Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 26 în total
Cuvinte : 8628
Mărime: 139.72KB (arhivat)
Publicat de: Renata Duma
Puncte necesare: 7

Extras din referat

ARGUMENT

Apariţia schimbului de bunuri şi evoluţia acestuia a dat naştere la piaţă.Ea a apărut ca urmare a dezvoltării diviziunii sociale a muncii, prin viziunea care sa realizat între producător şi consumator.Această separare a determinat că bunurile produse să ajungă de la producător la consumator prin intermediul pieţei. Piaţa, este aşadar o categorie economică complexă, ce reflectă totalitatea relaţiilor de vînzare – cumpărare care au loc în societate, în interacţiunea lor, în strînsă legătură cu spaţiul economic în care au loc. Piaţa este locul întîlnirii a ofertei vînzătorilor şi cererii consumatorilor, a confruntării dintre ele. Deci, pe piaţă se reflectă raporturile reale dintre producţie şi consum, prin intermediul categoriilor relative de cerere şi ofertă şi a categoriilor de preţ.

Participanţii la piaţă, la relaţiile pe care le reflectă sunt producătorii în calitate de ofertanţi de factori de producţie, bunuri de consum şi servicii şi consumatorii productivi şi individuali în calitate de cumpărători, care se opun unui altora prin urmărirea propriului interes. În acelaşi timp este de remarcat faptul că între ofertanţi şi consumatori există o puternică legătură ce pune în evidenţă ‘solidaritatea funcţională ’ a pieţiei.

Analiza cererii pe piaţă reprezintă continuarea problemelor privitoare la nevoile umane şi la caracteristicile lor, la interesele economice. În acelaşi timp, teoria cererii constituie baza alocării veniturilor limitate de către consumatorii raţionali.

Analiza problemelor referitoare la ofertă este o continuare a analizei resurselor economice şi a factorilor de producţie, şi respectiv o continuare a analizei bunurilor economice.

CAPITOLUL I

ANALIZA OFERTEI ŞI CERERII DE MĂRFURI

REALIZATE DE S.C. COSIMETAL S.R.L.

Locul de întâlnire între oferta unităţii comerciale şi cererea cumpărătorului este piaţa.

Menirea pieţei este aceea de a oferi şanse pe cât posibil egale pentru toţi agenţii economici.

În condiţiile actuale, piaţa este oglinda agenţilor economici, este un mijloc de reglare a activităţilor agenţilor economici în raport cu criteriile eficienţei şi competitivităţii impuse de concurenţă. Astăzi, concurenţa are un rol deosebit la dezvoltarea pieţei, incită agenţii economici la diverse acţiuni pentru dezvoltarea acesteia.

Piaţa presupune existenţa unor fenomene specifice cum ar fi: prezenţa unor unităţi economice autonome, interdependenţa dintre aceste unităţi, posibilitatea realizării de către unităţile economice a unor legături de vânzare-cumpărare.

De asemenea piaţa pune în evidenţă raporturile dintre producţie şi consum, prin intermediul său reflectându-se atât nevoile de bunuri materiale ale societăţii (cererea de mărfuri) cât şi satisfacerea acestor nevoi (oferta de mărfuri).

Piaţa devine efectiv transparentă, iar evoluţiile sale pot fi mai corect anticipate prin extinderea celor trei principali factori ai săi: cererea de mărfuri, oferta de mărfuri şi preţurile.

Societatea comercială “Cosimetal“ S.R.L. ocupă un loc important pe piaţă, iar cerinţele consumatorilor sunt ridicate şi în continuă creştere.

1.1. Istoricul societăţii comerciale “Cosimetal“ S.R.L.

Constituirea legală a unui agent economic, cât şi poziţionarea sa în structurile macroeconomice se pot realiza doar în contextul unui ansamblu de reglementări specifice fiecărui stat. Legalitatea pretinde ca atât înfiinţarea oricărei structuri comerciale, cât şi desfăşurarea activităţii acesteia să fie în concordanţă cu spiritul normelor de drept existente în Constituţie, a legilor organice sau ardinare.

Preview document

Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 1
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 2
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 3
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 4
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 5
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 6
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 7
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 8
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 9
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 10
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 11
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 12
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 13
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 14
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 15
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 16
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 17
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 18
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 19
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 20
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 21
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 22
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 23
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 24
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 25
Studiul asupra cererii și ofertei de mărfuri la o societate - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Studiul asupra Cererii si Ofertei de Marfuri la o Societate.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Activitățile în Domeniul Marketingului la SC Carrefour SA

Introducere Marketingului constă în faptul ca el este una dintre cele mai vechi activităţi ale omului şi totuşi este privit ca cea mat recentă...

Politica de produs turistic la SC Coroana Tourism SA

INTRODUCERE Turismul reprezintă un fenomen economico-social propriu civilizaţiei moderne, manifestându-se ca o componentă distinctă a economiei,...

Strategii de marketing ale liderilor de pe segmentul marilor distribuitori

CAP. I – Strategiile de piaţă a distribuitorilor Este important pentru orice afacere, în cadrul procesului complex de planificare a activităţii pe...

Turism

Etimologic, termenul “turism” provine de la englezescul “tour” = călătorie. “To make a tour” desemna acţiunea de a voiaja prin Europa, specifică...

Gestiunea financiară a întreprinderii SC Cricova SA

CAPITOLUL I PREZENTAREA ŞI ANALIZA DE ANSAMBLU LA S.C. „CRICOVA” S.A. 1.1 SCURT ISTORIC Combinatul de vinuri “CRICOVA” este intemeitorul...

Piața firmei - SC Farmec SA

ARGUMENT Lucrand din tot sufletul si pastrandu-mi o atentie desavarsita asupra tuturor fenomenelor din domeniul activitatii pietei unor firme,...

Analiza Concurenței pe Piață

ARGUMENT Cunoaşterea consumatorilor este o condiţie extrem de necesară pentru succesul pe piaţă, dar, în condiţiile actuale, nici pe departe nu...

Proiect de investiții - domeniul de marketing - SC Make Up Distribution SRL

Tendintele pietei pe care activeaza societatea sunt favorabile dezvoltarii. Diagnosticul macroeconomic elaborat de FMI si Guvernul Romaniei arata...

Ai nevoie de altceva?