Cuprins
- CAPITOLUL I.
- Introducere . pag. 2
- CAPITOLUL II.
- Sisteme De Gestiune A Bazelor De Date . pag. 4
- II.1. Niveluri ierarhice de reprezentare a unei baze de date . pag. 11
- II.2. Baze de date relaţionale . pag. 12
- II.3. Partajarea bazelor de date . pag. 14
- II.4. Baze de date distribuite (BDD) . pag. 15
- II. 5. Baze de date deductive . pag. 16
- II.6. Depozite de date . pag. 17
- II.7. Baze de date multidimensionale (DBM) . pag. 18
- II.8. Baze de date obiective (BDO) . pag. 19
- CAPITOLUL III.
- Baze De Date Şi Sisteme Informaţionale Din Organizaţii. pag. 20
- BIBLIOGRAFIE . pag. 21
Extras din referat
CAPITOLUL I. INTRODUCERE
Unul din principalele obiective în viaţa unei întreprinderi îl reprezintă gestionarea sistemului informaţional. Un sistem informaţional este constituit dintr-un ansamblu de mijloace umane şi tehnice, conectate dinamic pentru administrarea informaţiei.
Sistemul informaţional poate fi definit ca ansamblul datelor informaţiilor, fluxurilor şi circuitelor informaţionale, procedurilor şi mijloacelor de tratare a informaţiilor menite să contribuie la stabilirea, fundamentarea şi realizarea obiectivelor societăţii.
Obiectul sistemului informaţional este informaţia. Întreprinderea sau organizaţia preia informaţia din exterior sau din interior prin diferite mijloace. Informaţia este percepută diferit de salariaţii sau agenţii aflaţi pe diverse trepte în schema ierarhică a unităţii. Pentru a studia sistemul informaţional este necesar să se studieze mai întâi informaţia, elementele şi structura acesteia. Aceasta presupune un studiu în cadrul întreprinderii privind organizarea serviciilor, a reţelelor, a modului de producere şi gestionare a informaţiei.
Culegerea şi gestionarea informaţiei nu se efectuează totdeauna fără dificultăţi. Există diverse modele de descriere şi prelucrare a informaţiei. Prelucrarea se realizează cu ajutorul unor operatori şi instrucţiuni specifice. În cadrul fiecărei organizaţii există un flux informaţional care trebuie cunoscut exact astfel încât unitatea economică să poată face faţă cerinţelor pieţii. Pentru înţelegerea acestor elemente, trebuie ştiute principiile de funcţionare şi de realizare a sistemelor informaţionale de gestiune sau, prescurtat, sistemelor informaţionale. În întreprindere, întregul proces managerial ne apare ca un proces de însuşire şi transmitere a informaţiei. Momentul central al acestui proces îl reprezintă actul de adoptare a deciziei, care constă în alegerea uneia din numeroasele mijloace de acţiune.
O organizaţie este sediul unor activităţi informaţionale variate: corelare de date, comunicare, transformare, stocare etc., pentru a răspunde nevoilor de luare a deciziilor şi gestiunii tranzacţiilor interne şi externe. Aceste activităţi de tratare a informaţiei au drept scop acela de a oferi utilizatorilor reprezentări pertinente ale realului plecând de la date fragmentare, de origine şi calitate variabile.
Organizarea datelor dintr-un sistem informatic presupune:
• definirea, structurarea, ordonarea şi gruparea datelor în colecţii de date omogene.
• stabilirea legăturilor (relaţiilor) între date, între elementele unei colecţii, între colecţiile de
date.
• stocarea datelor pe suport informaţional, prelucrabil într-un sistem de calcul.
Scopul organizării datelor îl constituie regăsirea automată a datelor după diverse criterii şi forme.
Obiectivele urmărite în organizarea datelor sunt:
- timpul de acces la datele organizate pe diferite suporturi de date să fie minim
- spaţiul de memorie internă şi externă ocupat de date să fie cât mai redus
- datele să apară o singură dată în sistem (unicitatea datelor) .Dar pentru realizarea unui acces rapid
- la date se acceptă o redundanţă minimă a datelor
- în sistemul de organizare adatelor să se reflecte, pe cât posibil, toate legăturile dintre obiectele,
- fenomenele, procesele economice pe care aceste date le reprezintă
- să permită schimbarea structurii datelor şi a relaţiilor dintre ele fără a modifica programele ce le gestionează ( flexibilititatea datelor).
Pentru ca informaţia să fie eficient valorificată trebuie să fie accesibilă beneficiarului la momentul potrivit şi în locul potrivit. Sistemul care poate îndeplini cel mai bine aceste condiţii este sistemul informatic, unde informaţia poate fi transmisă cu o viteză uimitoare indiferent de distanţa care desparte pe furnizor de beneficiar sau de nr. de beneficiari. Sistemul informatic prelucrează informaţia cu ajutorul echipamentelor de calcul electronice. Informaţia este un mesaj purtător de cunoştinţe cu diferite forme de reprezentare (text, nr, img, sunet), relevantă şi accesată în timp real.Pentru a putea fi prelucrată de calculator, informaţia trebuie transformată în date, adică şiruri de cifre binare care pot fi modelate fizic prin impulsuri de curent.
Orice organizatie foloseste un sistem de gestiune pentru realizarea obiectivelor strategice. Sistemul de gestiune este un sistem managerial şi poate fi: sistem operaţional şi sistem informaţional. Aplicaţia de gestiune creează un sistem informatic pentru organizaţie. Sistemul informaţional se referă la canalele şi metodele de trasmitere a informaţiilor şi cuprinde sistemul informatic care se referă la automatizarea procedeelor şi mijloacelor de prelucrare a informaţiilor.
Sistemul informatic are următoarele componente:
- componentă fizică (hardware)
- componentă logică (software – S.O. şi aplicaţii)
- de date (baza de date)
- umană (personalul care concepe, administrează, utilizează Baza de Date)
- organizatorică.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Sisteme Informatice de Gestiune.doc