Sistemul Fiscal în Luxemburg

Referat
6/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 3 în total
Cuvinte : 1983
Mărime: 13.53KB (arhivat)
Publicat de: Florin Chiș
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Dispozitiile fiscale luxemburgheze sunt publicate în "Codul fiscal luxemburghez", care contine totodata unele comentarii ale specialistilor din domeniu.

Principalele tipurile de impozite administrate de către autorităţile fiscale sunt:

A. IMPOZITE DIRECTE:

- Impozit pe venit de corporaţie

- Individual de impozit pe venit;

- impozit municipal de afaceri, care este colectat de către stat ;

- Taxa pe valoare netă. +++++++++

B. IMPOZITE INDIRECTE:

- Taxa pe valoarea adăugată

- Taxa anuală de înregistrare fiscală

- Taxe de înregistrare şi ştampila

C. VAMALE ŞI ACCIZE:

- Accizele la benzina, tutun şi alcool;

- Drepturile de import.

D. TAXE MUNICIPALE

- Teren de impozitare

Structura sistemului fiscal luxemburghez este comparabila celui german în ceea ce priveste impozitul comercial si impozitul pe avere si celui francez sau belgian în cazul taxarii dreptului de înregistrare. La nivelul impozitelor indirecte, Luxemburgul aplica sistemul taxei asupra valorii adaugate, legislatia în domeniu fiind conforma directivelor Uniunii Europene.

Încasarea impozitelor se face prin intermediul a trei administratii distincte:

(i) Administratia Contributiilor Directe - pentru impozitele asupra veniturilor,

(ii) Administratia Înregistrarilor si Domeniilor - pentru taxa asupra valorii adaugate, taxele de timbru, înregistrari, ipoteci, succesiuni, amenzi, precum si unele taxe pentru protectia proprietatii intelectuale,

(iii) Administratia Vamilor si Accizelor – pentru taxele vamale si accize.

Comisia Europeana a catalogat drept ilegal si anticoncurential sistemul fiscal, valabil de peste 80 de ani, care acorda facilitati fiscale companiilor cu sediul la Luxemburg.

Dupa sase luni de anchete aprofundate, departamentul de concurenta al Comisiei considera ca legislatia fiscala aplicabila din 1929 acorda avantaje fiscale nejustificate anumitor companii care dezvolta mari companii la Luxemburg.

Legislatia fiscala din 1929 acorda companiilor financiare, denumite holding-uri, scutiri de la plata impozitului pe profit, pe veniturile din dividende si din dobanzi, informeaza NewsIn.

Scopul acestei legi a fost atragerea in Luxemburg a activitatilor financiare, a gestionarii brevetelor si licentelor. Astfel, Luxemburg a devenit unul dintre cele mai mari centre financiare, regimul fiscal favorabil determinand numeroase multinationale sa isi stabileasca sediul social in Luxemburg. Cu toate acestea, un reprezentant bancar a afirmat ca Legea 1929 nu va produce mari schimbari, pentru ca o mare parte dintre companii au preferat sa fie fie prezente pe piata din Luxemburg prin fuzionari cu alte companii, in locul mutarii sediului sociail, chiar daca plateau impozit pe profit, dar beneficiau de alte facilitati fiscale greu de gasit in alte state.

Anul fiscal coincide in Ducat cu anul calendaristic.

Sistemul de taxare si impozitare, Luxemburgul are nivelul de impozitare cel mai redus din U.E., respectiv impozitul pe venituri atinge 30,38% (din care contributia pentru fondul de pensii 16% - 8% platita de angajator si 8% de angajat, asigurarile de sanatate 7,5% - 2,6% platita de angajator si 4,9 % de angajat, fondul pentru somaj 4% etc), impozitul pe profit este de 22%, taxele locale cca. 7,5%.

Taxe care se platesc pentru inregistrarea unei firme in Luxemburg: pentru inregistrarea unei societati cu un capital de cca. 25.000 Euro trebuiesc platite urmatoarele taxe: taxe de inregistrare – 248 de Euro, taxe notariale – 198 Euro, publicarea in Monotorul Oficial – 372 Euro, taxe la Registrul Comertului – 818 Euro;

Impozitul pe profit.

Beneficiar al impozitului pe profit este statul luxemburghez. Subiecţii impozabili sunt societăţile pe acţiuni, cooperativele, asociaţiile religioase, organizaţiile fără scop lucrativ, fundaţiile şi stabilimentele de utilitate publică, fondurile speciale, asociaţiile de asigurări mutuale, serviciile publice industriale şi comerciale ale persoanelor de drept public.

Societăţile nerezidente nu datorează impozit decât pentru profitul realizat în Luxemburg. Impozitul poate fi reţinut la sursă, după acest moment stingându-se orice alte obligaţii fiscale pentru impozitul pe profit.

Cotele de impozitare sunt:

• 20% (dacă beneficiul anual impozabil este mai mic de 10.000 €),

• 2000 € + 26% suma care depăşeşte 10.000 € (dacă acesta se încadrează în intervalul 10.000 - 15.000 €)

• 22% pentru profit impozabil mai mare de 15.000 €.

Statul luxemburghez a pus în practică un regim fiscal extrem de favorabil pentru anumite categorii de societăţi, constând în general în scutirea de la impozitarea veniturilor acestora:

• Societăţile holding de tip 1929 sunt acele societăti luxemburgheze, constitute în baza legii din 31 iulie 1929, care au ca singur obiect de activitate preluarea unor titluri de participare ale unor societăţi naţionale sau străine şi gestionarea sau valorificarea acestora (inclusiv deţinerea de brevete, finanţarea unor grupuri de societăţi sau a unor filiale etc.).

• Societăţile de participaţii financiare (SOPARFI), având aproximativ acelaşi obiect de activitate, dar profitând de dispoziţiile favorabile ale tratatelor de evitare a dublei impuneri semnate de Marele Ducat al

Luxemburgului.

Impozitul pe venit.

In Marele Ducat al Luxemburgului sunt consideraţi rezidenţi acei contribuabili care locuiesc în acest loc timp de 6 luni consecutiv (chiar cu mici întreruperi), inclusiv în doi ani fiscali. Rezidenţii datorează impozit pe venit pentru toate veniturile pe care le realizează, din ţară sau din străinătate.

Sunt tratate de evitare a dublei impozitări între Luxemburg şi 30 sau mai multe ţări, proiectate pentru a se asigura că venitul care a fost deja impozitat într-o ţară să nu fie impozitat din nou.

Nerezidenţii sunt însă supuşi impunerii doar pentru veniturile realizate în Luxemburg. Veniturile din capital ale nerezidenţilor sunt în principiu neimpozabile, cu două excepţii: dobânzile adiacente unei creanţe ipotecare înregistrate în Luxemburg şi dividendele primite de la o societate de capital.

Baza de impozitare cuprinde opt categorii de venituri, după cum urmează: beneficiile comerciale; beneficiile agricole şi forestiere; veniturile din exercitarea unei profesii liberale; veniturile salariale nete; veniturile nete provenind din pensii sau rente viagere; venitul net din capitaluri mobiliare; venitul net din cedarea folosinţei bunurilor; venituri diverse.

Marele Ducat al Luxemburgului are cel mai complex barem de impunere din Europa, si varieaza intre 0% pentru venituri mai mici de 9.750 € si 38% pentru venituir mai mari de 34.500 €.

Neimpozitarea profitului societăţilor agricole pe o perioadă de 5 ani de la înfiinţare, dacă profitul este folosit pentru dezvoltarea afacerii. Printre ţările din U.E. care aplică asemenea scutiri sunt: Franţa, Germania, Grecia, Italia, Luxemburg, Polonia, Portugalia ;

Preview document

Sistemul Fiscal în Luxemburg - Pagina 1
Sistemul Fiscal în Luxemburg - Pagina 2
Sistemul Fiscal în Luxemburg - Pagina 3

Conținut arhivă zip

  • Sistemul Fiscal in Luxemburg.doc

Alții au mai descărcat și

Comparație privind impozitarea profitului în diferite state UE

1. Impozitul pe profit. Impozitul – este o prelevare obligatorie si gratuita efectuata de catre stat asupra resurselor sau bunurilor individuale...

Sistemul Fiscal al Olandei

1. Caracteristica generală şi economică a Olandei Regatul Ţărilor de Jos (Olanda) este un stat fondator al Uniunii Europene. Olanda face parte din...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

Sistemul Fiscal în Italia

Definirea fiscalităţii Termenii de fisc şi fiscalitate au o vechime considerabilă, existând dinaintea apariţiei statale. În acea vreme, pentru...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Euromarketing - țările membre UE

POLONIA Macromediul sau mediul international cuprinde un set complex de variabile care împreună formează un cadru guvernat de următorii factori :...

Indicatorii Macroeconomici ai Belgiei, Olandei și Luxemburgului în Ultimii 5 Ani

BENELUX Benelux este o uniune economică în Europa de Vest, compusă din trei monarhii vecine: Belgia, Nederland (Ţările de Jos) şi Luxemburg....

Abordări comparative privind impozitarea veniturilor persoanelor fizice în țări din europa occidentală

1. Aspecte generale privind impozitarea veniturilor persoanelor fizice Impozitul pe venit, a apărut în evoluţia societăţii omeneşti, în cadrul...

Studii de caz privind paradisuri fiscale - exemple privind utilizarea paradisurilor fiscale în evaziunea fiscală internațională

Introducere Orice contribuabil poate fi atras de un sistem fiscal care oferă cât mai multe avantaje, de aceea unele țări sau teritorii au creat un...

Activitatea Bancară de Tip Offshore în Luxemburg

CAP.1. Noţiuni şi concepte privind paradisurile fiscale 1.1. Definirea zonelor offshore Paradisurile fiscale joacă un rol cheie în accentuarea...

Economia din Luxemburg

Marele Ducat de Luxemburg este unul din cele mai mici state membre ale Uniunii Europene. Aşezarea sa geografică strategică, dezvoltarea continuă a...

Aspecte Fiscale privind Impozitul pe Profit

Introducere Impozitele sunt o formă de prelevare a unei părţi din veniturile şi/sau averea persoanelor fizice şi juridice la dispozitia statului...

Convenții de evitare a dublei impuneri România-Luxemburg

Introducere Sistemul fiscal este un produs al gândirii, deciziei şi acţiunii factorului uman, creat iniţial pentru a răspunde unor obiective...

Ai nevoie de altceva?