Studiu de caz agenție de voiaj

Previzualizare referat:

Extras din referat:

In zilele noastre concurenta in domeniul serviciilor turistice este tot mai acerba. Fiecare agentie de voiaj incearca cat mai multe variante de a-si dezvolta afacerile iar pentru acest lucru este imperativ necesar sa-si extinda activitatile pe care le desfasoara.

Agentiile de voiaj au la dispozitie mai multe posibilitati de a-si extinde activitatea specifica, cateva dintre acestea ar fi: introducerea de noi produse turistice, o mai buna prezentare a produselor oferite, bazata pe o publicitate care sa scoata in evidenta caracteristicile propriilor produse, o permanenta prospectare a pietei. Alte posibilitati de extindere sunt: introducerea noilor tehnologii si informatizarea punctelor de vanzare, crearea unei imagini de marca si adeziunea la o retea ,posibilitati asupra carora ne vom opri in continuare.

5.1. Informatizarea agentiei de voiaj

Exploatarea unei agentii de voiaj necesita imperios informatizarea sa. Informatizarea este unica alternativa la prelucrarea manuala a dosarelor de rezervari, a evidentei clientilor si a contabilitatii generale, ceea ce reprezinta aproximativ o treime din timpul de lucru a unui agent de voiaj. De asemenea, acesta va trebui sa fie preocupat foarte curand de procesul de dezvoltare sau de creatie al punctului sau de vanzare.

Agentii de voiaj independenti cauta, inainte de toate, un sistem performant si simplu de gestiune a comenzilor, tinerea evidentei clientilor si a comisioanelor. Cat priveste retelele integrale sau incluse, ele cerceteaza in afara de functiunile citate mai inainte, o contabilitate cu cat mai performanta cu atat mai complexa, si de asemenea statistici cat mai extinse.

Lanturile voluntare insa, sunt la jumatatea drumului. Ele trebuie sa centralizeze in mod egal datele statistice dar sa lase in seama aderentilor controlul gestiunii.

Bibliografie:

- Cosmescu I. - Turismul, Editura Economica, Bucuresti, 1998

- Didier A., Briot J.L. - Ouvrir une agence de voyages, Paris, 1996

- Draica C. - Ghidul practic de turism international si intern, Editura All, Bucuresti, 1999

- Epure D.- Resursele umane in turism,Editura Vasiliana Iasi, 2000

- Ionel M. - Productia si comercializarea voiajelor turistice, Editura Muntenia & Leda, Constanta, 2001

- Neagu V. - Servicii si turism, Editura Expert, Bucuresti, 2000

- Pescariu G.C. - Turism international, Editura Fundatiei ,,Gh. Zane", Iasi, 1996

- Snack O. - Economia si organizarea turismului, Editura Sport-Turism, Bucuresti, 1976

- Snack O., Baron P., Neacsu N. - Economia turismului, Editura Bucuresti, 2001

- Stanciulescu G. - Tehnica operatiunilor de turism, Editura All, Bucuresti, 1998

- Stanciulescu G - Managementul agentiei de turism, Editura ASE, Bucuresti, 2000

- Vellas Fr. - Turismul. Tendinte si previziuni, Editura Walforth, Bucuresti, 1995

*** - Ghid de legislatie turistica, Editura Lumina Lex, Bucuresti, 2001

*** - Monitorul oficial al Romaniei, nr. 312, 27 august 1998

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de Caz Agentie de Voiaj.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
3 981 cuvinte
Nr caractere:
20 742 caractere
Marime:
22.37KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
retele integrale, dezvoltare
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Profesorului:
Haidu Ion
Sus!