Rețelele de transport în Asia de Est

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 2574
Mărime: 1.51MB (arhivat)
Publicat de: Felicia Blaga
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Asia de Est este o regiune geografică a cărei delimitare este controversată. Varianta teritoriului mai mic consideră Asia de est numai regiunea care se află sub influența musonului. Această variantă consideră deci teritoriul de azi al Chinei, Mongolia Centrală și Tibetul împreună cu Hong Kong, Macao, Taiwan, Coreea de Nord, Coreea de Sud și Japonia. Unul din susținătorii variantei mai mari este geograful german „Karl Ritter” care consideră în plus ca teritorii aparținătoare, toată Mongolia și coasta rusă de la Oceanul Pacific până la Amur, Vietnamul ca și Asia de Sud Est.

TRANSPORTUL FEROVIAR

Prin transport feroviar se ĩnţelege orice operaţiune de transport realizată cu vehicule feroviare, de către operatorii de transport feroviar, pe infrastructura căilor ferate, ĩn scopul deplasării ĩn spaţiu şi timp a mărfurilor, bunurilor şi persoanelor.

Vehiculele feroviare cele mai importante sunt locomotivele, respectiv mijloacele de tracţiune şi vagoanele, respectiv mijloacele de transport propriu-zise. Ĭmpreună, acestea formează trenurile de marfă, de călători sau mixte, care circulă după un orar sau program prestabilit.

Cel mai bun mijloc de deplasare ĩn Japonia este trenul. Ĭn orase şi ĩntre oraşe. Reţeaua de trenuri acoperă ĩntreg teritoriul nipon (toate cele patru mari insule) şi este deţinută, ĩn proporţie de 70%, de către stat: Japan Railways (JR). Celelalte 30 de procente aparţin unor companii private, care şi-au dezvoltat reţelele ĩn special ĩn şi ĩn jurul oraşelor.

Ĭn Japonia a fost construită o reţea puternică de cale ferată; cea mai importantă este magistrala care leagă capitala Tokio de Insulele Kyushu, construită pe trei tronsoane:

- 1964- Tokio- Nagoya- Osaka- 515 km.

- 1972- Osaka- Okoyama- 160km.

- 1975- Okoyama- Ins. Kyushu- 392 km.

Trenurile sunt de mai multe feluri, fiecare conceput pentru un scop diferit.Ele sunt numite după locomotivă.Principalele feluri de trenuri sunt:trenuri cu aburi, trenuri diesel , trenuri electrice și Maglev.Trenurile mai pot fi și de marfă sau de pasageri.

Trenuri de pasageri

Un tren de pasageri este un tren ce include una sau mai multe locomotive, și una sau mai multe vagoane de pasageri.De obicei, trenurile de pasageri au un program fix în care sosesc și pleacă din gară.

Interiorul unui tren de pasageri

Trenurile de pasageri au mai multe clase(I, II și III) și pot fi bi-nivel(etajate),pentru a transporta mai multi pasageri, sau, cele mai multe , cu un singur nivel.

Ele pot merge pe distanțe lungi(de cursă lungă) cât și pe distanțe mai scurte(de cursă scurtă).Trenurile de cursă lungă sunt dotate și cu vagoane restaurant și vagoane de dormit(vagoane-dormitor).

Trenuri de mare viteză

Shinkansen Seria 500

Trenurile de mare viteză sunt trenurile ce se deplasează cu viteze mai mari de 200 kmh.Trenul japonez Shinkansen a intrat în funcțiune din 1964, fiind primul tren de mare viteză.

Maglev

Pentru a realiza un tren ce să se deplaseze cu mai mult de 500 kmh inovatoarea tehnologie Maglev, a fost cercetată ani de zile.Trenurile Maglev din Shanghai (date în folosința în 2003), se deplasează cu o viteză de peste 430 km/h].

Trenuri regionale

Trenurile regionale sunt trenurile ce fac legătura între orașe mai apropiate(mediu urban), sau între sate și comune apropiate(mediu rural).

Preview document

Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 1
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 2
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 3
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 4
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 5
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 6
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 7
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 8
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 9
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 10
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 11
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 12
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 13
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 14
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 15
Rețelele de transport în Asia de Est - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Retelele de transport in Asia de Est.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Rolul Băncii Europene de Investiții în Dezvoltarea Statelor Comunitare

Banca Europeană de Investiţii (BEI), instituţia finanţatoare a Uniunii Europene (UE), a fost creată în anul 1958 prin Tratatul de la Roma, ca o...

Corupția - Mijloc de Susținere a Crimei Organizate

INTRODUCERE În ultimul timp s-a consemnat tendinţa spre politizarea crimei organizate, atât pe plan naţional, cât şi pe scară globală....

Instituții ale Uniunii Europene - atribuțiuni financiare și modul de înfăptuire a acestora

Parlamentul European 1. Scurt istoric Fondată în 1952 sub denumirea de Adunare Comună a Comunității Europene a Cărbunelui și Oțelului (CECO) și...

Instituțiile financiare bancare internaționale și influențele exercitate asupra economiilor naționale

Introducere România urmează o strategie ce vizează, pe de o parte, menţinerea stabilităţii macroeconomice şi stabilirea unei creşteri economice...

Analiza Comparativă a Județelor Arad și Constanța

I. ANALIZA SOCIO-ECONOMICĂ 1. DESCRIERE GENERALĂ Localizare Situat în partea de vest a ţării, de-a lungul unor importante căi de comunicaţii...

Crimă organizată în Franța

ARGUMENT Am ales să abordez această temă deoarece consideră că fenomenul de crimă organizată reprezintă o problemă socială cu grave implicaţii, a...

Integrarea economică în America de Sud - MERCOSUR

Introducere Ideea de a forma o organizaţie comercială nu era nouă în America Latină, dar, până la formarea Mercosur în 1991, toate încercările...

Banca Europeană de Investiții

LISTA FIGURILOR Figura nr. 1 Valoarea proiectelor finanţate de Banca Europeană de Investiţii în anul 2009, în funcţie de regiune 11 Figura nr. 2...

Ai nevoie de altceva?