Studiu de Caz Sony

Referat
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2692
Mărime: 297.51KB (arhivat)
Publicat de: Nina Butnaru
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Scurt istoric al companiei Sony

În 1946, este constituită Tokyo Telecommunications Engineering (care şi-a schimbat ulterior denumirea în Sony), având iniţial 20 de angajaţi. Primul lor produs de larg consum, apărut la sfârşitul anilor 1940, a fost un fierbător de orez. Devenind o corporaţie internaţională importantă, Sony a preluat alte companii ce aveau o istorie mai îndelungată, dintre care pot fi amintite Columbia Records.

Sony este una dintre cele mai spectaculoase şi prospere corporaţii din lume. Deşi a avut un debut nefericit în mijlocul ruinelor din Tokio, urme adânci ale bombardamentelor din al doilea Razboi mondial, Sony este astăzi principalul furnizor de echipamente electronice la nivel mondial.

Etimologic vorbind, numele companiei Sony a fost creat din combinaţia a două cuvinte. Primul cuvânt este „Sonus”, de origine latină, ce are conotaţia de „sunet” ( el reflectă debutul companiei ca producător de echipamente audio), iar cel de-al doilea cuvânt „sonny”, provine din lb engleză ,si înseamnă „ fecioraş”. Cuvintele au fost combinate pentru a arăta că „Sony” este un grup foarte restrâns de oameni tineri care au o pasiune şi o energie nelimitată faţă de creaţie. De fapt, acest nume nu face altceva decât să sintetizeze viziunea celor care au fondat această companie: Masaru Ibuka şi Akio Morita. Motto-ul Sony este: “Sony, ca nimeni altul”.

Masaru Ibuka şi-a dorit să creeze o fabrică ideală, în care să accentueze spiritul de libertate şi lipsa de prejudecăţi. Crezul său a fost acela că “visele sunt sursa inovaţiei şi că Sony va face ceea ce alţii nu vor reuşi.” Fiind mai pragmatic, mesajul lui Akio Moritta a fost următorul :“Pieţele nu există, ele sunt create”.

Mari admiratori ai pieţei americane aceştia au luptat din răsputeri pentru ca Sony să fie acceptată şi respectată în SUA. Începând cu anul 1960, compania depăşeşte graniţele Japoniei pentru a cuceri America. Sony este prima companie japoneză care se listează la bursa din New York. Deşi are succes pe piaţa americană, în Japonia şi pe celelalte pieţe, Sony este depăşită în vînzări de către gigantul Matsushita.

Prin achiziţionarea CBS Records Inc. în 1988 şi Columbia Pictures Entertainment Inc. în 1989, Sony devine o primă forţă în industria filmelor şi a muzicii precum şi în cea producătoare de echipamente electronice.Compania Sony este de asemenea activă şi în indus- tria computerelor, cu produse pentru procesarea şi stocarea informaţiilor precum şi în industria telecomunicaţiilor producând telefoane cu robot, telefoane mobile.

Obiectivul Sony: Să convingă clienţii că este cel mai inovativ producător de dispozitive electronice din lume. Directorii executivi au organizat o conferinţă de presă în care au prezentat noi produse ce vor fi lansate. Printre acestea se numără, un laptop superplat, un televizor prin care se poate accesa internetul de oriunde în lume şi o cameră digitală de 5 megapixeli de mărimea unui pachet de cărţi de joc.

Principalele Produse

-Electronice:computere şi echipamente periferice, sisteme audio portabile pentru maşină, camere video digitale, walkman-uri, telefoane mobile, suporturi de stocare a memoriei şi de înregistrare (DVD);

-Jocuri/Entertainment: hardware şi software pentru jocuri video PlayStation şi PlayStation2;

-Muzică: muzică clasică şi modernă, coloane sonore;

-Cinematografie: filme şi programe de televiziune (acţiune şi aventuri);

Dacă în era lui Masaru şi Morita s-a pus accentul foarte mult pe inovaţie, viziunea lui Nobuyoki Idei, se concentrează şi pe alt aspect: convergenţa între echipamentele electronice, ceea ce va permite transferul conţinutului multimedia ( film, muzica si clipuri) între TV, combină, computer, handheld sau poate chiar frigider şi aragaz. Avantajul competitiv al celor de la Sony constă în faptul că produc atât televizoare cât şi PC-uri, console de joc, telefoane mobile, echipamente al căror conţinut multimedia este realizat de specialiştii companiei.

Walkman-urile Sony concurează iPod-ul de la Macintosh, putând descărca muzică de pe internet, handheldurile Clie au camere digitale, telefoanele mobile pot fi folosite ca telecomandă, iar consola de joc PlayStation2 este în top. Sony are de asemenea o linie de televizoare cu cristale lichide LCD care au acaparat piaţa , iar camera digitală Cybershot s-a dovedit extrem de populară. Sony s-a aliat în 2004 cu Samsung pe piaţa ecranelor cu cristale lichide LCD ocupând locul 2 la nivel mondial după grupul LG-Philips. Pe segmentul muzicii, Sony Music s-a aliat în 2003 cu BMG pentru a deveni prima casă de discuri la nivel mondial ( 25% din piaţă )înaintea casei Universal Music.. Pe piaţa consolelor de joc, PlayStation2 continuă să fie lider urmat de Xbox de la Microsoft si Gameboy de la Nintendo.

Menţinerea calităţii brandului Sony i-a permis companiei să vândă produse cu 30% mai scumpe decat cele ale firmelor concurente.

Pe plan internaţional, Compania Sony este percepută de consumatori drept cea mai bună marca de produse electronice: 86% dintre persoanele intervievate apreciază cel mai mult la această marcă tendinţa permanentă de inovaţie, din acelaşi esantion 79% dintre consumatori consideră că produsele Sony le permit să încerce lucruri noi, diferite iar atunci cand au fost intrebaţi dacă preferă produsele Sony sau ale altor companii , 73% dintre persoane au răspuns că ar alege Sony

Deoarece activitatea firmei Sony este organizată pe divizii de producţie, s-a creat un sistem de descentralizare a acesteia. Astfel avem următoarele divizii: jocuri-entertainement, electronice, cinematografie, muzică.

“Vedetele” companiei sunt produsele din domeniul jocurilor. Pentru că au un potenţial de creştere ridicat, ele absorb numeroase fonduri pentru investiţii. Sunt produsele cele mai atrăgătoare, fiind în topul preferinţelor clienţilor. Ele înregistrează cote relative de piaţă ridicate. Evoluţia vânzărilor şi a pierderilor în anii 2001, 2002, 2003 este specificată în Graficul nr.1. În acest domeniu se fabrică cele mai performante produse - de exemplu robotul QRIO,care prin tehnologia sa inovatoare a devenit în adevăratul sens al cuvântului “vedeta” firmei Sony. Are capacitatea de a merge şi a imita mişcările umane, de a reţine şi a vorbi cu oamenii, de a vedea şi a interpreta roluri teatrale, este foarte rezistent la şocuri puternice şi reprezintă o companie plăcută . Se alocă numeroase fonduri pentru susţinerea “în top” a acestor produse.

Graficul nr.1:Evoluţia cifrei de afaceri şi a pierderilor pentru divizia “Jocuri”:

Produsele electronice înregistrează o cotă relativă de piaţă mare (74%), şi prezintă o stabilitate ridicată pe piaţă. În anul 2001 s-a realizat o cifră de afaceri de 5,455 miliarde yeni, datorită parteneriatului între liderul în telecomunicaţii Ericsson şi megaproducătorul de electronice Sony, creându-se astfel noua companie Sony Ericsson , care aduce venituri considerabile celor doi fondatori.

Graficul nr.2: Evoluţia cifrei de afaceri şi a pierderilor pentru divizia “Electronice”

Prin colaborarea cu gigantul Columbia Pictures, Sony Corporation a pătruns pe piaţa industriei cinematografice, domeniu care se bucură de o ascensiune rapidă. Deoarece este “începătoare“ în această ramură de activitate, Sony înregistrează o cotă relativă de piaţă scăzută. Produsele şi serviciile din categoria “Cinematografie” sunt atractive pe piaţă, dar partea corespunzătoare lor este mică, deoarece s-au lansat într-un domeniu ce nu corespunde celui în care activează firma. Ele au însă potenţial pentru a deveni “vedete”, datorită tehnologiei de generare a filmelor de animaţie pe calculator. Evoluţia vânzărilor şi a pierderilor se poate urmări în Gaficul nr.3

Preview document

Studiu de Caz Sony - Pagina 1
Studiu de Caz Sony - Pagina 2
Studiu de Caz Sony - Pagina 3
Studiu de Caz Sony - Pagina 4
Studiu de Caz Sony - Pagina 5
Studiu de Caz Sony - Pagina 6
Studiu de Caz Sony - Pagina 7
Studiu de Caz Sony - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Caz Sony.doc

Alții au mai descărcat și

Studiu de Caz Sony

Introducere Am ales multinaționala Sony dintr-un motiv foarte simplu şi evident, şi anume faptul că Sony este o companie care produce şi vinde...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Politică de marketing - electronice - studiu de caz Sony

1. POZIŢIONAREA/REPOZIŢIONAREA – FACTORI IMPORTANŢI PENTRU POLITICA DE MARKETING A ORGANIZAŢIEI 1.1. Strategia de bază Strategia de bază stă la...

Analiza comparativă între calitatea laptopurilor Apple și cea a laptopurilor care folosesc sistemul de operare Windows

INTRODUCERE Din dorința de-a prezenta într-o formă cât mai elocventă și veridică un produs absolut nelipsit din locuința oricărui individ pornește...

Analiza comparativă a calității televizoarelor HD LED smart fata de televizoarele HD LED conventionale

INTRODUCERE Din dorința de-a prezenta într-o formă cât mai elocventă și veridică un produs absolut nelipsit din locuința oricărui individ pornește...

Alianțe strategice - studiu de caz Sony Ericsson (corporații multinaționale)

Introducere În această lucrare vom aborda conceptul de alianţă strategică între firmele multinaţionale, evoluţia și importanţa alianţelor...

Marketing Experential - Comunicare Live

Marketing experential – Comunicare live - Context Se observa ca în prezent, contextul marketingului global este în plina transformare...

Politici și strategii de marketing în inovare - Sony Xperia Z5 Premium

1. Motivaţia alegerii temei Motivaţia alegerii temei derivă din dorinţa de documentare în legătuă cu acest subiect. Mai concret am abordat această...

Sistemul Corporativ Japonez

Introducere Guvernanţa corporativă reprezintă un aspect central şi dinamic al realităţii economice şi se regăseşte din ce în ce în tot mai multe...

Analiza comparativă a calității aparatelor foto DSLR

1. Alegerea grupei de produse ce va face obiectul investiției: Obicetul acestei cercetări este reprezentat de aparatelor foto digitale DSRL, gama...

Ai nevoie de altceva?