Scopul principal al unei afaceri il constituie profitul. In vederea dezvoltarii controlabile a afacerii si maximizarii profitului, antreprenorii si managerii acorda o atentie deosebita managementului financiar al afacerii. Cu ajutorul analizelor economice si a diagnosticului financiar se identifica "zonele" in care firma castiga sau pierde bani. In vederea optimizarii performantelor viitoare, se stabilesc obiective financiare si se elaboreaza bugete. Managementul financiar are rolul de a face legatura intre management si contabilitate. Managerul, pe baza informatiilor financiar-contabile prelucrate corespunzator nevoilor proprii, poate sa evalueze si sa administreze eficient resursele de care dispune firma (resurse financiare, materiale si umane) in vederea realizarii obiectivelor si strategiilor stabilite pentru dezvoltarea si consolidarea activitatii firmei. Managementul financiar al afacerii inseamna analiza, planificarea si controlul performantelor financiare ale unei firmei. In lumea contemporana, orice firma are o "imagine financiara" care, in final, se regaseste sub forma de indicatori financiari, cum ar fi: cifra de afaceri, profitabilitate, lichiditate, grad de indatorare. "Imaginea financiara" a firmei este reflectata diferit ca forma, structura si continut, in functie de mediul de referinta ales pentru raportare si analiza. Pentru realizarea obiectivelor propuse , entitatea trebuie sa ierarhizeze efficient departamentul managerial , intrucit sa asigure o buna gestiune a intregii intreprinderi. Pentru inceput este necesar de a stabili pozitiile de baza si resursele de care se dispune. Astfel se vor stabili principalele directii de activitate in dependenta de functiile de baza a managementului financiar si anume planificare si previziune , organizare si coordonare , motivatie si control. - In cazul entitatilor producatoare de bunuri , accentul managementului financiar este pus pe buna gestiune a costului de productie ,care consta in buna gestiune a mijloacelor alocate pentru producerea anumitelor produse. Costul productiei este o categorie economica de importanta deosebita in managementul firmei, intrucat exprima modul in care se realizeaza consumul si valorificarea factorilor de productie (capitalul, natura, munca, informatia, stiinta etc.). Ca urmare, costul ocupa un loc central in managementul firmei, fiind "purtatorul de cuvant" al modului de conlucrare intre functia tehnica si economica, intre toate functiile firmei. Acest lucru impune o noua mentalitate a managerilor fata de costuri. Intreprinderea moderna, in aceasta viziune, necesita un nou stil de management, bazat pe flexibilitate, dinamism si previziune. Procesul de management, in domeniul costurilor, trebuie conceput si realizat din trei puncte de vedere. 1 cibernetic, respectiv sub aspectul coerentei si relevantei informatiei, al rationalitatii si raspunderii; 2 economic, adica prin construirea si realizarea obiectivelor strategice si tactice ale firmei; 3 social, in sensul maximizarii efectelor pe acest plan; Costul productiei reprezinta esenta managementului firmei in general si a managementului financiar, in particular, deoarece, concret, reflecta modul in care se realizeaza obiectivele de baza ale managementului, ale strategiei firmei: valorificarea resurselor, realizarea profitului scontat, echilibrul economic si financiar, capacitatea concurentiala, cresterea valorii firmei, imaginea firmei, atractivitatea ei, climatul de creatie, ordine, eficienta, perspectivele acesteia.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).