Studiu de Caz - Meli Melo

Extras din referat Cum descarc?

Capitolul 1  PREZENTAREA FIRMEI 
De la un raion de cosmetice frantuzesti, asezat la iesirea din magazinele Mega Image, in anul 1997, Meli Melo a ajuns astazi sa fie un brand cunoscut si prezent in mai toata tara, prin comercializarea bijuteriilor si accesoriilor pentru femei.
Stephane Dumas si Hubert Larmaraud au reusit sa ajunga, de la o investitie initiala de 100.000 de dolari, la o cifra de afaceri de cateva milioane de euro in noua ani. Firma S.C Gamabell Exim S.R.L. s-a nascut in 1997, parinti fiindu-i doi cetateni francezi- Stephane Dumas (26 de ani, la acea vreme) si Hubert Larmaraud (34 ani). Investitia initiala, de 100.000 de dolari, s-a concretizat intr-un raion de cosmetice frantuzesti, asezat la iesirea din magazinele Mega Image. Un an mai tarziu, insa, a fost deschis in Bucuresti, pe Lipscani, primul magazin Meli Melo Paris. Daca aici se comercializau cosmetice, bijuterii si accesorii pentru femei, dupa un an, actionarii francezi renunta definitiv la cosmetice, dind nastere in Romania primului magazin specializat de bijuterii si accesorii fantezie pentru femei. Au fost aduse astfel in Romania produse aflate in voga la Paris, respectandu-se intocmai tendintele frantuzesti. In 2002 s-a deschis si primul magazin din provincie in Brasov.
Nu doar asta le-a adus succesul, spun actionarii Meli Melo. Au existat anumite elemente inovative, in premiera pentru comertul de acest gen din Rominia. Sistemul 'libre service', spre exemplu, un serviciu de autoservire, folosit pentru prima data intr-un magazin de bijuterii din Romania. Vanzatorii cu rol de cosilier, totodata pregatiti sa ajute clientii cu sfaturi in orice moment, au reprezentat alt motiv pentru care Meli Melo a reusit sa-si castige clienti. Mai nou, o alta modalitate de a-si pune in valoare produsele este aceea a asezarii produselor pe culori.
Anul trecut, Gamabell Exim S.R.L. a inregistrat o cifra de afaceri de 3,4 milioane euro, iar pentru acest an estimarile actionarilor arata aproape o dublare a afacerii, respectiv pana la 6,3 milioane de euro. In ceea ce priveste numarul magazinelor Meli Melo prezente la nivel national, in provincie, daca la sfarsitul anului trecut existau 23 de locatii, acum numarul acestora a ajuns la 27, iar in Bucuresti numarul magazinelor a ajuns la 14. Planul de extindere pe anul viitor vizeaza 'cucerirea' a cat mai multor orase.
Piata accesoriilor neconventionale, care imita bijuteriile din materiale pretioase, va urma un trend descendent. 'Daca vorbim insa de piata bijuteriilor fantezie - bijuterii ce se remarca prin design, urmand tendintele din moda, estimam o crestere a acesteia', sunt de parere actionarii companiei, precizand ca avansul se va inregistra, in special, prin acoperirea zonelor in care nu se comercializeaza bijuterii fantezie, ci doar bijuterii din materiale pretioase si/sau gablonturi. Notorietatea de care se bucura brandul Meli Melo a dus la un tot mai mare interes din partea posibililor investitori. Au existat si exista in continuare numeroase cereri de franciza, atat din tara, cat si din afara tarii. Magazinele Meli Melo - Paris functioneaza, insa, la momentul actual, doar in regim propriu', spun oficialii firmei.
Capitolul 2 - MEDIUL DE MARKETING
Mediul de marketing reprezinta modul in care orice organizatie isi desfasoara activitatea in conditiile oferite de mediul sau extern. Mediul de marketing este alcatuit atat dintr-un ansamblu oportunitati cat si din amenintari pentru firma si de aceea pentru a-si putea valorifica oportunitatile in interesul propriu, aceasta trebuie sa cunoasca foarte bine componentele, fizionomia si modul in care mediul functioneaza, factorii care ii influenteaza activitatea de marketing si cei care ar putea sa ii puna in primejdie performantele sale economice.
Mediul de marketing cuprinde doua componente:
O Micromediul de marketing
O Macromediul de marketing
2.1 MACROMEDIUL DE MARKETING
Macromediul reprezinta ansamblul factorilor care actioneaza in mod indirect la nivelul societatii pe termen lung si arii extinse, neputand fi stapaniti sau preveniti prin activitatile firmelor.
O firma nu poate face aproape nimic pentru a influenta macromediul insa trebuie sa monitorizeze permanent mediul si sa fie pregatita pentru schimbarile inevitabile, adica sa intuiasca natura si sa intocmeasca strategii si programe pentru a raspunde corect atunci cand acestea se vor produce.
Exista patru categorii de astfel de factori si anume:
" Factorii socio-culturali se refera la modelele de comportament ale consumatorilor pe o anumita piata. Cuprind factorii demografici si cei culturali.
Orice firma trebuie sa examineze statisticile si tipologia indivizilor dintr-o societate, trendurile si modificarea structurii populatiei, astfel incat sa se poata face anticipari asupra comportamentului consumatorilor pe piata, atata timp cat nevoile, dorintele, preferintele acestora sunr corelate cu anumite caracteristici demografice ale acestora ( sexul, varsta ). Analiza culturii unei societati umane permite identificarea principalelor credinte, valori si norme comportamentale care conduc acea societate si ofera totodata informatii valoroase asupra preferintelor pentru diferite produse sau servicii. Printre acesti factori putem mentiona: - sexul, varsta, familia medie, nivelul de pregatire al populatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz - Meli Melo.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!