Rezumat: transportul prin curierat a aparut ca rezultat al livrarii urgente a anumitor categorii de marfuri prin intermediul serviciilor tip "azi-cu-azi" sau "azi-cu-maine". Marfa colectata si livrata clientilor, prin intermediul internetului, ofera oportunitati de a vedea in ce stadiu de livrare se afla marfa, cat va dura pana ce marfa va fi livrata si cine semneaza de primire. Tehnologia a facut ca, printr-o simpla apasare de taste, sa se poata verifica intreaga ruta parcursa de un pachet. Cuvinte cheie: servicii ,,azi-cu-azi", servicii ,,azi-cu-maine", comert electornic. Industria curieratului se divide in doua categorii de baza. Principala diferenta organizationala dintre cele doua tipuri de servicii se regaseste in sistemele si procesele angajate spre indeplinirea sarcinii, cum ar fi livrarea marfurilor. Serviciile tip "a doua zi / azi-cu-maine" reprezinta un sistem in care marfurile sunt colectate intr-o unitate de sortare centrala, posibilitatea de a le transporta catre o alta unitate de sortare, inainte ca marfa sa fie livrata destinatarului a doua zi. Serviciile tip "in aceeasi zi / azi-cu-azi" reprezinta sistemul prin care marfa este colectata si livrata de acelasi curier. Dezvoltarea surprinzatoare a transportului prin curierat se datoreaza unor echipe de profesionisti care au ca scop final indeplinirea cerintelor clientilor lor. Navigatia prin satelit are ca rezultat livrari mai rapide si mai eficiente, un nivel mult mai ridicat al serviciilor oferite clientilor, servirea prompta a clientilor prin trimiterea la acestia a celui mai apropiat vehicul, imbunatatirea serviciilor si eficientei soferilor prin urmarirea miscarilor vehiculelor, imbunatatirea monitorizarii indicatorilor de performanta pentru aderarea la standardele companiei prin logarea tuturor miscarilor vehiculelor si statutul raporturilor, posibilitatea de localizare a marfurilor oriunde si oricand prin intermediul legaturilor prin satelit. Prin aceasta tehnologie pozitia vehiculelor poate fi depistata in timp util, primind date referitoare la viteza, directia de deplasare si statutul fiecarui vehicul. Tehnoligia moderna este considerata de importanta hotaratoare in oferirea serviciilor de cea mai buna calitate. Sarcinile sunt depistate intr-o secunda prin intermediul terminalelor fixate in vehicule cu ajutorul Sistemului Satelit de Pozitionare Globala (GPSS). Toate vehiculele, inclusiv motocicletele si bicicletele sunt echipate cu radiouri cu doua benzi si telefoane mobile. Clientii din terminale si toate unitatile de internet sunt pregatite sa ajute la eficienta volumului ridicat de solicitari. Prioritatea principala a companiilor de curierat este aceea de a intruni asteptarile clientilor lor in cel mai mic detaliu. Astfel, fiecare companie are un "serviciu-client" (customer service) dedicat servirii clientilor deja existenti in baza de date a firmei, adaugand in acest fel valoare organizatiei si construind relatii mutuale pe termen lung. Sistemul de curierat in anii 1970. Sarcina curierilor spre sfarsitul anilor '60 era aceea de a colecta si livra pachetele clientilor, inapoindu-se apoi la baza. In aproape orice circumstanta, punctul central al activitatii era securitatea. Contabilizarea colectarilor si a livrarilor pentru care au semnat reprezenta totul. Primii curieri lucrau pentru banci sau guvern. Livrarea unui pachet printr-un curier nu era un lucru obisnuit si a adus un nivel ridicat de prestigiu atunci cand a aparut. La inceputul anilor '70, securitatea a ramas factorul cheie in furnizarea serviciilor. Curierii se foloseau foarte rar, intrucat costul era foarte ridicat. Agentul curier contacta centrul de curierat de la telefonul clientului sau de la o cabina telefonica de pe strada, acest lucru fiind o imagine nu tocmai profesionala in fata clientului. Dezavantajul acestui sistem il reprezenta comunicatia intr-un singur sens de la agent catre biroul de control al curieratului. Comunicatia nu se putea realiza astfel in timp util. Daca intervenea o problema, compania de curierat nu-si putea contacta agentul pe parcursul a jumatate din distanta unei calatorii. Noile sisteme de comunicatie viitoare aveau sa schimbe imaginea industriei "azi-cu-azi". A fost creat un schimb in serviciul de depozitare de la livrarile de bunuri sigure la livrarea pachetelor urgente. Azi, 90% din curieratul folosit de catre clienti se bazeaza pe "timp de lucru precis". Comunicatiile prin radio au revolutionat serviciile de curierat la inceputul anilor '70. Primele radiouri mobile erau scumpe, dar au facut posibile livrarile urgente. Cu ajutorul unui radio mobil, un curier putea fi urmarit, localizat si directionat catre urmatoarea solicitare urgenta. Munca sigura va continua, dar au devenit posibile o multitudine de noi directii in aceasta industrie.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).