Sisteme si Tehnici

Extras din referat Cum descarc?

Lactis" S.A. este o intreprindere de talie mijlocie ce activeaza in industria de prelucrare a laptelui, fiind specializata indeosebi la producerea cascavalului si produselor lactate proaspete. Formularea strategiei S.A. ,,Lactis" se face, in general, la doua niveluri:
-La nivelul unitatilor strategice de afaceri;
-La nivelul intreprinderii.
Strategia intreprinderii cuprinde formularea obiectivelor intreprinderii pe termen lung, politicile si reglementarile, precum si mijloacele si caile de atingere a obiectivelor.
Realizind practica in cadrul Societatii, am ajuns la concluzia ca cele mai multe metode sunt folosite din punct de vedere a procesului de planificare strategica, cel mai des intilnit, mai facil si mai eficient aratind astfel:
Figura 1. Procesul planificarii strategice
Prima componenta a strategiei si anume misiunea, reprezinta o enuntare cuprinzatoare a scopurilor fundamentale si conceptiei sau filozofiei privind evolutia si desfasurarea activitatilor firmei, prin care se diferentiaza de intreprinderile similare si din care decurge sfera sau domeniul de activitate si piata deservita.
Analiza mediului. Mangerii trebuie sa efectueze in mod curent analize de mediu pentru a cunoaste evenimentele din exteriorul organizatiei, pentru a spori probabilitatea ca strategiile concepute sa reflecte realitatea existenta.
Sarcina analizei mediului consta, in general, in cunoasterea mediului extern al intreprinderii, in recunoasterea indiciilor care prezinta amenintari (riscuri) pentru afacerile prezente si/sau viitoare pentru identificarea unor noi sanse si oportunitati.
Analiza mediului nu trebuie sa se limiteze doar la analiza mediului puternic corelat afacerii, ci trebuie sa ia in considerare si evolutiile si tendintele generale.
Aici includem:
-Evolutia generala a mediului (contextul politic si juridic, situatia generala economica, tendinte ale dezvoltarii sociale, tehnologia si mediul ecologic);
-Structura domeniului si situatia concurentiala;
-Analiza principalilor concurenti, punctele lor forte si slabe etc.
Analiza intreprinderii. La polul opus analizei mediului se afla resursele interne ale intreprinderii (mediul intern). Aici se testeaza care este spatiul strategic de manevra al intreprinderii, masura in care aceasta detine puncte forte sau slabe in comparatie cu principalii concurenti. Anume cu ajutorul acestei analize detaliate, care include in sine toate resursele si domeniile functionale ale firmei, vor fi cunoscute punctele forte si slabe, in mod corespunzator vor fi exprimate intr-un profil al punctelor forte si slabe.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sisteme si Tehnici.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!