Strategiile Intreprinderii

Extras din referat Cum descarc?

STRATEGIILE INTREPRINDERII
Forta economiei de piata consta in suprematia proprietatii private, in creativitatea generata de spiritul de initiativa economica. Mecanismul principal al economiei de piata rezida intr-un sistem de intreprinderi apte sa ofere produse si servicii in conformitate cu cererea, antrenate in exercitiul concurentei libere, capabile de profitabilitate si flexibile la schimbari permanente.
Nevoile obiective ale firmelor in tranzitia la economia de piata
Daca privim la economia romaneasca in tranzitie spre economia de piata vom observa anumite
particularitati ale formarii relatiilor de tip concurential. In primul rand se situeaza politica economica de reglementare, prin cresterea autonomiei agentilor economici si relaxarea deciziilor acestora in materie de preturi, relatii contractuale, strategia generala a firmei. Tot in acest context se includ si politicile vizand restrangerea monopolurilor unor societati comerciale si regii autonome, inclusiv prin masuri de restructurare concretizate in segmentarea unor unitati in functie de criteriul economic general al centrelor de profit.
Crearea concurentei se sprijina, deopotriva, prin reglementari (Legea concurentei) si institutii specifice (Consiliul concurentei). De asemenea, dezvoltarea sectorului privat bazat pe libera initiativa sporeste in mod natural numarul competitorilor pe piata interna, ca si infiintarea de societati mixte sau cu capital integral strain.
Problema concurentei ca factor activ si pozitiv de restructurare nu este, insa, de natura teoretica. Firmele resimt concurenta ca o presiune, ca o solicitare permanenta. Pentru societatile comerciale a devenit de maxima actualitate dobandirea capacitatii de a interpreta un mediu economic in care se intaresc elementele concurentionale. Este vorba despre un demers practic, sistematic, integrat in strategia generala a firmelor orientate spre piata. Experienta acumulata a firmelor occidentale evidentiaza seriozitatea cu care trebuie privita aceasta problema. Incorporate in ceea ce se numeste ,,strategia de marketing" informatiile despre mediul concurentional presupun metode de colectare, prelucrare, valorificare.
Lumea afacerilor cunoaste astazi un nivel al concurentei fara precedent. Tendinta de mondializare a pietei a transformat relatia piata interna - piata mondiala intr-un mijloc de integrare. Pietele geografice vaste s-au apropiat ca rezultat direct al progresului tehnico-stiintific. Distribuitorul si producatorul au trebuit sa reaseze clientul in centrul intregii sale strategii comerciale. De aceea firmele si-au dezvoltat compartimentul de marketing. Capacitatea de reactie fata de o cerere in continua schimbare si confruntarea permanenta pe planul calitatii se impun drept criterii principale ale competitivitatii. In acest context, al noilor rigori economice, intervine informatica, oferind solutii, creand oportunitati. Unul din motivele profunde ale consolidarii rolului calculatorului in cadrul firmei tine de performantele sale in gestiunea proceselor economice. Informatica s-a impus in toate firmele nu numai ca instrument algoritmic, ci si ca un veritabil suport de comunicare. Pentru distribuitori, tehnologia furnizeaza informatii si ofera posibilitati de ameliorare a relatiilor cu clientii. Internetul are astazi o importanta covarsitoare in dezvoltarea comertului electronic, care este extrem de eficient pentru ca permite descrierea in detaliu a produselor, facilitarea si accelerarea comenzilor.
Pentru a fi competitive firmele au trebuit sa se restructureze, sa se specializeze si sa-si redefineasca conceptul de ,,produs". Crearea de valoare incepe prin evaluarea pretului pe care consumatorul este dispus sa-l plateasca si nu al pretului care permite compensarea costurilor producatorului. Pentru a raspunde asteptarilor noului consumator, managerii au trebuit sa insufle o cultura piramidala, sa asigure difuzarea ideilor noi in toata firma. Cresterea productivitatii reprezinta obiectivul strategic al fiecarui manager. Negocierile de stabilire a costului fortei de munca au la baza cresterea productivitatii. Daca ,,Renault" a luat decizia inchiderii unitatii de productie din Belgia, atunci cand s-au confruntat cu probleme recesionale temporare, acest fapt s-a produs pe criterii de evolutie a productivitatii. Daca corporatia ,,Motorola" a decis concedierea a 10% din numarul angajatilor, scopul a fost cresterea productivitatii pentru a nu pierde competitia eficientei in fata altor companii de profil. Acelasi criteriu al cresterii productivitatii a fost aplicat si in firmele romanesti in procesul de restructurare.
De asemenea, in intreaga economie, s-a dezvoltat o cultura a subcontractarii. Nu trebuie sa se produca totul in cadrul intreprinderii. Marile societati s-au divizat si s-au dezvoltat in firmele specializate pe componente, care satisfac tendintele principale ale segmentului de piata in care acestea opereaza. Tot ca raspuns la concurenta existenta intr-o economie de piata, firmele au inceput marcarea tuturor produselor.
Realizarea unei imagini sau a unui nume este esentiala pentru dezvoltarea pe termen lung. Viitoarea dezvoltare a economiei mondiale va avea un impact decisiv in strategia fiecarei firme. Cresterea interdependentei economice in intreaga lume influenteaza dinamica dezvoltarii economiilor nationale. Mondializarea va ridica noi si complexe probleme in viitorul politicilor economice ale firmelor.
Importanta strategiilor economice pentru activitatea intreprinderii
Intr-o economie de piata, o intreprindere isi desfasoara activitatea in conditiile unei puternice competitii atat pe piata interna, cat si pe cea externa. Pentru a-si putea realiza obiectivele propuse, ea trebuie sa-si desfasoare activitatea pe baza unei strategii economice proprii, bine fundamentate sub raport tehnic si economic.
Conducerea si organizarea activitatii intreprinderii pe baza unei strategii economice capata o importanta crescanda ca urmare a faptului ca, in mod deosebit, dupa anii 1960, pe plan mondial s-au realizat mari progrese in teoria si tehnologia practica a managementului, privind definirea si aplicarea unor concepte moderne si noi mutatii pe piata interna si externa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategiile Intreprinderii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!