Studiu de Caz - Meli Melo

Referat
8.4/10 (5 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 6152
Mărime: 2.92MB (arhivat)
Publicat de: Adi Munteanu
Puncte necesare: 8

Extras din referat

Capitolul 1  PREZENTAREA FIRMEI

De la un raion de cosmetice frantuzesti, asezat la iesirea din magazinele Mega Image, în anul 1997, Meli Melo a ajuns astazi sa fie un brand cunoscut si prezent în mai toata tara, prin comercializarea bijuteriilor si accesoriilor pentru femei.

Stephane Dumas si Hubert Larmaraud au reusit sa ajunga, de la o investitie initiala de 100.000 de dolari, la o cifra de afaceri de câteva milioane de euro în noua ani. Firma S.C Gamabell Exim S.R.L. s-a nascut în 1997, parinti fiindu-i doi cetateni francezi- Stephane Dumas (26 de ani, la acea vreme) si Hubert Larmaraud (34 ani). Investitia initiala, de 100.000 de dolari, s-a concretizat într-un raion de cosmetice frantuzesti, asezat la iesirea din magazinele Mega Image. Un an mai târziu, însa, a fost deschis în Bucuresti, pe Lipscani, primul magazin Meli Melo Paris. Daca aici se comercializau cosmetice, bijuterii si accesorii pentru femei, dupa un an, actionarii francezi renunta definitiv la cosmetice, dînd nastere în România primului magazin specializat de bijuterii si accesorii fantezie pentru femei. Au fost aduse astfel în România produse aflate în voga la Paris, respectându-se întocmai tendintele frantuzesti. În 2002 s-a deschis si primul magazin din provincie în Brasov.

Nu doar asta le-a adus succesul, spun actionarii Meli Melo. Au existat anumite elemente inovative, în premiera pentru comertul de acest gen din Romînia. Sistemul 'libre service', spre exemplu, un serviciu de autoservire, folosit pentru prima data într-un magazin de bijuterii din România. Vânzatorii cu rol de cosilier, totodata pregatiti sa ajute clientii cu sfaturi în orice moment, au reprezentat alt motiv pentru care Meli Melo a reusit sa-si câstige clienti. Mai nou, o alta modalitate de a-si pune în valoare produsele este aceea a asezarii produselor pe culori.

Anul trecut, Gamabell Exim S.R.L. a înregistrat o cifra de afaceri de 3,4 milioane euro, iar pentru acest an estimarile actionarilor arata aproape o dublare a afacerii, respectiv pâna la 6,3 milioane de euro. În ceea ce priveste numarul magazinelor Meli Melo prezente la nivel national, în provincie, daca la sfârsitul anului trecut existau 23 de locatii, acum numarul acestora a ajuns la 27, iar în Bucuresti numarul magazinelor a ajuns la 14. Planul de extindere pe anul viitor vizeaza 'cucerirea' a cât mai multor orase.

Piata accesoriilor neconventionale, care imita bijuteriile din materiale pretioase, va urma un trend descendent. 'Daca vorbim însa de piata bijuteriilor fantezie - bijuterii ce se remarca prin design, urmând tendintele din moda, estimam o crestere a acesteia', sunt de parere actionarii companiei, precizând ca avansul se va înregistra, în special, prin acoperirea zonelor în care nu se comercializeaza bijuterii fantezie, ci doar bijuterii din materiale pretioase si/sau gablonturi. Notorietatea de care se bucura brandul Meli Melo a dus la un tot mai mare interes din partea posibililor investitori. Au existat si exista în continuare numeroase cereri de franciza, atât din tara, cât si din afara tarii. Magazinele Meli Melo - Paris functioneaza, însa, la momentul actual, doar in regim propriu', spun oficialii firmei.

Capitolul 2 - MEDIUL DE MARKETING

Mediul de marketing reprezinta modul în care orice organizatie îsi desfasoara activitatea în conditiile oferite de mediul sau extern. Mediul de marketing este alcatuit atât dintr-un ansamblu oportunitati cât si din amenintari pentru firma si de aceea pentru a-si putea valorifica oportunitatile în interesul propriu, aceasta trebuie sa cunoasca foarte bine componentele, fizionomia si modul în care mediul functioneaza, factorii care îi influenteaza activitatea de marketing si cei care ar putea sa îi puna în primejdie performantele sale economice.

Mediul de marketing cuprinde doua componente:

Ø Micromediul de marketing

Ø Macromediul de marketing

2.1 MACROMEDIUL DE MARKETING

Macromediul reprezinta ansamblul factorilor care actioneaza în mod indirect la nivelul societatii pe termen lung si arii extinse, neputând fi stapâniti sau preveniti prin activitatile firmelor.

O firma nu poate face aproape nimic pentru a influenta macromediul însa trebuie sa monitorizeze permanent mediul si sa fie pregatita pentru schimbarile inevitabile, adica sa intuiasca natura si sa întocmeasca strategii si programe pentru a raspunde corect atunci când acestea se vor produce.

Exista patru categorii de astfel de factori si anume:

" Factorii socio-culturali se refera la modelele de comportament ale consumatorilor pe o anumita piata. Cuprind factorii demografici si cei culturali.

Orice firma trebuie sa examineze statisticile si tipologia indivizilor dintr-o societate, trendurile si modificarea structurii populatiei, astfel incat sa se poata face anticipari asupra comportamentului consumatorilor pe piata, atata timp cat nevoile, dorintele, preferintele acestora sunr corelate cu anumite caracteristici demografice ale acestora ( sexul, varsta ). Analiza culturii unei societati umane permite identificarea principalelor credinte, valori si norme comportamentale care conduc acea societate si ofera totodata informatii valoroase asupra preferintelor pentru diferite produse sau servicii. Printre acesti factori putem mentiona: - sexul, varsta, familia medie, nivelul de pregatire al populatiei.

Preview document

Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 1
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 2
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 3
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 4
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 5
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 6
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 7
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 8
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 9
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 10
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 11
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 12
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 13
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 14
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 15
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 16
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 17
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 18
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 19
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 20
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 21
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 22
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 23
Studiu de Caz - Meli Melo - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Caz - Meli Melo.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect economia întreprinderii - Meli Melo

Dezvoltarea permanentă a companiei are la bază know-how-ul francez, adus de cei doi acţionari: Hubert Larmaraud si Stéphane Dumas. Domeniul de...

Plan de Afaceri - SC Gamabell Exim SRL - Meli Melo - Paris

1. Descrierea firmei Înfiinţată în anul 1997, compania Gamabell Exim este în prezent lider al pieţei de bijuterii şi accesorii fantezie pentru...

Ursus - Studiu de Caz

Introducere Istoria celor peste 125 de ani a facut din Ursus un brand puternic, a desavarsit un gust unic, perfect echilibrat si a dat calitatea...

Gucci - Studiu de Caz

Intr-un top al celor mai populare branduri din industria modei, cu siguranta ca Gucci s-ar plasa pe primele locuri, daca nu chiar pe locul intai....

Studiu de Caz Carrefour

Al doilea distribuitor al planetei, după americanul Wal-Mart Stores, şi numărul 1 în Europa, Carrefour foloseşte aproape 400.000 de colaboratori şi...

MoxExpert - Studiu de Caz

Mobexpert este o retea nationala de hipermagazine specializate in vanzarea de mobilier si decoratiuni interioare. Oferta sa include mobilier de...

Studiu de Caz Sony

Introducere Am ales multinaționala Sony dintr-un motiv foarte simplu şi evident, şi anume faptul că Sony este o companie care produce şi vinde...

Gerocossen

Introducere În vederea realizării proiectului individual am ales să detaliez prima temă propusă, şi anume un studiu de caz pe care l-am conceput...

Te-ar putea interesa și

Proiect economia întreprinderii - Meli Melo

Dezvoltarea permanentă a companiei are la bază know-how-ul francez, adus de cei doi acţionari: Hubert Larmaraud si Stéphane Dumas. Domeniul de...

Transportul internațional de mărfuri - studiu de caz

I. Istoricul şi activitatea firmei Sc. Gamabell Exim Compania Gamabell Exim s.r.l., deţinătoarea brandului Meli Melo – Paris, are la bază...

Analiza Swot Meli Melo

INTRODUCERE MELI MELO - PARIS este o cunoscută reţea naţională de magazine cu capital francez, ce comercializează bijuterii fantezie şi accesorii...

Ai nevoie de altceva?