Studiu de Caz Sony

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2708
Mărime: 26.52KB (arhivat)
Publicat de: Coralia Rădulescu
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Introducere

Am ales multinaționala Sony dintr-un motiv foarte simplu şi evident, şi anume faptul că Sony este o companie care produce şi vinde electronice, iar acest domeniu este unul care înregistrează progrese vizibile zi cu zi, iar cifrele exporturilor produselor electronice sunt impresionante (a se vedea Anexa).

Sony este o corporație conglomerat multinațională cu sediul în Tokyo, Japonia. Aceasta este una din marele conglomerate de media din lume a cărui venit anual este circa 88.7 miliarde de dolari (după înregistrările din 2008). Sony este unul din liderii producători de electronice, video, comunicații, console de jocuri video și produse din domeniul tehnlogiei infornaționale pentru cosumatorul obișnuit și piața de profesioniști. Compania a fost fondată, putem spune în 1945, imediat după terminarea celui de-al doilea război mondial. Fondatorul, Masaru Ibuka, și-a deschis un atelier de reparat aparate radio într-o clădire dezafetată de atacurile bombelor, în una din regiunile orașului Tokio. Un an mai târziu, acesta împreuna cu Akio Morita au înființat compania cu numele tradus în limba engleză Tokyo Telecommunications Engineering Corporation. Atunci când Ibuka călătorea în America prin anii 1950, a auzit despre invenția tranzistorului firmei Bell Labs. Ibuka i-a convins să liciteze această invenție și în consecință a cumpărat-o tot el pentru o sumă de 25.000 de dolari. În anul 1955, firma lui Ibuka a creat primul radio cu tranzistor: Sony Tr-55. De acolo a pornit Sony.

Sony Corporation este compania mamă a Sony Group, care este angajată în afaceri prin intermediul a cinci segmente de operare: electronice, jocuri, entertainment ( fotografie și muzică), servicii financiare și altele. Acestea fac ca Sony să fie una dintre cele mai cunoscute companii din lume. Sectorele aferente celor de mai sus se numesc : Sony Electronics în SUA, Sony Pictures Entertainment, Sony Computer Entertainment, Sony BMG usic Entertainment, Sony Ericsson și Sony Financial Holdings. Logo-ul acestei companii este extrem de simplu si ușor de reținut: Sony care provine de la grecescul sonos, adică zeița sunetului. De-a lungul timpului, compania a folosit 2 sloganuri în campaniile sale de promovare: „make. believe” și „like no other”.

Din momentul înființării sale, Sony a ajuns de la 20 de angajați la aproximativ 180.500 în 204 țări. Misiunea Sony este aceea de a dezvolta unicitatea globală a organizației prin promovarea strategiilor și a inovațiilor în vederea satisfacerii tuturor așteptărilor clienților săi. Aceasta se demonstrează prin viziunea firmei. Designerul japonez Hiromi Kiriki a dezvoltat, pentru compania Sony, un concept de computer care ar putea reprezenta viitorul în materie de tehnologie IT&C. Nextep Computer se prezintă sub forma unei brățări realizată dintr-un material inteligent și un ecran flexibil OLED touchscreen. Computerul prezintă facilități precum un proiector holografic, tastatură virtuală și compatibilități social-network. Hiromi Kiriki afirmă că Sony Nextep Computer ar putea deveni realitate în jurul anului 2020.

II. Mix-ul de marketing – principal instrument al tacticii de marketing

Succesul vânzării pe piața internațională este condiționat nu atât de politicele comerciale guvernamentale, adică politica de promovare și stimulare a exporturilor, cum tind să creadă multe dinte țările slab dezvoltate, cât de strategia competitivă a companiei producătoare. Formularea mix-ului de marketing are o importanță decisivă pentru dezvoltarea avantajelor competitive pe piețele internaționale. Progresele înregistrate de tehnologia informației și mass-media internaționale au determinat o anumită globalizare a cererii potențiale pentru multe bunuri de consum. Cu două-trei decenii în urmă, exista un decalaj apreciabil între lansarea unui produs nou pe piața unei țări dezvoltate și vânzarea acelui produs pe piața unei alte țări dezvoltate. Actualmente, majoritatea produselor se lansează simultan pe mai mult piețe. În bună măsură, consumatorii din țările dezvoltate sunt informați despre noile produse înainte ca acestea să fie vândute efectiv pe piețele lor. De aceea, firma exportatoare este aproape obligată să-ți stabilească strategii de marketing internaționale, dacă dorește să obțină performanțe bune.

Produsul

Produsul este primul element din mix-ul de marketing și nu este altceva decât ceva care poate fi oferit spre atenția pieței, spre achiziționare, folosință și consum, și care poate satisface o nevoie sau o dorință. Produsul are mai multe elemente care sunt luate în considerare la cumpărare. Acestea sunt: numele firmei, funcționalitatea, design-ul, calitatea, securitatea, ambalajul, servicii de suport, garanție și accesorii. Aceste atribute pot fi manipulate în dependență de segmentul de piață pe care vrei să îl acoperi. Astfel, Sony este tot timpul preocupat de crearea a noi produse și îmbunătățirea celor vechi, pentru că consumatorul e mereu în căutarea lucrurilor noi, exclusiviste. Produsele Sony pot fi general clasificate în :

• Televizoare și proiectoare

• Sisteme audio pentru casă

• Sisteme video pentru casă

• Sisteme Theatre pentru casă

• Fotografie digitală

• Videocameră de mână

• Calculatoare și periferice

• Audioportabile

• Jocuri

• In-Car entertainment

• Telefoane mobile

• Dispozitive de stocare media

• Baterii și încărcătoare

Televizoare și proiectoare

În această categorie, Sony și-a subdivizat produsele în funcție de model, stil și preformanță.Astfel avem: Bravia LCD TV, CRT TV, proiector Home Theatre, proeictor Business, panou public de afișare. Așa cum se poate observa din cele enumerate anterior, Sony a încercat să acopere mai multe arii de necesități în funcție de locul folosirii acestor dispozitive și mărimea afișări, așa cum spune, de fapt și viziunea companiei: căutăm oportunități pentru a transforma abilitatea noastră în profit susținut de fidelitatea clienților noștri satisfăcuți.

Preview document

Studiu de Caz Sony - Pagina 1
Studiu de Caz Sony - Pagina 2
Studiu de Caz Sony - Pagina 3
Studiu de Caz Sony - Pagina 4
Studiu de Caz Sony - Pagina 5
Studiu de Caz Sony - Pagina 6
Studiu de Caz Sony - Pagina 7
Studiu de Caz Sony - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Caz Sony.docx

Alții au mai descărcat și

Studiu de Caz - Meli Melo

Capitolul 1  PREZENTAREA FIRMEI De la un raion de cosmetice frantuzesti, asezat la iesirea din magazinele Mega Image, în anul 1997, Meli Melo a...

Ursus - Studiu de Caz

Introducere Istoria celor peste 125 de ani a facut din Ursus un brand puternic, a desavarsit un gust unic, perfect echilibrat si a dat calitatea...

Gucci - Studiu de Caz

Intr-un top al celor mai populare branduri din industria modei, cu siguranta ca Gucci s-ar plasa pe primele locuri, daca nu chiar pe locul intai....

Studiu de Caz Carrefour

Al doilea distribuitor al planetei, după americanul Wal-Mart Stores, şi numărul 1 în Europa, Carrefour foloseşte aproape 400.000 de colaboratori şi...

MoxExpert - Studiu de Caz

Mobexpert este o retea nationala de hipermagazine specializate in vanzarea de mobilier si decoratiuni interioare. Oferta sa include mobilier de...

Studiu de Caz Sony

Scurt istoric al companiei Sony În 1946, este constituită Tokyo Telecommunications Engineering (care şi-a schimbat ulterior denumirea în Sony),...

Gerocossen

Introducere În vederea realizării proiectului individual am ales să detaliez prima temă propusă, şi anume un studiu de caz pe care l-am conceput...

Studiu de Caz Compania Petrom

PETROM  o companie din ce in ce mai puternica Am initiat un proces de modernizare pentru a ne consolida pozitia de lider, pentru a asigura...

Te-ar putea interesa și

Politică de marketing - electronice - studiu de caz Sony

1. POZIŢIONAREA/REPOZIŢIONAREA – FACTORI IMPORTANŢI PENTRU POLITICA DE MARKETING A ORGANIZAŢIEI 1.1. Strategia de bază Strategia de bază stă la...

Analiza comparativă între calitatea laptopurilor Apple și cea a laptopurilor care folosesc sistemul de operare Windows

INTRODUCERE Din dorința de-a prezenta într-o formă cât mai elocventă și veridică un produs absolut nelipsit din locuința oricărui individ pornește...

Analiza comparativă a calității televizoarelor HD LED smart fata de televizoarele HD LED conventionale

INTRODUCERE Din dorința de-a prezenta într-o formă cât mai elocventă și veridică un produs absolut nelipsit din locuința oricărui individ pornește...

Alianțe strategice - studiu de caz Sony Ericsson (corporații multinaționale)

Introducere În această lucrare vom aborda conceptul de alianţă strategică între firmele multinaţionale, evoluţia și importanţa alianţelor...

Marketing Experential - Comunicare Live

Marketing experential – Comunicare live - Context Se observa ca în prezent, contextul marketingului global este în plina transformare...

Politici și strategii de marketing în inovare - Sony Xperia Z5 Premium

1. Motivaţia alegerii temei Motivaţia alegerii temei derivă din dorinţa de documentare în legătuă cu acest subiect. Mai concret am abordat această...

Sistemul Corporativ Japonez

Introducere Guvernanţa corporativă reprezintă un aspect central şi dinamic al realităţii economice şi se regăseşte din ce în ce în tot mai multe...

Analiza comparativă a calității aparatelor foto DSLR

1. Alegerea grupei de produse ce va face obiectul investiției: Obicetul acestei cercetări este reprezentat de aparatelor foto digitale DSRL, gama...

Ai nevoie de altceva?