Segmentarea pieței auto România

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Atat pe plan mondial, cat si in Romania piata constructiei de automobile este apreciata ca avand un dinamism uimitor.

Romania a fost una dintre primele zece tari din lume care a introdus automobilul in circulatie, de la inceputurile constructiei acestuia. Inca din anul 1895, in Bucuresti au circulat doua automobile cu aburi. Daca la inceputul primului razboi mondial, parcul de autoturisme din Romania depasea cifra de 1. 000 de exemplare, in timpul razboiului, dintre aceste autovehicule, mai mult de doua treimi fusesera distruse. Dupa incheierea pacii, parcul a crescut mai ales datorita activitatii reprezentantilor din tara noastra a uzinelor straine constructoare de automobile: Ford, Chevrolet, Renault, Fiat, General Motors. In perioada 1936-1939, numarul de autoturisme a marcat o usoara crestere, cuprinsa intre 500-1. 500 de bucati anual, parcul atingand la finele anului 1939 cifra de 25. 876 automobile, peste 73, 5% din total fiind de provenienta americana. In anul 1965, populatia dispunea de 9. 216 autoturisme, toate din import, marcile Moskwich, Volga, Skoda, Warszawa, Wartburg, Trabant, Fiat, Renault. Lipsa valutei necesare importului de piese a dus la orientarea spre producerea unui autoturism romanesc, astfel, la 20 august 1968, avand loc inagurarea Uzinei din Colibasi si demararea productiei de serie a primelor autoturisme Dacia 1100. Avea sa fie inceputul constructiei industriei auto din Romania, industrie pe baza careia s-a creat si s-a dezvoltat productia de autoturisme in Romania.

Pe o piata mondiala din ce in ce mai saturata, studiile efectuate au demonstrat un fapt inedit: faptul ca 20% din populatia Globului cumpara 80% din productia de automobile.

Cresterea extraordinara a vanzarilor de autovehicule se datoreaza, bineinteles, intr-o foarte mare parte - autoturismelor.

Un alt aspect important este acela ca, dupa o lunga perioada de timp, ritmul de crestere al vanzarilor de autoturisme din productia nationala a fost mai mare decat cel al autoturismelor din import.

Segmentarea pietei este principala aplicatie practica a teoriei comportamentului consumatorului si consta in identificarea si separareapietei in parti, astfel incat intreprinderea sa utilizeze diferite strategii de marketing adaptate fiecarui segment in parte.

In cele ce urmeaza am sa incerc sa realizez o segmentare a pietei auto din Romania, folosind cateva criterii: Segmentarea functie de tara de provenienta a autovehicului In functie de acest criteriu se disting: autovehicule produse in Romania (productie indigena) autovehicule importate In cele ce urmeaza vor fi analizate ultimele evolutii ce compun consumul aparent de autovehicule din Romania.

Productia auto nationala care in momentul de fata este sustinuta aproape exclusiv de Dacia, s-a prabusit cu 62% in ianuarie 2009, la 9. 482 unitati, in timp ce exporturile au scazut cu 30, 7%, la 8. 943 autovehicule, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de ...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Segmentarea Pietei Auto Romania
    • Referat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
25 pagini
Imagini extrase:
25 imagini
Nr cuvinte:
5 414 cuvinte
Nr caractere:
31 308 caractere
Marime:
404.21KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Gimnaziu
Tip document:
Referat
Materie:
Economie
Predat:
la gimnaziu
Sus!