Extras din referat
Articolul are ca punct de plecare fenomenul globalizării pieţelor, acompaniat de globalizarea normelor etice, în cadrul căreia adesea se face referire la principiul numit Regula de Aur. În literatura afacerilor regula este exprimată adesea în felul următor: „Fă-le celorlalţi ceea ce tu ai vrea sa-ţi facă ei ţie”
Articolul are scop dublu:
- examinează istoriul, înţelesul şi problemele Regulii de Aur
- arată printro analiză de caz cum problemele apar când Regula de aur este aflată intr-un context de afaceri.
Articolul clarifică exact ce înseamnă Regula de Aur şi cum se poate încadra într-un moral universal.
Fenomenul globalizării este una dintre cele mai mediatizate probleme, manifestânduse în mai multe sfere de activitate:
- în plan economic se regăseşte în apariţia pieţelor globale
- în plan politic se manifestă în apariţia formelor de guvernare supranaţională
- în plan cultural se resimte în omogenitarea culturii la nivel mondial.
Globalizarea este un fenomen complex şi până în prezent nu a dus la omogenitatea în toate ariile de activitate.
În sfera principiilor morale, un posibil principiu la care toţi oamenii ar putea subscrie este : ”Când eşti în Roma, fă cum fac romanii”. Acest principiu se referă la manifestarea principiilor morale în circumstanţe specifice, caz în care principiile universale valabile sunt aplicate diferit în circumstanţe diferite.
Aspecte ale Regulii de Aur:
- este un principiu moral valabil, apărând în toate regiile lumii şi în multe sisteme filozofice
- apar discuţii despre ea şi în presa de afaceri, fiind foarte importantă în relaţia cu angajaţii în general
- cea mai dezvotată gândire despre Regula de Aur s-a dezvoltat în China, Grecia şi Israel începând cu anul
600 î.e.n
- Gensler (1996,1988) s-a referit la ea ca la un principiu al consistenţei care derivă din axinomele moralităţii, în timp ce Wattles (1996) o vede ca pe un ghid de comportament în relaţiile interumane, dar niciunul dintre ei nu o vede că inlocuieşte normele morale.
- Regula de Aur este dinamică, ea putând fi exprimată în peste 6000 de forme.
- Atât Gensler (1996) cât şi Wattler(1996) au adus critici asupra regulii de aur:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Regula de Aur si Etica Afacerilor.doc