Sistem informațional

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Sistemul informational financiar reprezinta ansamblul datelor, informatiilor, fluxurilor si circuitelor informationale, procedurilor si mijloacelor de tratare a informatiilor menite sa contribuie la stabilirea si realizarea obiectivelor managementului financiar in cadrul mai larg al obiectivelor firmei.

Sistemul informatic financiar, definit ca totalitatea mijloacelor automatizate (inclusiv programe) de culegere, transmitere si prelucrare a informatiilor financiare, este parte integranta a sistemului informational financiar.

Componentele sistemului informational financiar sunt urmatoarele:

- datele (descrierea primara cifrica sau letrica a unor actiuni, procese, fapte economico-financiare referitoare la firma);

- informatiile (datele prelucrate);

- documentele (primare sau de sinteza) reprezentate in general prin formulare tipizate ca suport de hartie al datelor si informatiilor financiare;

- circuitul informational (traiectul pe care il parcurge o informatie intre emitator si destinatar);

- fluxul informational (cantitatea de informatii care este vehiculata intre emitatorul si beneficiarul de circuit informational, caracterizat de o anumita lungime, viteza, fiabilitate, cost etc.);

- procedurile informationale ale managementului financiar sunt totalitatea elementelor prin care se stabilesc modalitatile de culegere, inregistrare, transmitere si prelucrare a informatiei financiare, cu precizarea operatiilor de efectuat si a succesiunii lor, a suportilor, formulelor, modelelor si mijloacelor de tratare a informatiei financiare;

- mijloacele de tratare a informatiei financiare reprezinta suportul tehnic al sistemului informational.

Numarul, structura si performantele tehnice ale mijloacelor de tratare a informatiei financiare conditioneaza in mare masura performantele functionale ale sistemului informational financiar in ansamblu.

Mediul de Marketing al unei firme are doua parti:

a). extern si are doua componente:

1. Micromediu (acei factori care au o legatura si influenta directa);= totalitatea resurselor materiale, financiare, umane, etc. ale firmei care raspund actiunii factorilor externi.

2. Macromediu (acei factori care au o influenta indirecta).

b). intern: capacitatea de raspuns a factorilor interni la actiunea complexa a factorilor externi = sinergia intreprinderii.

2. Mediul extern al intreprinderii (componente)

a. Furnizorii de marfuri = persoane juridice / fizice care ofera intreprinderilor diverse produse si servicii necesare acestora;

b. Prestatorii de servicii = persoane juridice / fizice care executa unul sau mai multe servicii intreprinderii pt. buna desfasurare a activitatii ei (transportatorii de marfuri, comerciantii care comercializeaza produse in numele producatorului, bancile, societatile de asigurari, diverse firme de consultanta studii de piata, cercetari de marketing);

c. Furnizorii fortei de munca = anumite institutii care furnizeaza forta de munca (oficii de plasare a fortei de munca, persoane in cautare de munca, institutii de invatamant);

d. Clientii = persoane juridice/fizice care beneficiaza de produsele intreprinderii (consumatorii individuali, utilizatorii industriali); pt. consumul productiv, diverse organisme (scoli, armata, spitale pt. consum colectiv), pietele guvernamentale, pietele internationale;

e. Concurentii = persoane juridice/fizice care ofera acelasi tip de produse care satisfac aceleasi nevoi:

Concurentii directi (ofera produse de acelasi tip si caracteristici, cu aceleasi nevoi);

Concurentii indirecti (ofera produse de acelasi tip dar cu caracteristici diferite);

Concurentii noi veniti (ofera produse noi in sortiment mai bogat si pt. alte nevoi).

f. Organismele publice = diverse persoane cu care se intra in contact direct (organisme vamale, financiare, locale, administrative, de informare Mass-media). Organismele vamale fac parte din micromediu. Structura organizatorica

Structura unei organizatii este considerata cadrul sau scheletul acesteia.

Majoritatea organizatiilor care urmaresc obtinerea unui profit apar atunci cand o persoana (intreprinzatorul) are ideea crearii unui produs pe care spera ca il vor dori consumatorii. Principalele sarcini sunt in acest moment obtinerea capitalului necesar finantarii afacerii, obtinerea de materii prime, crearea sau cumpararea echipamentelor care vor fi folosite, angajarea muncitorilor, producerea si apoi vanzarea produsului.

Toate sarcinile din organizatia incipienta ii revin fondatorului, ceea ce conduce la forma de organizare pe care Henry Mintzberg a numit-o structura simpla. O structura simpla este caracterizata de relatia fondator/proprietar cu toate posturile si functiile angajatilor.

Structura organizatorica reprezinta ,,ansamblul persoanelor si subdiviziunilor astfel constituite incat sa asigure realizarea obiectivelor previzionate". (O. Nicolescu)

Din perspectiva manageriala scopurile structurii sunt:

- clarifica compartimentele si sarcinile posturilor, precum si responsabilii acestora;

- clarifica ierarhia organizationala;

- clarifica canalele de comunicare;

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sistem informational.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
2 388 cuvinte
Nr caractere:
14 363 caractere
Marime:
67.13KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
firma, informatii
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!