Recenzie - The impact of Facebook upon social skills of young people - A business employment perspective

Referat
9.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1143
Mărime: 13.90KB (arhivat)
Publicat de: Catalina L.
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Recenzor:

Articol recenzat:

Maiorescu, I., Dina, R., Pleșea, A.D. and Felician, A., 2015. The impact of Facebook upon social skills of young people - a business employment perspective. Amfiteatru Economic, 17(Special No. 9), pp. 906-919

1. Rezumat articol

Articolul recenzat are ca subiect importanța rețelelor sociale, mai exact, impactul pe care acestea îl au asupra abilităților tinerilor din perspectiva angajării.

Importanța analizei constă în determinarea felului în care utilizatorii de Facebook, mai exact tinerii studenți ai spațiului economic românesc, oferă informații importante din punct de vedere al domeniului de business .

Scopul articolului este acela de a afla dacă și cum este folosit Facebook-ul de către studenții din învățământul economic românesc, din punctul de vedere al companiilor care caută informații prin intermediul rețelelor sociale despre posibilii consumatori sau parteneri de afaceri .

În prima parte a articolului sunt definite rețele sociale, acestea sunt descrise ca fiind site-uri bazate pe o infrastructură web care permite crearea unui profil public, sau semipublic într-un sistem condus de anumite reguli. Folosind rețelele sociale, oamenii își crează propriile comunități prin intermediul cărora pot dezbate teme comune. Conform legii lui Metcale (Chalasani,2008) cu cât numarul de noduri într-o rețea este mai mare, cu atât mai puternic este impactul în rețea. O organizație de business prezentă în cadrul unei rețele sociale are deschis accesul spre un număr mare de potențiali clienți, clienți care interacționeză unul cu celălalt și își influențează părerile unii altora.

În continuare este prezentată folosirea Facebook-ului pentru afaceri. Rețeaua Facebook cuprinde două tipuri de comunicare, private și publice. Comunicările private pot fi generate prin folosirea unor grupuri, iar comunicările publice pot fi făcute prin paginii proprii.

Este recomandat ca o organizație să își deschidă o pagina publică datorită unui număr mare de avantaje: lansare studii de piață, generarea de trafic pentru paginile web, ajută la crearea unei imaginii pozitive a organizației, promovarea de evenimente care au legătură cu organizația, vânzări mai mari, lansarea de diferite campanii de promovare.

În partea a doua articolul prezintă cum este folosit Facebook-ul de studenții spațiului economic. Asftel, este prezentat un studiu efectuat pe un eșantion format din 277 de studenți ai Academiei de Studii Economice din București, mai exact studenți ai Facultății de Business și Turism.

În urma acestui studiu s-a urmărit: identificarea gradului de utilizare a Facebook în eșantionul selectat, compararea nivelului de interacțiune socială online cu cea față în față, verificarea existenței unei legături între intensitatea socializării online și preferința pentru anumite posturi din mediul de afaceri.

Cercetarea a arătat că cei mai multi tineri studenți din cadrul Academiei de Studii Economice din România folosesc Facebook-ul. Din punctul de verdere al comportamentului lor social, aceștia utilizează atât mediul online, cât și mediul real unde interacționează direct cu prietenii. Întrucât scopul acestui articol a fost de a verifica dacă utilizarea intensivă a Facebook-ului afectează capacitățile de socializare față în față ale tinerilor studenți- viitori angajați în mediul business, aceste capacități au fost testate prin ierarhizarea preferințelor pentru locuri de muncă ce presupun un contact direct cu oamenii. Concluziile cercetării indică faptul că preferința pentru acele locuri de muncă ce necesită aptitudini de socializare față în față cu oamenii nu este legată de intensitatea utilizării Facebook-ului.

2. Organizare

Paragrafele și subparagrafele articolului au fost utilizate în mod corespunzator pentru a prezenta și exemplifica impactul rețelelor sociale asupra abilităților tinerilor. Se remarca un fir logic al prezentării și argumentării (care pleacă de la definirea rețelor sociale, importanța utilizării acestora, determinarea comportamentului social în mediul online, precum și prezentarea unei cercetări ce își propune să determine cum influențează utilizarea Facebook-ului aptitudinile studenților Academiei de Studii Economice din București și preferințele acestora privind viitorul loc de muncă ) aceste lucruri fac, ca articolul sa fie complex și usor de parcurs.

Obiectivul major, este acela de a prezenta influența rețelelor sociale, mai exact a Facebook-ului, în ceea ce privește legătura între intensitatea socializării online și preferința pentru anumite posturi din mediul de afaceri

3. Conținut

Preview document

Recenzie - The impact of Facebook upon social skills of young people - A business employment perspective - Pagina 1
Recenzie - The impact of Facebook upon social skills of young people - A business employment perspective - Pagina 2
Recenzie - The impact of Facebook upon social skills of young people - A business employment perspective - Pagina 3
Recenzie - The impact of Facebook upon social skills of young people - A business employment perspective - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Recenzie - The impact of Facebook upon social skills of young people - A business employment perspective.doc

Alții au mai descărcat și

Profilul întreprinderii - SC Spoonfull SRL

Introducere Am ales să prezint profilul întreprinderii S.C. Spoonfull SRL, deoarece este o afacere profitabilă cu mult potențial datorită...

Analiza magazin Intersport

1. ASPECTE GENERALE PRIVIND MAGAZINUL Magazinul ales pentru analiză se numește : INTERSPORT. Este membru al grupului FOURLIS cu peste 100...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

Economie și Prosperitate - Recenzie

-INTRODUCERE- Economia…un termen atat de simplu incat la prima vedere ar putea oricine sa-l defineasca,sau macar sa incerce cu convingerea ferma...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?