Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 6415
Mărime: 39.70KB (arhivat)
Publicat de: Cristobal Ivașcu
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Rezumat: Cu scopul de a obține un avantaj competitiv, o companie trebuie să identifice rapid oportunitățile pieței și să profite de aceste oportunități într-un mod rapid și eficient. Tot mai multe companii ştiu că, având o cantitate mare de date, nu implică o mai bună înțelegere a pieței sau o îmbunătățire a performanțelor operaționale. Business intelligence (BI) este un cuvânt comun în lumea TI de azi. Acest concept a evoluat în ultimii ani, de la soluţiile de ieri pentru transmiterea de informații cu privire la companie prin intranet și sisteme de gestionare a datelor, la instrumente strategice de astăzi, foarte bine integrate, oferind suport în deciziile de zi cu zi luate de management pentru atingerea obiectivelor. Ne-am propus in cadrul acestei lucrări să analizăm modul în care solutiile Business Intelligence au fost acceptate în afaceri si în ce măsură pot contribui la stabilitatea economică a întreprinderilor care le utilizează.

Abstract: In order to achieve a competitive advantage, a company has to rapidly identify market opportunities and take advantage of these opportunities in a rapid and efficient manner. More and more companies realize that having large amount of data does not imply a better understanding of the market or of the improvement of the operational performances. Business intelligence (BI) is a common word in today’s IT world. The concept of business intelligence has evolved in recent years, from yesterday solutions for transmitting information on company intranet and data management systems to today strategic tools, highly integrated offering support in daily decisions taken by management to achieve objectives. We have proposed in this paper to analyze how Business Intelligence solutions have been accepted in business and how far can contribute to the economic stability of enterprises that are using them.

Cuvinte-cheie: Business Intelligence, analiza datelor, TI, ERP, SCM, CRM.

Introducere

Într-o piaţă aflată într-un permanent proces de diversificare, confruntându-se cu un număr mare de clienţi, de cereri şi cu o gamă complexă de produse si servicii, companiile îşi pun, tot mai des, întrebarea: "Cum pot fi folosite mai eficient datele obţinute prin diverse canale?" si cum pot acestea contribui la eficientizarea activităţii organizatiilor.

Există o serie de soluţii TI prin care o organizaţie îsi poate spori capacitatea de a face faţă cu succes unui mediu concurenţial tot mai accentuat, prin folosirea judicioasă a resurselor materiale şi umane, prin analizarea operativă si detaliată a veniturilor şi cheltuielilor sau printr-o comunicare eficientă cu partenerii si clienţii. Se includ aici soluţiile ERP (Enterprise Resource Planning), a căror "ambiţie" este să integreze eficient toate departamentele si operaţiunile dintr-o organizaţie într-un singur sistem, care să poată deservi toate necesităţile particulare ale diferitelor departamente - soluţii de Customer Relationship Management (CRM) sau soluţii pentru securitatea sistemelor informatice. Ultimul trend în dezvoltarea soluţiilor TI pentru business îl reprezintă sistemele de tip Business Intelligence (BI) şi de Business Performance Management (BPM).

Aceste sisteme au aplicaţii în orice activitate a întreprinderii, în consolidări financiare, planificare şi bugetare, management strategic, managementul costului şi profitabilităţii. Afacerile traversează astăzi o schimbare fundamentală în ceea ce priveşte procesele de adoptare a deciziilor, şi acest lucru nu poate fi ignorat fără a avea consecinţe asupra eficienţei activităţii întregii companii. Delegarea responsabilităţii devine o cerinţă obligatorie mai ales în cazul organizaţiilor de dimensiuni mari, deoarece păstrarea puterii de decizie numai la nivelurile înalte poate duce la blocarea activităţii. În acest context, soluţiile de management al datelor si instrumentele de analiză şi raportare alese de fiecare organizaţie trebuie să fie capabile să susţină o activitate complexă şi variată.

Conceptul Business Intelligence

Într-o organizaţie modernă, centrul de greutate se mută de la nevoia de a implementa noi tehnologii, la abilitatea de a le folosi inteligent, pentru ca acestea să aducă organizaţiei maximum de beneficii. Business Intelligence desemnează mai mult decât o soluţie informatică - un concept de afaceri, devenind în ultima vreme un subiect căruia i se acordă din ce în ce mai mult atenţie la diferite niveluri de management. Instrumentele de BI pot integra datele colectate în toate sistemele şi soluţiile informatice dintr-o companie - CRM (Customer Relationship Management), SCM (Supply Chain Management) şi ERP (Enterprise Resource Planning) -şi permit obţinerea unei imagini complete şi de ansamblu a performanţelor acesteia. Conceptul de Business Intelligence desemnează, în mare, capacitatea de a transforma datele primare în informaţie relevantă, a informaţiilor în cunostinţe şi a cunostinţelor în decizii şi acţiuni, contribuind, în ultimă instanţă, la creşterea performanţelor organizaţiei şi, implicit, a profitului.

Termenul de „business intelligence” a fost introdus de către Gartner Group la mijlocul anilor ‘90. Ca şi concept însă, business intelligence a existat cu mult timp înainte, încă din anii ’70 , folosit în sistemele de raportare cu ajutorul mainframe-urilor. La acea vreme, sistemele de raportare erau statice, bidimensionale, fără a avea capacităţi analitice. Cererea de sisteme multidimensionale dinamice, care să sprijine procesele decizionale inteligente şi cu abilităţi predictive, a determinat dezvoltarea sistemelor de tip Business Intelligence. Aceste sisteme devin din ce în ce mai complexe, fiind capabile de analiză multidimensională a datelor, dispunând de capacităţi de analiză statistică şi predictivă pentru a servi mult mai bine sistemelor de asistare a deciziilor. Nevoia de sisteme de tip Business Intelligence poate fi cu mare uşurinţă explicată: pentru a supravieţui pe piaţă în actualele condiţii concurenţiale, o companie trebuie să încerce să dezvolte o strategie de succes; pentru a dezvolta o strategie de succes, e nevoie de capacitatea de a anticipa condiţiile viitoare; înţelegerea trecutului este modul cel mai bun de a fi în stare a prezice viitorul. Business Intelligence face acest lucru.

Preview document

Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 1
Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 2
Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 3
Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 4
Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 5
Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 6
Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 7
Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 8
Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 9
Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 10
Soluțiile Business Intelligence și Impactul Lor în Stabilitatea Economică a Întreprinderilor - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Solutiile Business Intelligence si Impactul Lor in Stabilitatea Economica a Intreprinderilor.docx

Alții au mai descărcat și

Sisteme ERP-SAP

CAPITOLUL I. NOŢIUNI INTRODUCTIVE 1.1 Scurt istoric Soluţiile ERP se referă la managementul resurselor de întreprindere, fiind centrate de...

Sisteme Informatice de Asistare a Activității unui Cabinet Veterinar

1. Decizie, decidenţi 1.1. Concepte de bază Domeniul teoriei deciziei se caracterizează prin existenţa mai multor concepte de bază. În continuare...

Supply chain management - tipuri de lanțuri logistice

Tipuri de lanturi logistice Descoperita de economie din cele mai vechi timpuri si confirmata de economia moderna, logistica pare a fi nu numai...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

Inteligență în Afaceri

Capitolul 1 – Concepte legate de noţiunea de afacere Capitolul 1. Concepte legate de noţiunea de afacere 1.1. Afacerea Afacerea reprezintă...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?