Strategia Intreprinderii de Servicii

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Acest studiu a fost realizat pentru a investiga modalitatea de creare, selectare si implementare a strategiilor de catre intreprinderea S.C.ROYAL MARIAGE S.R.L., intreprindere ce activeaza in domeniul organizarilor de evenimente. Importanta acestei cercetari este data de faptul ca strategiile specifice fiecarei intreprinderi contribuie intr-o maniera semnificativa la diferentierea acesteia de cele identice sau similare, contribuind la succesul sau esecul care acestea il inregistreaza.
Problema cercetata se concretizeaza in jurul faptului ca intr-un mediu concurential puternic, asa cum este cel care se manifesta in acest sector de activitate, atragerea, mentinerea clientilor si a unei pozitii puternice pe piata se poate realiza doar in conditiile in care firma adopta strategiile corecte si necesare la momentul potrivit si in functie de disponibilitatile reale ale firmei, pe care le orienteaza asupra aspectelor si activitatilor care promit a aduce rezultate benefice pe termen mediu si lung. Literatura de specialitate sustine acest lucru prin definitia data de Philip Kotler, conceptului de planificare strategica: ,,proces managerial de stabilire si mentinere a unei relatii viabile intre obiectivele, pregatirea angajatilor si resursele unei organizatii, pe de o parte, si conjunctura pietei, pe de alta parte. Obiectivul planificarii strategice consta in permanenta adaptare a activitatilor si produselor firmei in scopul dezvoltarii ei si al obtinerii profiturilor propuse".
Analiza literaturii de specialitate
"Strategia economica reprezinta un concept complex care defineste ansamblul obiectivelor pe care conducerea unei unitati economice isi propune sa le realizeze, obiective stabilite pe baza de studii, cercetari stiintifice si prognoze, actiuni ce trebuie intreprinse pe diferite orizonturi de timp si modul de alocare a resurselor in vederea mentinerii competitivitatii si a dezvoltarii viitoare". 
Avand ca baza de pornire definitia de mai sus ce se concentreaza in jurul caracteristicilor evidentiate la punctele anterioare.
Dupa parerea noastra, este foarte importanta identificarea nevoii de a elabora o strategie. Astfel, multe intreprinderi adopta strategia de nediferentiere, deoarece presupune un efort mai scazut, atat din punct de vedere financiar (lipsa cercetarilor de piata cu privire la concurenta si la nevoile si preferintele consumatorilor si chiar apelarea la intreprinderi specializate, atat in domeniul studiilor de piata, cat si in domeniul elaborarii si implementarii unor strategii personalizate), cat si din punct de vedere al timpului. Astfel, sunt multi intreprinzatori care sunt orientate spre obtinerea unor rezultate pe termen scurt, ce presupun adoptarea de tactici, nu de strategii. Acestia sunt cei ale caror intreprinderi nu reusesc sa iasa din tipar si ale caror intreprinderi nu reusesc sa aiba un ciclu de viata mai mare de 1-3 ani.
De asemenea, in anumite domenii de activitate exista firme puternice, ce dau trendul, ceilalti fiind doar "urmaritori", ce copiaza activitatile ce aduc rezultate pozitive, incercand sa ii egaleze, insa de obicei nu au nici resursele, nici cunostintele necesare pentru aceasta (informatii care reies din elaborarea planului strategic) - "A planifica inseamna a concretiza in documente scrise cu caracter imperativ prevederile strategiei si politicii adoptate pentru o anumita perioada sub forma de indicatori cantitativi si calitativi, termenele la care acestea trebuie realizate, resursele ce trebuie alocate pentru indeplinirea lor, sarcinile concrete care revin executantilor la nivel de conducere si compartimente functionale, masurile ce trebuie aplicate pentru crearea conditiilor necesare si modul de urmarire si control al felului cum sunt indeplinite prevederile pe toate nivelele ierarhice." 
Elaborarea strategiei economice se realizeaza parcurgand 4 etape, acestora adaugandu-se activitatea finala de evaluare si control a strategiei respective.
O prima etapa consta in analizarea situatiei curente, realizata prin identificarea misiunii intreprinderii, in raport cu aceasta identificandu-se strategia trecuta si cea prezenta. Prin aceasta putem afla daca strategia a fost aplicata corect sau daca a fost in conformitate cu obiectivele stabilite. 
Cea de-a doua etapa presupune examinarea perspectivelor de viitor, prin intermediul carora se vor stabili obiectivele pe termen lung ale intreprinderii. In aceasta etapa se vor analiza factorii externi si situatia interna, pe baza carora se vor stabili obiectivele pe termen lung.
Cea de-a treia etapa elaboreaza un set de alternative strategice posibile, stabilirea strategiei de urmat realizandu-se prin compararea acestora cu obiectivele prioritare ale intreprinderii. 
A patra etapa presupune stabilirea strategiilor functionale ce urmeaza a fi adoptate si precizarea masurilor prin care sa se actioneze asupra factorilor de natura organizatorica, pentru a crea conditii optime implementarii strategiei economice. 
Implementarea strategiei presupune stabilirea obiectivelor anuale ale organizatiei, motivarea personalului si alocarea resurselor in vederea executarii strategiilor.
Aceasta include dezvoltarea unei culturi, dezvoltarea unei structuri organizationale eficiente, redirectionareaunor eforturi ale departamentelor functionale, dezvoltarea si utilizarea sistemelor informatice ale organizatiei si pregatirea bugetului.
Etapa de implementare mai este numita si etapa de actiune in managementul strategic, deoarece este cea mai dificil de realizat. Aceasta etapa implica disciplina membrilor organizatiei, a personalului, sacrificiu si loialitate din partea acestora. Activitatile specifice de implementare a strategiilor afecteaza atat managerii cat si personalul. Asadar, succesul etapei de implementare depinde in mare masura de abilitatea managerilor in motivarea salariatilor. 
Evaluarea strategiei este etapa finala in managementul strategic. Un punct foarte important este ca managerii sa cunoasca modul in care strategia respectiva a fost implementata, iar acest lucru se realizeaza prin evaluari periodice ale strategiei si utilizarea feed-back-ului rezultat. Acest feed-back rezulta tocmai din evaluarea strategiei folosite.
Datorita factorilor interni si externi ai unei organizatii, care sunt in permanenta schimbare, strategia sufera modificari ulterioare.
In procesul de evaluare a strategiei exista 3 activitati ce sunt fundamentale pentru aprecierea acestui proces, iar acestea se concretizeaza in:
- Reevaluarea factorilor interni si externi ce au constituit fundamental alegerii strategiei curente
- Masurarea performantelor organizatiei
- Actiuni de corectare si ajustare a strategiei abordate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia Intreprinderii de Servicii.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!