Strategii Concurentiale in Economia de Piata

Extras din referat Cum descarc?

Conceptul de strategie. Strategie concurentiala
Notiunea de strategie este de etimologie greaca, iar utilizarea sa initiala s-a referit doar la domeniul militar; de altfel, verbul grec stratego semnifica a planifica distrugerea adversarilor utilizand cat mai eficient posibil resursele aflate la dispozitie, principiu perfect aplicabil si in privinta gestiunii unei activitati economice sau altui tip de activitate umana, astfel ca termenul a alunecat tot mai mult in vocabularul nostru cotidian. Il regasim astazi in domenii diverse precum stiintele politice, economie, sociologie, psihologie, unde frecvent se vorbeste despre strategii parlamentare, electorale, publicitare sau strategii de firma.
Gasim in literatura de specialitate o serie de definitii ale strategiei dintre care o amintim pe cea data de J. Von Neumann si D. Morgenstern, in anul 1947. Astfel ,,strategia grupeaza determinarea obiectivelor pe termen lung ale unei firme, definirea pasilor si a resurselor necesare pentru atingerea acestora" .
Putem defini conceptul de strategie concurentiala ca fiind optarea pentru un anumit lant de activitati diferit de cel al competitorilor sau pentru o metoda diferita de executie a aceluiasi lant de activitati asemanator cu cel al concurentilor si integrarea activitatilor constituente pentru atingerea unei pozitionari unice si sustenabile in cadrul sectorului . Strategiile concurentiale au drept obiectiv fundamental sa construiasca si sa asigure firmei care le implementeaza un avantaj competitiv durabil asupra concurentilor sai, intr-un anumit sector de activitate. Aflandu-se la temelia esafodajului pe care se inalta succesul sau esecul unei activitati, strategiile concurentiale joaca un rol decisiv in determinarea nivelului de performanta al activitatii respective, stiut fiind ca acest din urma concept este judecat de catre analisti pornind de la o serie de criterii, precum: crestere, rentabilitate, productivitate, etc. Aceasta asertiune este cu atat mai valabila cu cat intr-adevar competitivitatea unei firme rezida in capacitatea sa de a lupta eficient impotriva concurentilor sai si de a-i depasi.
Concurenta
Prezenta inca din cele mai vechi timpuri, concurenta se generalizeaza abia in capitalism, datorita extinderii proprietatii private, diviziunii muncii si productiei pentru piata, angrenarii progresive in relatiile economice mondiale a tuturor tarilor, perfectionarii mijloacelor de transport si comunicatie. 
Denumita si ,,mana invizibila" care ii determina pe agentii economici sa adopte masuri sau sa promoveze scopuri care, initial, nu faceau parte din intentiile lor, concurenta functioneaza ca legitate a pietei, deoarece toti agentii economici trebuie sa se supuna exigentelor ei. Concurenta este competitia libera, rivalitatea dintre agentii economici ofertanti pentru a atrage de partea lor clientii, prin calitatea mai buna a produselor, prin preturi atractive, prin vanzarea de produse dorite si cerute de consumatori. O alta definitie o prezinta ca o confruntare deschisa intre agentii economici pentru realizarea unei pozitii cat mai avatajoase pe piata, corespunzatoare intereselor proprii. Presupunand initiativa si competitie, ea este indisolubil legata de caracterul limitat al resurselor si de natura umana, de inclinatia omului pentru putere, de dorinta subiectilor economici de a dispune de avantaje economice, de a invinge adversarul .
Cand cantitatea de bunuri de un fel anume, ceruta si oferita, se afla in echilibru, concurenta are intensitate relativ joasa. Daca oferta depaseste sensibil cererea, raportul de forte dintre vanzatori si cumparatori este in favoarea ultimilor pentru ca vanzatorii nu au la dispozitie o piata suficienta. De aici, tendinta fiecarui ofertant de a castiga clientela in favoarea sa. In cazul opus, al cererii sensibil superioare ofertei, puterea slaba e reprezentata de cumparatori, fiind dispusi sa plateasca un pret superior celui obisnuit, pentru a avea cantitatea de bunuri necesara.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii Concurentiale in Economia de Piata.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!