Extras din referat
ARGUMENT
Apariţia schimbului de bunuri şi evoluţia acestuia a dat naştere la piaţă.Ea a apărut ca urmare a dezvoltării diviziunii sociale a muncii, prin viziunea care sa realizat între producător şi consumator.Această separare a determinat că bunurile produse să ajungă de la producător la consumator prin intermediul pieţei. Piaţa, este aşadar o categorie economică complexă, ce reflectă totalitatea relaţiilor de vînzare – cumpărare care au loc în societate, în interacţiunea lor, în strînsă legătură cu spaţiul economic în care au loc. Piaţa este locul întîlnirii a ofertei vînzătorilor şi cererii consumatorilor, a confruntării dintre ele. Deci, pe piaţă se reflectă raporturile reale dintre producţie şi consum, prin intermediul categoriilor relative de cerere şi ofertă şi a categoriilor de preţ.
Participanţii la piaţă, la relaţiile pe care le reflectă sunt producătorii în calitate de ofertanţi de factori de producţie, bunuri de consum şi servicii şi consumatorii productivi şi individuali în calitate de cumpărători, care se opun unui altora prin urmărirea propriului interes. În acelaşi timp este de remarcat faptul că între ofertanţi şi consumatori există o puternică legătură ce pune în evidenţă ‘solidaritatea funcţională ’ a pieţiei.
Analiza cererii pe piaţă reprezintă continuarea problemelor privitoare la nevoile umane şi la caracteristicile lor, la interesele economice. În acelaşi timp, teoria cererii constituie baza alocării veniturilor limitate de către consumatorii raţionali.
Analiza problemelor referitoare la ofertă este o continuare a analizei resurselor economice şi a factorilor de producţie, şi respectiv o continuare a analizei bunurilor economice.
CAPITOLUL I
ANALIZA OFERTEI ŞI CERERII DE MĂRFURI
REALIZATE DE S.C. COSIMETAL S.R.L.
Locul de întâlnire între oferta unităţii comerciale şi cererea cumpărătorului este piaţa.
Menirea pieţei este aceea de a oferi şanse pe cât posibil egale pentru toţi agenţii economici.
În condiţiile actuale, piaţa este oglinda agenţilor economici, este un mijloc de reglare a activităţilor agenţilor economici în raport cu criteriile eficienţei şi competitivităţii impuse de concurenţă. Astăzi, concurenţa are un rol deosebit la dezvoltarea pieţei, incită agenţii economici la diverse acţiuni pentru dezvoltarea acesteia.
Piaţa presupune existenţa unor fenomene specifice cum ar fi: prezenţa unor unităţi economice autonome, interdependenţa dintre aceste unităţi, posibilitatea realizării de către unităţile economice a unor legături de vânzare-cumpărare.
De asemenea piaţa pune în evidenţă raporturile dintre producţie şi consum, prin intermediul său reflectându-se atât nevoile de bunuri materiale ale societăţii (cererea de mărfuri) cât şi satisfacerea acestor nevoi (oferta de mărfuri).
Piaţa devine efectiv transparentă, iar evoluţiile sale pot fi mai corect anticipate prin extinderea celor trei principali factori ai săi: cererea de mărfuri, oferta de mărfuri şi preţurile.
Societatea comercială “Cosimetal“ S.R.L. ocupă un loc important pe piaţă, iar cerinţele consumatorilor sunt ridicate şi în continuă creştere.
1.1. Istoricul societăţii comerciale “Cosimetal“ S.R.L.
Constituirea legală a unui agent economic, cât şi poziţionarea sa în structurile macroeconomice se pot realiza doar în contextul unui ansamblu de reglementări specifice fiecărui stat. Legalitatea pretinde ca atât înfiinţarea oricărei structuri comerciale, cât şi desfăşurarea activităţii acesteia să fie în concordanţă cu spiritul normelor de drept existente în Constituţie, a legilor organice sau ardinare.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiul asupra Cererii si Ofertei de Marfuri la o Societate.doc