoria celei mai bune beri a romanilor reprezinta mai mult decat o simpla traditie. Este in primul...

Ai nevoie de altceva?