Studiu de Caz Sony

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Am ales multinationala Sony dintr-un motiv foarte simplu si evident, si anume faptul ca Sony este o companie care produce si vinde electronice, iar acest domeniu este unul care inregistreaza progrese vizibile zi cu zi, iar cifrele exporturilor produselor electronice sunt impresionante (a se vedea Anexa).
Sony este o corporatie conglomerat multinationala cu sediul in Tokyo, Japonia. Aceasta este una din marele conglomerate de media din lume a carui venit anual este circa 88.7 miliarde de dolari (dupa inregistrarile din 2008). Sony este unul din liderii producatori de electronice, video, comunicatii, console de jocuri video si produse din domeniul tehnlogiei infornationale pentru cosumatorul obisnuit si piata de profesionisti. Compania a fost fondata, putem spune in 1945, imediat dupa terminarea celui de-al doilea razboi mondial. Fondatorul, Masaru Ibuka, si-a deschis un atelier de reparat aparate radio intr-o cladire dezafetata de atacurile bombelor, in una din regiunile orasului Tokio. Un an mai tarziu, acesta impreuna cu Akio Morita au infiintat compania cu numele tradus in limba engleza Tokyo Telecommunications Engineering Corporation. Atunci cand Ibuka calatorea in America prin anii 1950, a auzit despre inventia tranzistorului firmei Bell Labs. Ibuka i-a convins sa liciteze aceasta inventie si in consecinta a cumparat-o tot el pentru o suma de 25.000 de dolari. In anul 1955, firma lui Ibuka a creat primul radio cu tranzistor: Sony Tr-55. De acolo a pornit Sony.
Sony Corporation este compania mama a Sony Group, care este angajata in afaceri prin intermediul a cinci segmente de operare: electronice, jocuri, entertainment ( fotografie si muzica), servicii financiare si altele. Acestea fac ca Sony sa fie una dintre cele mai cunoscute companii din lume. Sectorele aferente celor de mai sus se numesc : Sony Electronics in SUA, Sony Pictures Entertainment, Sony Computer Entertainment, Sony BMG usic Entertainment, Sony Ericsson si Sony Financial Holdings. Logo-ul acestei companii este extrem de simplu si usor de retinut: Sony care provine de la grecescul sonos, adica zeita sunetului. De-a lungul timpului, compania a folosit 2 sloganuri in campaniile sale de promovare: ,,make. believe" si ,,like no other".
Din momentul infiintarii sale, Sony a ajuns de la 20 de angajati la aproximativ 180.500 in 204 tari. Misiunea Sony este aceea de a dezvolta unicitatea globala a organizatiei prin promovarea strategiilor si a inovatiilor in vederea satisfacerii tuturor asteptarilor clientilor sai. Aceasta se demonstreaza prin viziunea firmei. Designerul japonez Hiromi Kiriki a dezvoltat, pentru compania Sony, un concept de computer care ar putea reprezenta viitorul in materie de tehnologie IT&C. Nextep Computer se prezinta sub forma unei bratari realizata dintr-un material inteligent si un ecran flexibil OLED touchscreen. Computerul prezinta facilitati precum un proiector holografic, tastatura virtuala si compatibilitati social-network. Hiromi Kiriki afirma ca Sony Nextep Computer ar putea deveni realitate in jurul anului 2020. 
II. Mix-ul de marketing - principal instrument al tacticii de marketing
Succesul vanzarii pe piata internationala este conditionat nu atat de politicele comerciale guvernamentale, adica politica de promovare si stimulare a exporturilor, cum tind sa creada multe dinte tarile slab dezvoltate, cat de strategia competitiva a companiei producatoare. Formularea mix-ului de marketing are o importanta decisiva pentru dezvoltarea avantajelor competitive pe pietele internationale. Progresele inregistrate de tehnologia informatiei si mass-media internationale au determinat o anumita globalizare a cererii potentiale pentru multe bunuri de consum. Cu doua-trei decenii in urma, exista un decalaj apreciabil intre lansarea unui produs nou pe piata unei tari dezvoltate si vanzarea acelui produs pe piata unei alte tari dezvoltate. Actualmente, majoritatea produselor se lanseaza simultan pe mai mult piete. In buna masura, consumatorii din tarile dezvoltate sunt informati despre noile produse inainte ca acestea sa fie vandute efectiv pe pietele lor. De aceea, firma exportatoare este aproape obligata sa-ti stabileasca strategii de marketing internationale, daca doreste sa obtina performante bune.
Produsul
Produsul este primul element din mix-ul de marketing si nu este altceva decat ceva care poate fi oferit spre atentia pietei, spre achizitionare, folosinta si consum, si care poate satisface o nevoie sau o dorinta. Produsul are mai multe elemente care sunt luate in considerare la cumparare. Acestea sunt: numele firmei, functionalitatea, design-ul, calitatea, securitatea, ambalajul, servicii de suport, garantie si accesorii. Aceste atribute pot fi manipulate in dependenta de segmentul de piata pe care vrei sa il acoperi. Astfel, Sony este tot timpul preocupat de crearea a noi produse si imbunatatirea celor vechi, pentru ca consumatorul e mereu in cautarea lucrurilor noi, exclusiviste. Produsele Sony pot fi general clasificate in :
o Televizoare si proiectoare
o Sisteme audio pentru casa
o Sisteme video pentru casa
o Sisteme Theatre pentru casa
o Fotografie digitala
o Videocamera de mana
o Calculatoare si periferice
o Audioportabile
o Jocuri
o In-Car entertainment
o Telefoane mobile
o Dispozitive de stocare media
o Baterii si incarcatoare
Televizoare si proiectoare
In aceasta categorie, Sony si-a subdivizat produsele in functie de model, stil si preformanta.Astfel avem: Bravia LCD TV, CRT TV, proiector Home Theatre, proeictor Business, panou public de afisare. Asa cum se poate observa din cele enumerate anterior, Sony a incercat sa acopere mai multe arii de necesitati in functie de locul folosirii acestor dispozitive si marimea afisari, asa cum spune, de fapt si viziunea companiei: cautam oportunitati pentru a transforma abilitatea noastra in profit sustinut de fidelitatea clientilor nostri satisfacuti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz Sony.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!