Resursele materiale ale întreprinderii de servicii

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Aparitia, dezvoltarea si consolidarea intreprinderii de servicii este rezultatul atragerii in circuitul economic a unor mijloace susceptibil de a fi valorificate in scopul prestarii serviciilor necesare satisfacerii nevoilor societatii. Totalitatea acestor mijloace reprezinta o componenta a resurselor economice ale economiei nationale, care in posesia intreprinzatorilor, se constituie in fctori de productie.

Combinarea lor in modul cel mai eficient si realizarea pe aceasta baza a unor prestatii de servicii reprezinta esenta procesului de valorificare a lor in economie.

Prestarea serviciilor necesita in primul rand utilizarea de catre intreprindere a unor bunuri (de echipament, materii prime si materiale etc.

) care in combinatie cu resursele umane si financiare asigura satisfacerea nevoilor societatii. Totalitatea acestor bunuri formeaza resursele materiale (capitalul real), componenta esentiala a capitlului social.

Capitalul real se constituie, in momentul infiintarii intreprinderii, fie prin aportul in natura al intreprinzatorului, fie prin cumparare ca urmare a utilizarii resurselor financiare (capitalul lichid). El se inlocuieste si amplifica in cadrul procesului de acumulare si extindere a activitatii intreprinderii. Dupa modul specific in care se consuma si se inlocuiesc componentele el se grupeaza in capital fix si circulant.

Capitalul fix este constituit din bunuri (cladiri, echipamente, etc.

) care servesc mai multor procese de productie (au o durata de intrebuintare mai mare de un an si o valoare mai mare de 200. 000 lei) in timp ce capitalul circulant este format din materii prime, energie, bani etc., care se consuma in cursul unui singur ciclu de productie.

Avand in vedere marea eterogenitate a sferei serviciilor si volumul si complexitatea capitalului tehnic sunt foarte diferite.

Din acest punct de vedere, putem clasifica serviciile dupa cum procesul lor de productie necesita mai ales personal sau mai ales echipament; diferente din acest punct de vedere pot apare chiar si pentru acelasi tip de servicii: un psihiatru nu are deloc (sau foarte putin) nevoie de echipament, spre deosebire de un medic-dentist. Serviciile pe baza de personal se deosebesc in functie de gradul de specializare pe care il solicita, in timp ce serviciile pe baza de echipament pot fi mai mult sau mai putin automatizate. (vezi figura 1) Figura 1 Diferite activitati de servicii (Adaptare dupa Dan R. E. Thomas, Strategy is Diferent in Service Business, Harvard Business Review, July-august, 1987, p. 161) In sectoarele serviciilor care necesita echipamente foarte specifice si de valoare ridicata se numara: transporturile, telecomunicatiile, comertul, sectorul bancar s. a. O caracteristica a echipamentelor tehnice, mai ales in sectoare ale serviciilor cum sunt: comertul, turismul, sectorul bancar s. a. este ponderea mare a cladirilor care au nu numai rolul de a adaposti masinile, utilajele etc.

(ca de exemplu in industrie), ci si de a crea ...

Bibliografie:

1. Maria Ioncica, Rodica Minciu, Gabriela Stanciulescu - Economia serviciilor (Editia a II-a revazuta si adaugita), Editura Uranus - Bucuresti 1999

2. Ion Ionescu, Viorica Ionascu, Manoela Popescu - Economia intreprinderii de turism si comert, Editura Uranus - Bucuresti 2002

3. Conf. dr. V. Olteanu - Economia intreprinderii turistice, UCDC - Facultatea de management turistic si comercial - Bucuresti 1993

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Resursele Materiale Ale Intreprinderii De Servicii
    • Referat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
984 cuvinte
Nr caractere:
6 355 caractere
Marime:
15.67KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Referat
Materie:
Economie
Tag-uri:
resurse, servicii
Predat:
la liceu
Sus!