Repartizarea Creditelor Bugetare

Referat
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2517
Mărime: 21.67KB (arhivat)
Publicat de: Anatolie Simon
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Bogdan Vasile

Extras din referat

I)Introducere:

In contextul principiilor si modalitatilor de finantare de la buget se impun o serie de raportari periodice cu privire la executarea bugetului national public in intergul sau si pe verigi ale sistemului bugetar Aceste raportari trebuie sa aiba la baza datele din evidente si in special cele din contabilitatea bugetara si se concretizeaza in darile de seama contabile.Aceste documente, prin informatiile si anexele pe care le contin sunt si acte pentru justificarea financiar-bugetara.

Conditia principla pe care trebuie sa o indeplineasca darile de seama este aceea de a reflecta realitatea, adica indicatorii cuprinsi trebuie sa se bazeze pe regulamentul exclusive al unor rapoartari reale care s-au infaptuit in institutie, oricare ar fie ele.De asemenea trebuie sa fie complete si corect intocmite.Darile de seama se clasifica din mai multe puncte de vedere:

1)in functie de perioada la care se refera se clasifica in:

-dari de seama periodice

-dari de seama anuale

2)dupa indicatorii pe care ii contin se structureaza in:

-dari de seama proprii

-dari de seama centralizate

3)in functie de organele care le intocmesc le putem clasifica astfel:

-dari de seama intocmite de ordonatorii de credite

-dari de seama intocmite de organele financiare

Darile de seama contabile trebuie sa cuprinda un numar redus de date si anexe, si numai acei indicatori care sunt de maxima generalitate, care caracterizeaza intreaga activitate si pe baza carora pot fi facute judecati de valoare intr-un mod sistematic, coerent, pe baza carora sa poata fi adoptate decizii adecvate.Deci, prin sistemul darilor de seama se poate urmari intregul sistem informational cu privire la mersul executarii bugetului de stat in intregul sau si pe verigile constitutive.

Calitate de ordonator de credite bugetare atrage dupa sine obligatia prezentarii periodice a unor dari de seama asupra modului de realizare a veniturilor planficate si de folosire a mijloacelor puse la dispozitie, a mijloacelor extrabugetare si autofinantare si a rezultatelor obtinute in activitatea desfasurata pe o anumita perioada de timp.Aceste dari de seama sintetizeaza indicatorii de baza ai contabilitatii, evidentei statistice si tehnic-operative din cadrul institutiilor publice.Darile de seama contabile sunt un instrument de analiza si control cu privire la activitatea institutiilor.Pe baza lor se stabileste stadiul realizarii sarcinilor de plan in sfera de activitate respectiva si raportul in care se afla volumul cheltuielilor efectuate, fata de nivelul de indeplinire a indicatorilor de plan si eficienta acestor cheltuieli .Oferind posibilitatea cunoasterii lipsurilor si neajunsurilor din activitatea institutiilor bugetare, ele stau la baza masurilor operative de lichidare a acestora.

Pe baza lor,organele financiare si ordonatorii superiori regleaza punerea la dispozitie a resurselor bugetare in etapele urmatoare, in functie de folosirea celor acordate anterior si de mersul indeplinirii indicatorilor de plan.De asemenea darile de seama contituie un instrument de cunoastere a situatiei reale a mijloacelor materiale si banesti aflate la dispozitia institutiilor publice.In plus ele au o insemnatate deosebita in stabilirea indicatorilor pe plan financiar si estimarea veniturilor si cheltuielilor ce urmeaza a fi efectuate.

II)Intocmirea, aprobarea si verificarea contului bugetului de stat

Aceste dari de seama referitoare la incheierea exercitiului, ce se intocmesc si se inainteaza Parlamentului spre aprobare sunt:

a)Contul general al executiei bugetului de stat

b)Contul general al executiei bugetului asigurarilor sociale de sanatate

c)Contul general al datoriei publice

d)Raportul public anual intocmit de Curtea de Conturi

Contul general al executiei bugetului de stat se intocmeste de Ministerul Finantelor Publice,sub coordonarea Guvernului, pe baza darilor de seama intocmite de ordonatorii de credite bugetare principali si a conturilor privind executia de casa a bugetului prezentate de organele abilitate.Pe baza datelor furnizate se stabileste rezultatul executiei care poate fi deficit sau excedent si se fac propuneri cu privire fie la acoperirea deficitului bugetar fie la plasarea excedentului.

Contul general al executiei bugetului asigurarilor sociale de stat se intocmeste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si este prezentat Guvernului pana la data de 1 mai a anului urmator impreuna cu raportul de verificarea si analiza a Ministerului FInantelor.Guvernul il prezinta spre aprobare Parlamentului, pana la data de 1 iunie, iar acesta il aproba o data cu contul de executie a bugetului de stat, pana pe data de 30 noiembrie.

Preview document

Repartizarea Creditelor Bugetare - Pagina 1
Repartizarea Creditelor Bugetare - Pagina 2
Repartizarea Creditelor Bugetare - Pagina 3
Repartizarea Creditelor Bugetare - Pagina 4
Repartizarea Creditelor Bugetare - Pagina 5
Repartizarea Creditelor Bugetare - Pagina 6
Repartizarea Creditelor Bugetare - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Repartizarea Creditelor Bugetare.doc

Alții au mai descărcat și

Fundamentarea și Finanțarea Veniturilor și a Cheltuielilor la o Instituție din Administrația Publică

Cap.1 Organizarea si funcţionalitatea unei instituţii publice din administraţia publică locală 1.1 Conţinut şi interpretări ale noţiunii de...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Organizarea contabilității la administrația finanțelor publice Reșița

CAP. 1. ROLUL ŞI IMPORTANŢA ADMINISTRAŢIEI FINANCIARE MUNICIPALE CA UNITATE A MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE 1.1.Rolul Administraţiei...

Organizarea Gestiunii Financiare în Cadrul Institutiei Prefectului Iasi

Cap. I Organizarea şi funcţionarea Instituţiei Prefectului Judeţului Iaşi I.1. Institutia Prefectului in cadrul structurii administratiei publice...

Fundamentarea și finanțarea cheltuielilor bugetare la Primăria Fălticeni

Cap I.ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA PRIMARIEI MUNICIPIULUI FĂLTICENI I.1.Scurt istoric Primele referiri atestate documentar despre asezarea de...

Fundamentarea cheltuielilor bugetare BCU Iași

CAPITOLUL 1 Organizare şi funcţionalitate la Biblioteca Centrală Universitară “Mihai Eminescu”din Iaşi 1.1. Scurt istoric al Bibliotecii...

Fundamentarea și Execuția Elementelor Bugetare la Muzeul Literaturii Române Iași

I. Organizarea şi funcţionarea instituţiei publice de culturǎ Muzeul Literaturii Române Iaşi 1.1.Scurt istoric Muzeul Literaturii Române oferă...

Fundamentarea și finanțarea cheltuielilor bugetare la BCU Iași

Cap 1. Organizare şi funcţionalitate la Bibliteca Centrală Universitară ”Mihai Eminescu“-Iaşi Cultura reprezintă totalitatea valorilor materiale...

Fundamentarea și finanțarea cheltuielilor bugetare - Primăria Roman

Capitolul I Organizare şi funcţionalitate la Primaria Roman 1.1. Scurt istoric Orașul Roman, al doilea ca mărime dintre localitățile județului...

Gestiunea financiară a instituțiilor publice - Liceul Garabet Ibraileanu Iași

I. ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA LICEULUI “G. IBRĂILEANU” IAŞI I.1.ISTORIA ÎN DATE A LICEULUI -1899- se inaugurează cursurile clasei I a şcolii de...

Ai nevoie de altceva?