Strategii Concurentiale intre Doi Lideri ai Pietei - Kodak si Fuji

Extras din referat Cum descarc?

1. Premisele:
Timp de peste o suta de ani, firma americana Eastman Kodak a fost cunoscuta pentru aparatele sale de fotografiat usor de utilizat, pentru filmele de calitate superioara si pentru profiturile consistente. Dar incepand cu sfarsitul anilor '70 si mai ales in anii '80 vanzarile si profiturile firmei au scazut. Kodak a fost intrecut de alti concurenti cu o capacitate de inovare superioara, dintre care multi japonezi, acestia lansand sau perfectionand aparatele de fotografiat de 35 de mm si laboratoarele de developare a filmelor in timp de o ora. Dar cand firma Fuji a patruns cu produsele sale pe piata filmelor color, care avea ca lider de piata firma Kodak, aceasta a luat in serios provocarea.
2.Provocarea:
Atunci cand firma Fuji a intrat pe piata americana a filmelor, ea a oferit filme color de calitate superioara la preturi cu 10% mai mici decat cele practicate de Kodak, reusind sa devina sponsorul oficial al Jocurilor Olimpice de la Los Angeles 1984. Cota sa de piata americana s-a ridicat la peste 8% in 1984, firma facandu-si cunoscuta intentia de a atinge o cota de piata de 15%. Ritmul de crestere a vanzarilor sale in S.U.A ajunsese la 20% anual, mai mult decat rata de crestere a intregii piete.
3.Reactia:
Cei de la Kodak au reactionat, hotarati sa-si recapete pozitia detinuta pe piata americaaa. Firma s-a aliniat la preturile joase practicate de Fuji si a adus produselor sale o serie de imbunatatiri, care au culminat cu noile filme Ektar 25, 125 si 1000. Kodak a cheltuit de 20 de ori mai mult cu publicitatea si alte forme ale promovarii decat Fuji, platind 10 milioane USD pentru a obtine drepturile pentru olimpiada din 1992 de la Barcelona. Prin aceste miscari, dar si prin altele, Kodak si-a aparat cu succes pozitia detinuta pe piata americana. Cei de la Fuji nu au reusit sa convinga prea multi utilizatori sa renunte la cutiile galben-negre in care sunt ambalate filmele Kodak pentru cele verzi de la Fuji. La inceputul anilor '90, cota firmei Kodak pe piata americana s-a stabilit la nivelul de 80%.
Dar Kodak nu s-a oprit aici si a intrat pe piata japoneza, fieful lui Fuji. Kodak nu este o necunoscuta in comertul international, deoarece 40% din vanzarile sale, in valoare de 17 miliarde USD, provin din 150 de tari, cu exceptia S.U.A. De fapt, Kodak este prezenta in Japonia din 1989, dar pana acum cativa ani, compania nu a acordat prea mare atentie pietei japoneze. In ultima vreme, ea a facut pasi importanti in directia sporirii prezentei si a vanzarilor sale in Japonia. A deschis aici o filiala proprie - Kodak Japan - si a triplat numarul angajatilor ei. A achizitionat o firma japoneza de distributie, pregatindu-se sa-si formeze propriul personal autohton de marketing si de comercializare. A investit intr-o noua unitate tehnologica si intr-o mare unitate japoneza de cercetare. In sfarsit, Kodak si-a intensificat actiunile promotionale in aceasta tara. In prezent , Kodak Japan sponsorizeaza aproape totul, de la toate discutiile televizate pana la turnee de sumo.
4. Rezultatele:
In ciuda acestor eforturi extraordinare, se poate spune ca firmei Kodak ii este la fel de greu in Japonia, ca firmei Fuji in S.U.A. Aceasta din urma, cu vanzari anuale ce depasesc valoarea de 3 miliarde de USD, dispune de resursele necesare pentru a reactiona eficient la atacul lansat de Kodak. Gigantul japonez are cota de 70% pe piata nationala, spre deosebire de Kodak, care are cota de numai 15%. Mai mult, impozitele mari care se percep pentru comercializarea filmelor straine protejeaza interesele companiei Fuji. Cu toate acestea, Kodak se va alege cu ceva de pe urma atacului sau asupra pietei japoneze.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii Concurentiale intre Doi Lideri ai Pietei - Kodak si Fuji.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!