Strategia Dezvoltarii Rezervarilor Online

Extras din referat Cum descarc?

Abstract:
Turismul la nivel mondial a cunoscut o schimbare majora in ultimii 10 ani in special la nivelul lantului de distributie si al modului de rezervare.
Daca acum 10-15 ani rezervarile se efectuau in proportie covarsitoare in cadrul agentiilor de turism specializate, in prezent, din ce in ce mai multe persoane efectueaza rezervarile strict online, fara sa apeleze la serviciile unor consultanti de turism specializati.
Odata cu dezvoltarea tehnologiei informatiei si a comertului electronic, rezervarea electronica (online booking) s-a dovedit a fi una dintre cele mai populare modalitati de facilitare a accesului la bunuri si servicii, prin intermediul internetului.Asistam la o dezvoltare din ce in ce mai accentuata a comertului electronic si, implicit, a turismului electronic, de aceea am abordat in aceasta lucrare strategiile dezvoltarii rezervarilor online cu principalele avantajele si inconveniente. Am analizat in acest sens sistemele de rezervare online la doua hoteluri din Brasov, respectiv Hotel Cubix si Hotel Ramada.
Cuvinte cheie: rezervare online, industrie hoteliera, comportamentul clientului online.
1.Introducere
Utilizate cel mai mult in domeniul hotelier, al transporturilor aeriene si pentru serviciile de rent-a-car, serviciile de rezervari electronice se conformeaza exigentelor legale care isi au izvorul in actele normative ce fac referire la serviciile de internet si la cele de comert electronic si incheierea contractelor la distanta (comertul/plata electronica, semnatura electronica, publicitatea online). 
Romania urmeaza aceasta tendinta existenta la nivel mondial si datorita infrastructurii relativ noi ce permite accesul online, tara noastra este in topul tarilor cu cea mai mare viteza medie a conexiunii la internet.
2.Functia de rezervare 
Rezervarea constituie un act administrativ si un act de vanzare. Activitatea de rezervare reprezinta cazare anticipata si are rolul de a diminua pierderile si de a imbunati coeficientul de exploatare. Este imperios necesara in hotelurile mari si in perioadele cu cerere mare. De asemenea, rezervarea este activitatea de baza a presosirii si este, de obicei, prima ocazie pentru interactiunea dintre client si hotel. 
Pentru ambii parteneri, hotelier respectiv client, rezervarea reprezinta pe de o parte, o garantie a ocuparii camerei pentru hotelier, iar pe de alta parte,o siguranta a cazarii pentru client.
Rezervarile au ca obiectiv maximizarea a trei factori: numarul de camere ocupate, durata medie a sederii si tariful mediu pe camera, prin aceasta asigurandu-se hotelului cel mai mare venit si profit posibil. 
Cu alte cuvinte, rezervarea este "locul strategic" in care se intalnesc cererea si oferta turistica, iar pentru punerea de acord a cererii cu oferta disponibila este foarte importanta rapiditatea reactiilor.
3.Rezervarea online
Internetul exista de catva timp, dar a intrat recent in domeniul afacerilor. Folosit simplu acesta este o vasta retea ce leaga computerele din fiecare colt al globului in asa fel incat ele pot comunica si imparti informatiile.
De foarte mult timp profesionistii in domeniul turismului incearca sa comunice online intr-un mod cat mai clar si distinct serviciile oferite.
Cercetarile recente au aratat ca produsele turistice sunt dintre cele mai populare produse achizitionate de-a lungul Web-ului. Desi, acest curent reprezinta mai putin de 20% din toate veniturile din turism, in timpul anului 2009 intre 36% si 40% din rezervarile de calatorii care reprezinta vanzari de peste 30 miliarde dolari au provenit din Web. 
Numarul portalurilor de turism este in crestere, principalii trei jucatori pe piata romaneasca, asa cum rezulta din statisticile Trafic.ro sunt InfoTurism.ro, Iturism.ro si Romaniantourism.ro, cu aproximativ 385.802 vizitatori pe luna, 293.598 si, respectiv 124.864.
In prezent, internetul a devenit cel mai bun agent de turism. Cu toate acestea, site-urile companiilor de calatorii au la dispozitie doar 11 secunde (conform Amadeus) sa capteze atentia vizitatorului, in caz contrar exista riscul ca acesta sa se plictiseasca (fie din cauza dificultatii utilizarii sau anumite trasaturi si scurtaturi pe care acesta le cauta si ar trebui sa fie prezente) si sa caute un alt site de la o alta companie unde sa isi planifice calatoria.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia Dezvoltarii Rezervarilor Online.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!