Strategii Concurențiale în Economia de Piață

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2438
Mărime: 18.35KB (arhivat)
Publicat de: Roza Nechifor
Puncte necesare: 8

Extras din referat

Conceptul de strategie. Strategie concurenţială

Noţiunea de strategie este de etimologie greacă, iar utilizarea sa iniţială s-a referit doar la domeniul militar; de altfel, verbul grec stratego semnifică a planifica distrugerea adversarilor utilizând cât mai eficient posibil resursele aflate la dispoziţie, principiu perfect aplicabil şi in privinţa gestiunii unei activităţi economice sau altui tip de activitate umană, astfel că termenul a alunecat tot mai mult în vocabularul nostru cotidian. Îl regăsim astăzi în domenii diverse precum ştiinţele politice, economie, sociologie, psihologie, unde frecvent se vorbeşte despre strategii parlamentare, electorale, publicitare sau strategii de firmă.

Găsim în literatura de specialitate o serie de definiţii ale strategiei dintre care o amintim pe cea dată de J. Von Neumann şi D. Morgenstern, în anul 1947. Astfel „strategia grupează determinarea obiectivelor pe termen lung ale unei firme, definirea paşilor şi a resurselor necesare pentru atingerea acestora” .

Putem defini conceptul de strategie concurenţială ca fiind optarea pentru un anumit lanţ de activităţi diferit de cel al competitorilor sau pentru o metodă diferită de execuţie a aceluiaşi lanţ de activităţi asemănător cu cel al concurenţilor şi integrarea activităţilor constituente pentru atingerea unei poziţionări unice şi sustenabile în cadrul sectorului . Strategiile concurenţiale au drept obiectiv fundamental să construiască şi să asigure firmei care le implementează un avantaj competitiv durabil asupra concurenţilor săi, într-un anumit sector de activitate. Aflându-se la temelia eşafodajului pe care se înalţă succesul sau eşecul unei activităţi, strategiile concurenţiale joacă un rol decisiv în determinarea nivelului de performanţă al activităţii respective, ştiut fiind că acest din urmă concept este judecat de către analişti pornind de la o serie de criterii, precum: creştere, rentabilitate, productivitate, etc. Această aserţiune este cu atât mai valabilă cu cât într-adevăr competitivitatea unei firme rezidă în capacitatea sa de a lupta eficient împotriva concurenţilor săi şi de a-i depăşi.

Concurenţa

Prezentă încă din cele mai vechi timpuri, concurenţa se generalizează abia în capitalism, datorită extinderii proprietăţii private, diviziunii muncii şi producţiei pentru piaţă, angrenării progresive în relaţiile economice mondiale a tuturor ţărilor, perfecţionării mijloacelor de transport şi comunicaţie.

Denumită şi „mâna invizibilă” care îi determină pe agenţii economici să adopte măsuri sau să promoveze scopuri care, iniţial, nu făceau parte din intenţiile lor, concurenţa funcţionează ca legitate a pieţei, deoarece toţi agenţii economici trebuie să se supună exigenţelor ei. Concurenţa este competiţia liberă, rivalitatea dintre agenţii economici ofertanţi pentru a atrage de partea lor clienţii, prin calitatea mai bună a produselor, prin preţuri atractive, prin vânzarea de produse dorite şi cerute de consumatori. O altă definiţie o prezintă ca o confruntare deschisă între agenţii economici pentru realizarea unei poziţii cât mai avatajoase pe piaţă, corespunzătoare intereselor proprii. Presupunând iniţiativă şi competiţie, ea este indisolubil legată de caracterul limitat al resurselor şi de natura umană, de înclinaţia omului pentru putere, de dorinţa subiecţilor economici de a dispune de avantaje economice, de a învinge adversarul .

Când cantitatea de bunuri de un fel anume, cerută şi oferită, se află în echilibru, concurenţa are intensitate relativ joasă. Dacă oferta depăşeşte sensibil cererea, raportul de forţe dintre vânzători şi cumpărători este în favoarea ultimilor pentru că vânzătorii nu au la dispoziţie o piaţă suficientă. De aici, tendinţa fiecărui ofertant de a câştiga clientelă în favoarea sa. În cazul opus, al cererii sensibil superioare ofertei, puterea slabă e reprezentată de cumpărători, fiind dispuşi să plătească un preţ superior celui obişnuit, pentru a avea cantitatea de bunuri necesară.

Preview document

Strategii Concurențiale în Economia de Piață - Pagina 1
Strategii Concurențiale în Economia de Piață - Pagina 2
Strategii Concurențiale în Economia de Piață - Pagina 3
Strategii Concurențiale în Economia de Piață - Pagina 4
Strategii Concurențiale în Economia de Piață - Pagina 5
Strategii Concurențiale în Economia de Piață - Pagina 6
Strategii Concurențiale în Economia de Piață - Pagina 7
Strategii Concurențiale în Economia de Piață - Pagina 8
Strategii Concurențiale în Economia de Piață - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Strategii Concurentiale in Economia de Piata.doc

Alții au mai descărcat și

Referat la economia întreprinderii

Continutul pietei intreprinderii Piata intreprinderii defineste gradul efectiv sau potential de patrundere in consum a produselor sau serviciilor...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea strategiei de marketing a firmei York România

Climatul de afaceri in lumea contemporana se plaseaza sub semnul confruntarii unei multitudini de factori de influenta, a caror actiune devine tot...

Rolul concurenței în economia de piață

INTRODUCERE Succesul organizaţiilor contemporane, indiferent de natura şi mărimea lor, îşi are sorginta în calitatea strategiilor pe care le...

Strategii Competitive în Mediul Concurențial Actual

Capitolul I. Managementul strategic – sursă de obţinere a avantajului competitiv 1.1. Definirea componentelor strategiei Odată cu trecerea la...

Întreprinderea în mediul competitiv - studiu de caz realizat la SC Crama Ceptura SRL

CAPITOLUL I : PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI I. 1. Scurt istoric Cat priveste informatiile de identificare ale firmei, sediul social se afla in...

Întreprinderea în mediul competitiv - studiu de caz realizat la Egea Prod SRL

CAPITOLUL I-Prezentarea generala a intreprinderii 1.Scurt istoric Societatea comerciala “EGEA PROD” Ploiesti a luat fiinta in anul 1991 prin...

Microeconomie - concurența

1. Concurenta-trasatura esentiala a economiei de piata Manifestarea cererii si ofertei se bazeaza pe libera initiativa. Forma activa a liberei...

Strategii de Marketing în Mediul Concurențial

Capitolul I Coordonatele mediului concurential în economia de piata 1.1. Concurenta – obiect si continut O trasatura de baza a economiei de...

Întreprinderea în mediul competitiv - SC Chimforex SA

CAP.1 PREZENTREA GENERALA A INTREPRINDERII FIRMA: S.C. CHIMFOREX S.A. ADRESA: Pleasa, Bucov, Prahova TELEFON: (0244) 279466, 279467, 279464,...

Ai nevoie de altceva?