Satisfacția pentru Locul de Muncă

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 3437
Mărime: 27.56KB (arhivat)
Publicat de: Iustina Nora Neagoe
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Etapele cercetării

Crearea cadrului cercetării include mai multe sub-etape: estimarea valorii informaţiei care trebuie să justifice realizarea cercetării; alegerea surselor de informaţie care pot fi interne sau externe, sursele primare fiind reprezentate de cercetarea de marketing; stabilirea tipului de cercetare; stabilirea metodei de culegere a informaţiei; stabilirea variantei de culegere (a tehnicii de anchetă); elaborarea instrumentului de cercetare, cel mai folosit instrument de cercetare fiind chestionarul, metoda cea mai utilizată fiind sondajul; eşantionarea poate fi definită pe scurt ca fiind stabilirea părţii din colectivitate pe care se face studiul; rezolvarea problemelor organizatorice care includ stabilirea calendarului cercetărilor, stabilirea perioadei din an, lună şi zi, locul de culegere a informaţiilor care poate fi la domiciliu, la stradă, la târguri sau expoziţii în magazine, în alte locuri, rezolvarea problemelor legate de personalul implicat, asigurarea cu aparatura necesară, multiplicarea materialelor, pregătirea deplasării pe teren, multiplicarea şi asigurarea de ecusoane.

Metode de eşantionare

Am folosit o metodă de eşantionare nealeatoare, metodă care are specific faptul că probabilitatea elementului din colectivitate de a fi inclus în eşantion, este necunoscută. Această metodă este, de obicei, mai puţin precisă decât o metodă aleatoare, excepţia făcând-o eşantionarea prin cote. Totuşi, o metodă nealeatoare este destul de utilizată deoarece este mai ieftină şi mai uşor de aplicat.

Am folosit metoda de tip „Bulgăre de zăpadă”,, care se bazează pe principiul bulgărelui de zăpadă, plecând de la foarte mic şi mărindu-se, şi care se poate porni de la o singură unitate, fără a se şti mărimea. După ce au fost chestionate anumite persoane, sunt întrebate despre alte persoane care cunosc răspunsul.

Prelucrarea informaţiilor

În cazul folosirii metodei sondajului, trebuie parcurse mai multe etape:

1. adunarea chestionarelor

2. verificarea completării chestionarelor

3. introducerea datelor

Adunarea chestionarelor depinde de tehnica de anchetă.

În verificarea completării chestionarelor pot fi găsite diverse probleme cum ar fi: lipsa răspunsurilor la unele întrebări, mai multe răspunsuri decât erau necesare, lipsa totală a răspunsurilor, răspunsuri de nedescifrat, răspunsuri la întrebări cu răspuns liber care n-au nici o legătură cu întrebarea, răspunsuri care se contrazic, fiind date la întrebări diferite.

Pentru introducerea datelor din eşantioane, se poate utiliza calculatorul. Pentru eşantioanele mici se poate lucra manual. Dacă înainte de a introduce datele au existat întrebări cu răspunsuri libere, trebuie realizată codificarea acestora în varianta post-codificare.

Tabelarea, indiferent cum se face, înseamnă introducerea codurilor într-un tabel cu rânduri şi coloane.

Dacă o întrebare are sub-întrebări, fiecare sub-întrebare va avea coloană separată.

După prelucrarea informaţiilor, urmează analiza acestora, codurile fiind transformate în răspunsuri.

Pentru stabilirea temei „Satisfacţia pentru locul de muncă”, am folosit metoda LIKERT.

Am intervievat persoanele de la firma „S.C. PROCOR S.A.”, în data de 10.04.2009.

Această metodă se foloseşte în studierea atitudinii. Foloseşte o scală fixă cu 5 trepte. Am folosit fraze pentru a putea afla gradul de mulţumire al angajaţilor legat de diferite probleme întâmpinate la locul de muncă şi legate de relaţiile cu colegii, cu şefii direcţi şi cu conducerea superioară.

Am folosit această metodă şi pentru a mă ajuta la calcularea unui punctaj total pentru fiecare persoană chestionată, însumând algebric notele date pe fiecare enunţ în parte. Dezavantajul este că acelaşi punctaj total se obţine din punctaje diferite.

Voi folosi notarea de la 5 la 1 pentru a putea face o medie a fiecărui enunţ în parte.

Preview document

Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 1
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 2
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 3
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 4
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 5
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 6
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 7
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 8
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 9
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 10
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 11
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 12
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 13
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 14
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 15
Satisfacția pentru Locul de Muncă - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Satisfactia pentru Locul de Munca.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Stresul la Personalul din Jandarmerie

Argument Meseria de jandarm este una dintre cele mai solicitante care există în comunitatea umană. A fi jandarm nu înseamnă doar ”a veghea” sau ”a...

Trăsături ale managementului de succes al personalului angajat

1. ABORDAREA HOLISTICĂ A CONCEPTULUI DE RESURSE UMANE 1.1. Managementul suportiv Conceptul de resurse umane aparţine teoriilor contemporane ale...

Managementul Performant al Resurselor Umane

1.1. Managementul suportiv Conceptul de resurse umane apartine teoriilor contemporane ale organizatiilor si, deci, managementului modern. Aceste...

Analiza sistemului motivațional la SC Apă Canal 2000 SA Pitești

INTRODUCERE Realizarea obiectivelor organizaţiei este imposibilă în absenţa participării oamenilor. Răspunsul la întrebarea "Ce îi determină pe...

Teorii ale Motivației în Muncă și Implicații Manageriale în Firmă

Introducere Realizarea obiectivelor organizatiei este imposibila în absenta participarii oamenilor. Raspunsul la întrebarea "Ce îi determina pe...

Pachetul de Beneficii la SC Troleibuzul SA

Introducere Motivaţia esenţială a alegerii acestei teme de cercetare decurge din convingerea asupra necesităţii recunoaşterii rolului determinant...

Funcțiile Calității ca și Concept Integrat în Sistem

Introducere Am ales acesta tema pentru a defini concret notiunea de calitate pentru produse si servicii si pentru a evidentia importanta...

Comportament Organizațional

PARTEA 1 – INTRODUCERE Management şi comportament organizaţional Învăţând despre comportamentul organizaţional Management şi comportament...

Ai nevoie de altceva?