Societati comerciale din Uniune Europeana

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3
1. POLITICA COMERCIALA A UNIUNII EUROPENE 4
1.1 Aspecte privind politica comerciala a Uniunii Europene 4
1.2 Dimensiunile, tarifele vamale, instrumente, si institutii responasabile a politicii 6
comerciale din Uniunea Europeana 6
2. TIPURI DE SOCIETATI COMERCIALE DIN UNIUNEA EUROPEANA 10
2.1 Clasificarea societatilor comerciale din Uniunea Europeana 10
2.2 Societatea Europeana 12
Concluzii si recomandari 15
Referinte bibliografice 16


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Politica comerciala exprima totalitatea reglementarilor cu caracter juridic, administrativ, fiscal, bugetar, financiar, bancar, valutar, etc. adoptate de catre o tara sau o comunitate de tari in scopul stimularii sau restrangerii schimburilor comerciale externe, conform intereselor proprii. Politica comerciala este unul din pilonii principali ai relatiilor Uniunii Europene cu tarile terte. 
Actualitatea temei investigate reiese din importanta studiului comertului de pe teritoriul uniunii europe, precum si a societatilor comerciale existente in Uniunea Europeana. Pentru dezvoltarea conceptelor si notiunilor nationale a politicii comerciale nationale, studiul acesteia la nivel mondial duce la extinderea informatiei cunoscute, din care Republica Moldova ar putea lua si accepta unele momente si concepte din alte tari.
Scopul principal al referatului il constituie examinarea si studiere politicii comerciale din Uniunea Europeana, tipurilor de societati comerciale din Uniunea Europena, precum si unele exemple de societati europene.
Sarcinile propuse pentru realizarea referatului sunt:
- Examinarea si studiul pietei comerciale din UE;
- Studiul continutului si structurii pietei comerciale din UE;
- Studiul dimensiunilor si tarifelor vamale a pietei comerciale din UE;
- Analiza tipurilor de societati comerciale din UE;
- Exemplificarea tipurilor de societati din UE;
- Studiul Societatilor Europene;
Comertul cu bunuri si servicii aduce o contributie semnificativa la intensificarea cresterii economice durabile si la crearea de locuri de munca. UE are o politica comerciala responsabila, cu un nivel ridicat de transparenta si o comunicare eficace cu cetatenii cu privire la beneficiile si provocarile comertului si ale pietelor deschise.
1. POLITICA COMERCIALA A UNIUNII EUROPENE
1.1 Aspecte privind politica comerciala a Uniunii Europene
Politica comerciala exprima totalitatea reglementarilor cu caracter juridic, administrativ, fiscal, bugetar, financiar, bancar, valutar, etc. adoptate de catre o tara sau o comunitate de tari in scopul stimularii sau restrangerii schimburilor comerciale externe, conform intereselor proprii. Politica comerciala este unul din pilonii principali ai relatiilor Uniunii Europene cu tarile terte. 
Realizarea unei politici comerciale comune a facut parte din planul initial de integrare economica europeana, astfel ca politica comerciala a UE(initial CEE) este comuna in linii mari in raport cu restul lumii inca din 1968, odata cu realizarea Uniunii Vamale. 
Inca prin Tratatul de la Roma, politica comerciala comuna a fost inclusa intre instrumentele principale de realizare a integrarii pietelor nationale intr-o piata regionala unica cu scopul accelerarii cresterii economice, a ridicarii eficientei si competitivitatii economice si a crearii premiselor de adancire a integrarii interstatale. Pentru Comunitatea Europeana, ratiunea unei politici comerciale comuna rezida din faptul ca libera circulatie a bunurilor si serviciilor din cadrul Comunitatii nu se poate realiza cu politici comerciale nationale diferite. 
In baza prevederilor Tratatelor constitutive si a celorlalte norme(legislatie secundara, tratate multi- si bilaterale incheiate de Comunitatea Europeana) care reglementeaza relatiile comerciale ale UE cu tarile terte se poate afirma ca Uniunea Europeana are o politica comerciala comuna axata pe liberalizarea schimburilor in domeniul industrial si relativ protectionista in sectorul agricol . 
Principalele instrumente de politica comerciala pot fi: 
- de natura tarifara(vamala); 
- de natura netarifara;
- de natura promotionala si de stimulare. Protectia tarifara se realizeaza prin intermediul taxelor vamale. 
In cadrul barierelor netarifare utilizate in cadrul politicilor comerciale se includ reglementarile cantitative, masurile antidumping, precum si alte masuri netarifare. Masurile de politica comerciala promotionala si de stimulare au drept scop sa impulsioneze exporturile globale ale tarii(sau comunitatii) respective. 
La baza politicii comerciale comune se afla Tratatul de la Roma, al carui titlu I din partea a II-a se numea ,,Libera circulatie a marfurilor". In cadrul acestuia se faceau referiri la urmatoarele aspecte: eliminarea taxelor vamale intre statele membre; instituirea tarifului vamal comun; eliminarea restrictiilor cantitative intre statele membre; practicile de dumping. 
Cadrul legal actual al politicii comerciale comune a UE este cel stabilit prin Tratatul de la Maastricht modificat prin Tratatul de la Amsterdam. Astfel, articolele 131 si 133 pun bazele politicii comerciale comune fata de tarile terte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Societati comerciale din Uniune Europeana.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Cum se constituie o Societate Europena [on-line] [citat 21.12.2019]. https://www.avocatnet. ro/articol _12929/Cum-se-constituie-o-societate-europeana.html;
2. Legislatia UE privind comertul. [on-line] [citat 21.12.2019]. https://www.consilium. europa.eu/ ro/policies/trade-policy/eu-trade-legislation/;
3. Politica comerciala a UE. [on-line] [citat 21.12.2019]. https://www.consilium. europa.eu/ro/policies /trade-policy/;
4. Pozitia UE in comertul global. [on-line] [citat 21.12.2019]. https://www.europarl.europa .eu/news/ro/headlines/economy/20180703STO07132/pozitia-ue-in-comertul-global-in-cifre-infografic;
5. Tipuri de entitati comerciale din UE [on-line] [citat 21.12.2019]. https://www. contabilicesc.ro/tipuri-de-entitati/;
6. Vanzarile de produse in UE. [on-line] [citat 21.12.2019]. https://europa.eu/youreurope/ business/selling-in-eu/selling-goods-services/selling-products-eu/index_ro.htm.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!