Situațiile de criză în Mass-Media

Extras din referat Cum descarc?

1. Situatia de criza-caracteristici generale
Orice organizatie se poate confrunta cu o situatie de criza, in masura sa puna in pericol functionarea ei normala si reputatia de care se bucura intr-o anumita comunitate.Unele crize sunt previzibile si pot fi prevenite, altele nu pot fi banuite si nu pot fi anticipate in mod corect. Experienta a aratat ca, in ciuda tuturor precautiilor( de ordin tehnic, economic, financiar, educativ) luate pentru stoparea sau controlarea unei crize , ea poate scapa de sub control si lua amploare aducand prejudicii grave daca nu este gestionata corect mai ales din punct de vedere al comunicarii. 
Aproape in orice domeniu al activitatii umane exista preocupari privind disfunctionalitatile care pot sa apara in interiorul lui si, de aceea, se studiaza cauzele, modul de aparitie si de manifestare a acestora, consecintele lor. Crizele sunt astfel de disfunctionalitati. Ele au implicatii majore in viata si activitatea oamenilor, cu consecinte si urmari aproape intotdeauna nedorite. 
Ca o caracteristica generala, criza este orice lucru care apare in oricare ziar de trei sau patru ori intr-o singura zi . Insa acest lucru nu trebuie sa creeze panica la nivelul conducerii organizatiei sau sa determine o atitudine defensiva. Cauza de declansare a crizelor nu trebuie cautate numai in deciziile umane eronate. Accidentele pot aparea chiar in conditiile pregatirii foarte bune a personalului implicat, dar asta nu presupune ca in aceste conditii liderii organizatiilor predispuse la crize nu trebuie sa faca nimic pentru a reduce riscul declansarii acestora sau eventual nu trebuie sa se pregateasca pentru probabilitatea producerii lor. 
In incercarea de gestionare a unei situatii de criza, primul pas trebuie sa fie luarea in calcul a celui mai pesimist scenariu. Cea mai mare greseala este sa crezi si sa afirmi ca ,,nu este asa de serios pe cat pare" . Principala preocupare a companiilor aflate in situatii de criza trebuie sa fie publicul si clientii sai.
2. Relatia cu mass-media in situatiile de criza
De cele mai multe ori, criza mediatica se adauga crizei reale amplificand situatia de criza. Acest lucru se intampla cel mai adesea atunci cand conducerea organizatiei intra in panica si incearca sa se justifice in mod excesiv sau in cele mai multe cazuri, sa nege amploarea faptelor si emotiilor provocate de criza , prin urmare, lipsa comunicarii se adauga dificultatilor in gestionarea fenomeneor neasteptate si nedorite
Situatiile de criza, in general implica o problematica a comunicarii, care se adauga dificultatilor legate de gestionarea fenomenelor neasteptate si nedorite. Aceasta problematica este legata de comportamentul specific al institutiilor de presa si al jurnalistilor in momentele in care trebuie sa relateze o criza.
Insa, in cele mai multe situatii ,,media va obtine o poveste indiferent de ceea ce veti face." 
Ce vrea media sa afle? De obicei, punctele de interes sunt aceleasi:
- Ce s-a intamplat? (date detaliate legate de eveniment)
- Cine este vinovat de producerea incidentului?
- Alte lucruri obisnuite: unde?, cum?, cand?, cine?, de ce?
- Pe cine pot intervieva?
- Cum pot ajunge sa filmeze la locul faptei?
Ignorarea mijloacelor de comunicare in masa in cadrul gestionarii crizelor si a situatiilor de risc se dovedeste intotdeauna o eroare grava in gandireastfel incat organizatia care traverseaza criza trebuie sa satisfaca nevoia de informatie a jurnalistilor, pentru a-i impiedica pe acestia sa se indrepte catre alte surse, lucru care poate prejudicia foarte mult organizatia si imaginea acesteia, aflata si asa intr-o pozitie vulnerabila. De asemenea, suspiciunea referitoare la motivele pentru care organizatia refuza sa ofere informatii va creste.
Un principiu de baza al relatiilor publice este acela ca, adevarul nu trebuie ascuns deoarece exista prea multe surse gata oricand sa ofere informatii si foarte multi reporteri energici pregatiti sa faca investigatiile de rigoare. In situatiile de criza este obligatoriu sa-ti spui propria poveste, s-o spui in intregime si rapid.


Fisiere in arhiva (1):

  • Situatiile de criza in Mass-Media.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!