Strategii de Plasament pe Piata Financiara

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOLUL I. 
Piata De Capital - Introducere. pag.2
CAPITOLUL II. 
Interferenta dintre financiar si economic. Criza Mondiala din 2008 . pag. 4
CAPITOLUL III. 
Analiza comparativa a pietelor de capital din Europa . pag. 11
CAPITOLUL IV. 
Rolul intermediarilor financiari in dezvoltarea pietelor de capital. pag. 15
CAPITOLUL V. 
Concluzii . pag. 19
BIBLIOGRAFIE . pag. 21


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I. PIATA DE CAPITAL - INTRODUCERE
Realitatea economica de pe pietele financiare internationale, in special in perioada 2005-2008 a demonstrat ca inovatiile din acest domeniu si rezultatele financiare obtinute ca urmare a apelului la acestea din partea investitorilor individuali, dar mai ales institutionali, pot duce, pe de o parte, la cresteri deosebite, dar si la criza financiara si economica profunda, pe de alta parte. De aceea, aceste investitii specifice in active financiare, in special pe pietele de capital si bancara trebuie realizate cu prudenta si privind cu egala atentie la consecintele imediate si la cele pe termen lung si mediu. 
Acordarea creditelor sub-prime pe piata bancara americana a generat o criza financiara de proportii in perioada 2007-2008, iar consecintele gestionarii necorespunzatoare a acestor produse bancare s-au resimtit ulterior si pe piata de capital si apoi la nivelul economiilor din intreaga lume, bursele de valori fiind extreme de sensibilizate drept consecinta. Acordarea de credite unor personae incerte din punct de vedere al statutului de debitor bancar, dar si construirea unor noi instrumente financiare prin securitizare, instrumente bine apreciate de cele mai importante agentii de rating din lume o perioada, fundamentate pe aceasta baza instabila a creditelor sub-prime, combinate toate acestea cu crearea si tranzactionarea unor instrumente derivate in scop speculative ce au avut drept active suport aceste instrumente financiare se pot considera drept principalele cauze ale crizei financiare si economice de la nivelul anului 2008. Rentabilitatea si riscul merg mana-n mana pe piata financiara, iar castigurile revin in final acelui investitor care reuseste sa faca cea mai buna analiza in acest context si sa aleaga cele mai potrivite instrumente financiare, in concordanta cu obiectivul investitional urmarit. 
Analiza pietei de capital din Romania demonstreaza, chiar daca gradul de dezvoltare a acestei piete nu este foarte mare, si faptul ca se pot obtine castiguri importante, dar si ca pierderile pot fi semnificative si de durata, mai ales in contextul unei piete financiare globalizate. Investitiile in titluri financiare pe piata de capital din Romania sunt marcate de gradul de dezvoltare si de reglementare specific, iar rezultatele vor fi influentate nu numai de analizele realizate de catre investitori, privitoare la o companie listata sau alta, ci si de modul de functionare, de operatorii de pe aceasta piata si de evenimentele importante care se manifesta pe pietele internationale. 
Piata de capital reprezinta o piata specializata unde se intalnesc si se regleaza in mod liber cererea si oferta de active financiare pe termen mediu si lung. Concret, este vorba despre o piata pe care se tranzactioneaza in mod liber valori mobiliare (actiuni, obligatiuni), piata ce are drept rol principal mobilizarea capitalurilor persoanelor (fizice/juridice) care economisesc (cumparatorii de actiuni si obligatiuni) si care urmaresc plasarea profitabila a acestor capitaluri; aceste fonduri sunt atrase de catre emitentii de actiuni/obligatiuni, ce sunt in cautare de capital in vederea finantarii unor proiecte de investitii. Desigur, piata de capital prezinta interes si din alte puncte de vedere, permitand preluarea controlului asupra unor societati prin achizitii semnificative de actiuni sau obtinerea unor castiguri pe termen scurt prin specularea modificarilor de curs ale valorilor mobiliare. 
In functie de momentul in care se realizeaza tranzactia, piata de capital se imparte in doua segmente: 
- Piata primara. Este piata pe care emisiunile noi de valori mobiliare sunt negociate pentru prima data. Concret, este vorba de procesul prin care intermediarii financiari, care de regula fac legatura intre societatea emitenta si investitori, se obliga sa plaseze valorile mobiliare nou emise in schimbul unui comision; 
- Piata secundara. Odata puse in circulatie valorile mobiliare pe piata primara, acestea fac obiectul tranzactiilor pe piata secundara. Functionarea efectiva a pietei secundare se realizeaza prin intermediul pietelor de negocieri sau organizate: este in principal vorba de bursa de valori si de piata extrabursiera (sau piata OTC - Over the Counter Market). 
Diferenta dintre cele doua forme organizate ale pietei de capital (bursa si piata OTC) consta in existenta unor conditii si criterii de eficienta economico-financiara, de informare a investitorilor, referitoare la numarul de actiuni puse in circulatie etc. pentru accesul la bursa, conferind societatii cotate pe aceasta piata, garantii superioare pentru investitori. 
Instrumentele pietei de capital: 
valori mobiliare cu venituri fixe (titlurile de stat, note de trezorerie, obligatiuni de 
trezorerie, obligatiuni ale societatilor comerciale); 
valori mobiliare cu venit variabil (actiunile comune si preferentiale); 
valorile mobiliare derivate (contracte forward, combinate, contracte futures, contracte cu 
optiuni); 
valorile mobiliare sintetice (contracte pentru indici bursieri).


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Plasament pe Piata Financiara.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!