Studiu de Caz - IKEA

Extras din referat Cum descarc?

Fondatorul celebrei companii este Ingvar Kamprad, nascut in 1926 in partea de sud a Suediei, intr-o familie modesta. Inca din copilarie isi dorea sa ajunga, candva, afacerist, si a inceput vanzand cutii cu chibrite vecinilor. Isi cumpara marfa din Stockholm si o vindea la un pret mic, dar suficient pentru a obtine profit. La doar 17 ani, in 1943, Ingvar primeste de la tatal sau o suma consistenta, ca recompensa pentru notele de la scoala. Iar Ingvar nu ezita si isi incepe propria afacere, dandu-i numele Ikea, o combinatie intre initialele numelui sau si primele litere de la Elmtaryd si Agunnaryd, orasul parintilor sai si satul unde crescuse. 
La inceput firma vindea stilouri, portofele, rame pentru fotografii, ceasuri, bijuterii si altele, cumparate de Ingvar la un pret redus. Patru ani de la deschiderea Ikea, Ingvar Kamprad ia o decizie riscanta si incepe sa vanda si mobilier, produs in mici ateliere locale. Reactia consumatorilor este pozitiva si in scurt timp, in 1951, este publicat si primul catalog de mobilier Ikea, iar Ingvar se decide sa renunte la toate celelalte produse si sa vinda exclusiv mobilier, la preturi cat mai scazute.
Din 1955 Ikea a inceput sa creeze propriile modele, foarte simple si practice. Compania a recurs la angajarea unor designeri proprii dintr-un motiv foarte simplu. Competitorii reusisera practic sa boicoteze produsele Ikea, tot mai putine ateliere si tot mai putini designeri fiind dispusi sa lucreze pentru Ingvar Kamprad. Dincolo de modelele simple si practice, in culori placute, unul dintre angajati a avut si ideea de a ambala piesele desfacute, intr-un pachet plat, pe care cumparatorul sa le asambleze acasa. Transportul devenea automat mai usor si mai sigur, iar ideea a devenit unul dintre elementele definitorii ale Ikea. Scaderea costurilor de transport, aspectul usor de recunoscut al pachetelor cu mobilier, designul unic, toate au fost avantaje de care Ikea a stiut sa profite, iar in 1958 se deschidea primul magazin la Almhult. Cu o suprafata de 6700 de metri patrati, era atunci cel mai mare magazin de mobila din Scandinavia. 
Concurenta a condus la inovare, astfel Ikea a ajuns sa fie cunoscuta peste tot in lume datorita inovatiei si stilului. Insa adevaratul motiv pentru aceasta inovatie a fost presiunea competitorilor Ikea fata de furnizorii sai, fortand-o sa produca singura.
Ikea angajeaza si in prezent proprii designeri, care au primit numeroase premii de-a lungul anilor. Kamprad crede ca Ikea exista nu doar pentru a imbunatati viata oamenilor, ci pentru a imbunatati insisi oamenii.
Obiectul de activitate al companiei este Comertul cu amanuntul prin magazine specializate ale mobilei, ale articolelor de iluminat, ale articolelor de menaj diverse (toate tipurile de cutite, tacamuri, vesela din lut, sticla, portelan, ceramica si metal, ale perdelelor, draperiilor si ale altor obiecte din materiale textile pentru intrebuintare curenta), ale produselor din lemn, pluta si ale produselor impletite, ale articolelor casnice neelectrice.
Pe plan mondial Ikea numara aproape 300 de magazine deschise in 35 de tari, toate operate in sistem de franciza, prezentand urmatoarea dispersie geografica:Australia, Austria, Belgia, Canada, China, Cipru, Cehia, Danemarca, Finlanda,Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Islanda, Israel, Italia, Japonia, Kuweit, Malaezia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Arabia Saudita, Slovacia, Spania, Suedia, Elvetia, Taiwan, Turcia, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii.
In lume exista aproximativ 254 de unitati in 34 de tari de pe 4 continente, totalizand mai mult de 80 000 de angajati per total.De asemenea sunt distribuite anual in medie 174 milioane de cataloage. In anul 2006 a fost inregistrata o cifra de afaceri de 17,65 miliarde de euro. 
Cel mai mare retailer mondial de mobila, cu magazine in 35 de tari ale lumii, si-a anuntat intrarea si pe piata romaneasca de retail, prin deschiderea la Bucuresti in Martie 2007 a primului magazin in sistem de franciza. Prima unitate a fost inaugurata in apropierea celui mai mare proiect imobilar autohton, Baneasa Investment, in urma unei investitii de peste 10 milioane de euro.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz - IKEA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!