Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3220
Mărime: 304.53KB (arhivat)
Publicat de: Dacian Preda
Puncte necesare: 6
Universitatea Transilvania din Brașov Facultatea de Științe Economie și Administrarea Afacerilor

Extras din referat

Abstract:

Turismul la nivel mondial a cunoscut o schimbare majoră în ultimii 10 ani în special la nivelul lanţului de distribuţie şi al modului de rezervare.

Dacă acum 10-15 ani rezervările se efectuau în proporţie covârşitoare în cadrul agenţiilor de turism specializate, în prezent, din ce în ce mai multe persoane efectuează rezervările strict online, fără să apeleze la serviciile unor consultanţi de turism specializaţi.

Odată cu dezvoltarea tehnologiei informaţiei şi a comerţului electronic, rezervarea electronică (online booking) s-a dovedit a fi una dintre cele mai populare modalităţi de facilitare a accesului la bunuri şi servicii, prin intermediul internetului.Asistăm la o dezvoltare din ce în ce mai accentuată a comerţului electronic şi, implicit, a turismului electronic, de aceea am abordat în această lucrare strategiile dezvoltării rezervărilor online cu principalele avantajele şi inconveniente. Am analizat în acest sens sistemele de rezervare online la două hoteluri din Brașov, respectiv Hotel Cubix și Hotel Ramada.

Cuvinte cheie: rezervare online, industrie hotelieră, comportamentul clientului online.

1.Introducere

Utilizate cel mai mult în domeniul hotelier, al transporturilor aeriene şi pentru serviciile de rent-a-car, serviciile de rezervări electronice se conformează exigenţelor legale care îşi au izvorul în actele normative ce fac referire la serviciile de internet şi la cele de comerţ electronic şi încheierea contractelor la distanţă (comerţul/plata electronică, semnătura electronică, publicitatea online).

România urmează această tendinţă existentă la nivel mondial şi datorită infrastructurii relativ noi ce permite accesul online, ţara noastră este în topul ţărilor cu cea mai mare viteza medie a conexiunii la internet.

2.Funcţia de rezervare

Rezervarea constituie un act administrativ şi un act de vânzare. Activitatea de rezervare reprezintă cazare anticipată şi are rolul de a diminua pierderile şi de a îmbunăţi coeficientul de exploatare. Este imperios necesară în hotelurile mari şi în perioadele cu cerere mare. De asemenea, rezervarea este activitatea de bază a presosirii şi este, de obicei, prima ocazie pentru interacţiunea dintre client şi hotel.

Pentru ambii parteneri, hotelier respectiv client, rezervarea reprezintă pe de o parte, o garanţie a ocupării camerei pentru hotelier, iar pe de altă parte,o siguranță a cazării pentru client.

Rezervările au ca obiectiv maximizarea a trei factori: numărul de camere ocupate, durata medie a şederii şi tariful mediu pe cameră, prin aceasta asigurându-se hotelului cel mai mare venit şi profit posibil.

Cu alte cuvinte, rezervarea este “locul strategic” în care se întâlnesc cererea şi oferta turistică, iar pentru punerea de acord a cererii cu oferta disponibilă este foarte importantă rapiditatea reacţiilor.

3.Rezervarea online

Internetul există de câtva timp, dar a intrat recent în domeniul afacerilor. Folosit simplu acesta este o vastă reţea ce leagă computerele din fiecare colţ al globului în aşa fel încât ele pot comunica şi împărţi informaţiile.

De foarte mult timp profesioniştii în domeniul turismului încearcă să comunice online într-un mod cât mai clar şi distinct serviciile oferite.

Cercetările recente au arătat că produsele turistice sunt dintre cele mai populare produse achiziţionate de-a lungul Web-ului. Deşi, acest curent reprezintă mai puţin de 20% din toate veniturile din turism, în timpul anului 2009 între 36% şi 40% din rezervările de călătorii care reprezintă vânzări de peste 30 miliarde dolari au provenit din Web.

Numărul portalurilor de turism este în creştere, principalii trei jucători pe piaţa românească, aşa cum rezultă din statisticile Trafic.ro sunt InfoTurism.ro, Iturism.ro şi Romaniantourism.ro, cu aproximativ 385.802 vizitatori pe lună, 293.598 şi, respectiv 124.864.

În prezent, internetul a devenit cel mai bun agent de turism. Cu toate acestea, site-urile companiilor de călătorii au la dispoziţie doar 11 secunde (conform Amadeus) să capteze atenţia vizitatorului, în caz contrar există riscul ca acesta să se plictisească (fie din cauza dificultăţii utilizării sau anumite trăsături şi scurtături pe care acesta le caută şi ar trebui să fie prezente) şi să caute un alt site de la o altă companie unde să îşi planifice călătoria.

Preview document

Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 1
Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 2
Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 3
Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 4
Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 5
Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 6
Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 7
Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 8
Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 9
Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 10
Strategia Dezvoltării Rezervărilor Online - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Strategia Dezvoltarii Rezervarilor Online.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Analiză comparativă a paginilor de internet a hotelurilor Cubix, Ramada și Garden Club din Brașov

Introducere Prezenţa pe piaţa virtuală reprezinta o modalitate prin care firmele mici se pot dezvolta şi pot genera avantaje competitive pe piaţa...

Ai nevoie de altceva?