Extras din referat
Introducere
Am ales multinaționala Sony dintr-un motiv foarte simplu şi evident, şi anume faptul că Sony este o companie care produce şi vinde electronice, iar acest domeniu este unul care înregistrează progrese vizibile zi cu zi, iar cifrele exporturilor produselor electronice sunt impresionante (a se vedea Anexa).
Sony este o corporație conglomerat multinațională cu sediul în Tokyo, Japonia. Aceasta este una din marele conglomerate de media din lume a cărui venit anual este circa 88.7 miliarde de dolari (după înregistrările din 2008). Sony este unul din liderii producători de electronice, video, comunicații, console de jocuri video și produse din domeniul tehnlogiei infornaționale pentru cosumatorul obișnuit și piața de profesioniști. Compania a fost fondată, putem spune în 1945, imediat după terminarea celui de-al doilea război mondial. Fondatorul, Masaru Ibuka, și-a deschis un atelier de reparat aparate radio într-o clădire dezafetată de atacurile bombelor, în una din regiunile orașului Tokio. Un an mai târziu, acesta împreuna cu Akio Morita au înființat compania cu numele tradus în limba engleză Tokyo Telecommunications Engineering Corporation. Atunci când Ibuka călătorea în America prin anii 1950, a auzit despre invenția tranzistorului firmei Bell Labs. Ibuka i-a convins să liciteze această invenție și în consecință a cumpărat-o tot el pentru o sumă de 25.000 de dolari. În anul 1955, firma lui Ibuka a creat primul radio cu tranzistor: Sony Tr-55. De acolo a pornit Sony.
Sony Corporation este compania mamă a Sony Group, care este angajată în afaceri prin intermediul a cinci segmente de operare: electronice, jocuri, entertainment ( fotografie și muzică), servicii financiare și altele. Acestea fac ca Sony să fie una dintre cele mai cunoscute companii din lume. Sectorele aferente celor de mai sus se numesc : Sony Electronics în SUA, Sony Pictures Entertainment, Sony Computer Entertainment, Sony BMG usic Entertainment, Sony Ericsson și Sony Financial Holdings. Logo-ul acestei companii este extrem de simplu si ușor de reținut: Sony care provine de la grecescul sonos, adică zeița sunetului. De-a lungul timpului, compania a folosit 2 sloganuri în campaniile sale de promovare: „make. believe” și „like no other”.
Din momentul înființării sale, Sony a ajuns de la 20 de angajați la aproximativ 180.500 în 204 țări. Misiunea Sony este aceea de a dezvolta unicitatea globală a organizației prin promovarea strategiilor și a inovațiilor în vederea satisfacerii tuturor așteptărilor clienților săi. Aceasta se demonstrează prin viziunea firmei. Designerul japonez Hiromi Kiriki a dezvoltat, pentru compania Sony, un concept de computer care ar putea reprezenta viitorul în materie de tehnologie IT&C. Nextep Computer se prezintă sub forma unei brățări realizată dintr-un material inteligent și un ecran flexibil OLED touchscreen. Computerul prezintă facilități precum un proiector holografic, tastatură virtuală și compatibilități social-network. Hiromi Kiriki afirmă că Sony Nextep Computer ar putea deveni realitate în jurul anului 2020.
II. Mix-ul de marketing – principal instrument al tacticii de marketing
Succesul vânzării pe piața internațională este condiționat nu atât de politicele comerciale guvernamentale, adică politica de promovare și stimulare a exporturilor, cum tind să creadă multe dinte țările slab dezvoltate, cât de strategia competitivă a companiei producătoare. Formularea mix-ului de marketing are o importanță decisivă pentru dezvoltarea avantajelor competitive pe piețele internaționale. Progresele înregistrate de tehnologia informației și mass-media internaționale au determinat o anumită globalizare a cererii potențiale pentru multe bunuri de consum. Cu două-trei decenii în urmă, exista un decalaj apreciabil între lansarea unui produs nou pe piața unei țări dezvoltate și vânzarea acelui produs pe piața unei alte țări dezvoltate. Actualmente, majoritatea produselor se lansează simultan pe mai mult piețe. În bună măsură, consumatorii din țările dezvoltate sunt informați despre noile produse înainte ca acestea să fie vândute efectiv pe piețele lor. De aceea, firma exportatoare este aproape obligată să-ți stabilească strategii de marketing internaționale, dacă dorește să obțină performanțe bune.
Produsul
Produsul este primul element din mix-ul de marketing și nu este altceva decât ceva care poate fi oferit spre atenția pieței, spre achiziționare, folosință și consum, și care poate satisface o nevoie sau o dorință. Produsul are mai multe elemente care sunt luate în considerare la cumpărare. Acestea sunt: numele firmei, funcționalitatea, design-ul, calitatea, securitatea, ambalajul, servicii de suport, garanție și accesorii. Aceste atribute pot fi manipulate în dependență de segmentul de piață pe care vrei să îl acoperi. Astfel, Sony este tot timpul preocupat de crearea a noi produse și îmbunătățirea celor vechi, pentru că consumatorul e mereu în căutarea lucrurilor noi, exclusiviste. Produsele Sony pot fi general clasificate în :
• Televizoare și proiectoare
• Sisteme audio pentru casă
• Sisteme video pentru casă
• Sisteme Theatre pentru casă
• Fotografie digitală
• Videocameră de mână
• Calculatoare și periferice
• Audioportabile
• Jocuri
• In-Car entertainment
• Telefoane mobile
• Dispozitive de stocare media
• Baterii și încărcătoare
Televizoare și proiectoare
În această categorie, Sony și-a subdivizat produsele în funcție de model, stil și preformanță.Astfel avem: Bravia LCD TV, CRT TV, proiector Home Theatre, proeictor Business, panou public de afișare. Așa cum se poate observa din cele enumerate anterior, Sony a încercat să acopere mai multe arii de necesități în funcție de locul folosirii acestor dispozitive și mărimea afișări, așa cum spune, de fapt și viziunea companiei: căutăm oportunități pentru a transforma abilitatea noastră în profit susținut de fidelitatea clienților noștri satisfăcuți.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiu de Caz Sony.docx