Solutiile Business Intelligence si Impactul Lor in Stabilitatea Economica a Intreprinderilor

Extras din referat Cum descarc?

Rezumat: Cu scopul de a obtine un avantaj competitiv, o companie trebuie sa identifice rapid oportunitatile pietei si sa profite de aceste oportunitati intr-un mod rapid si eficient. Tot mai multe companii stiu ca, avand o cantitate mare de date, nu implica o mai buna intelegere a pietei sau o imbunatatire a performantelor operationale. Business intelligence (BI) este un cuvant comun in lumea TI de azi. Acest concept a evoluat in ultimii ani, de la solutiile de ieri pentru transmiterea de informatii cu privire la companie prin intranet si sisteme de gestionare a datelor, la instrumente strategice de astazi, foarte bine integrate, oferind suport in deciziile de zi cu zi luate de management pentru atingerea obiectivelor. Ne-am propus in cadrul acestei lucrari sa analizam modul in care solutiile Business Intelligence au fost acceptate in afaceri si in ce masura pot contribui la stabilitatea economica a intreprinderilor care le utilizeaza.
Abstract: In order to achieve a competitive advantage, a company has to rapidly identify market opportunities and take advantage of these opportunities in a rapid and efficient manner. More and more companies realize that having large amount of data does not imply a better understanding of the market or of the improvement of the operational performances. Business intelligence (BI) is a common word in today's IT world. The concept of business intelligence has evolved in recent years, from yesterday solutions for transmitting information on company intranet and data management systems to today strategic tools, highly integrated offering support in daily decisions taken by management to achieve objectives. We have proposed in this paper to analyze how Business Intelligence solutions have been accepted in business and how far can contribute to the economic stability of enterprises that are using them.
Cuvinte-cheie: Business Intelligence, analiza datelor, TI, ERP, SCM, CRM.
Introducere
Intr-o piata aflata intr-un permanent proces de diversificare, confruntandu-se cu un numar mare de clienti, de cereri si cu o gama complexa de produse si servicii, companiile isi pun, tot mai des, intrebarea: "Cum pot fi folosite mai eficient datele obtinute prin diverse canale?" si cum pot acestea contribui la eficientizarea activitatii organizatiilor.
Exista o serie de solutii TI prin care o organizatie isi poate spori capacitatea de a face fata cu succes unui mediu concurential tot mai accentuat, prin folosirea judicioasa a resurselor materiale si umane, prin analizarea operativa si detaliata a veniturilor si cheltuielilor sau printr-o comunicare eficienta cu partenerii si clientii. Se includ aici solutiile ERP (Enterprise Resource Planning), a caror "ambitie" este sa integreze eficient toate departamentele si operatiunile dintr-o organizatie intr-un singur sistem, care sa poata deservi toate necesitatile particulare ale diferitelor departamente - solutii de Customer Relationship Management (CRM) sau solutii pentru securitatea sistemelor informatice. Ultimul trend in dezvoltarea solutiilor TI pentru business il reprezinta sistemele de tip Business Intelligence (BI) si de Business Performance Management (BPM). 
Aceste sisteme au aplicatii in orice activitate a intreprinderii, in consolidari financiare, planificare si bugetare, management strategic, managementul costului si profitabilitatii. Afacerile traverseaza astazi o schimbare fundamentala in ceea ce priveste procesele de adoptare a deciziilor, si acest lucru nu poate fi ignorat fara a avea consecinte asupra eficientei activitatii intregii companii. Delegarea responsabilitatii devine o cerinta obligatorie mai ales in cazul organizatiilor de dimensiuni mari, deoarece pastrarea puterii de decizie numai la nivelurile inalte poate duce la blocarea activitatii. In acest context, solutiile de management al datelor si instrumentele de analiza si raportare alese de fiecare organizatie trebuie sa fie capabile sa sustina o activitate complexa si variata.
Conceptul Business Intelligence
Intr-o organizatie moderna, centrul de greutate se muta de la nevoia de a implementa noi tehnologii, la abilitatea de a le folosi inteligent, pentru ca acestea sa aduca organizatiei maximum de beneficii. Business Intelligence desemneaza mai mult decat o solutie informatica - un concept de afaceri, devenind in ultima vreme un subiect caruia i se acorda din ce in ce mai mult atentie la diferite niveluri de management. Instrumentele de BI pot integra datele colectate in toate sistemele si solutiile informatice dintr-o companie - CRM (Customer Relationship Management), SCM (Supply Chain Management) si ERP (Enterprise Resource Planning) -si permit obtinerea unei imagini complete si de ansamblu a performantelor acesteia. Conceptul de Business Intelligence desemneaza, in mare, capacitatea de a transforma datele primare in informatie relevanta, a informatiilor in cunostinte si a cunostintelor in decizii si actiuni, contribuind, in ultima instanta, la cresterea performantelor organizatiei si, implicit, a profitului. 
Termenul de ,,business intelligence" a fost introdus de catre Gartner Group la mijlocul anilor '90. Ca si concept insa, business intelligence a existat cu mult timp inainte, inca din anii '70 , folosit in sistemele de raportare cu ajutorul mainframe-urilor. La acea vreme, sistemele de raportare erau statice, bidimensionale, fara a avea capacitati analitice. Cererea de sisteme multidimensionale dinamice, care sa sprijine procesele decizionale inteligente si cu abilitati predictive, a determinat dezvoltarea sistemelor de tip Business Intelligence. Aceste sisteme devin din ce in ce mai complexe, fiind capabile de analiza multidimensionala a datelor, dispunand de capacitati de analiza statistica si predictiva pentru a servi mult mai bine sistemelor de asistare a deciziilor. Nevoia de sisteme de tip Business Intelligence poate fi cu mare usurinta explicata: pentru a supravietui pe piata in actualele conditii concurentiale, o companie trebuie sa incerce sa dezvolte o strategie de succes; pentru a dezvolta o strategie de succes, e nevoie de capacitatea de a anticipa conditiile viitoare; intelegerea trecutului este modul cel mai bun de a fi in stare a prezice viitorul. Business Intelligence face acest lucru.


Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!