Recenzie - The impact of Facebook upon social skills of young people - A business employment perspective

Extras din referat Cum descarc?

Recenzor: 
Articol recenzat: 
Maiorescu, I., Dina, R., Plesea, A.D. and Felician, A., 2015. The impact of Facebook upon social skills of young people -  a business employment perspective. Amfiteatru Economic, 17(Special No. 9), pp. 906-919
1. Rezumat articol
Articolul recenzat are ca subiect importanta retelelor sociale, mai exact, impactul pe care acestea il au asupra abilitatilor tinerilor din perspectiva angajarii. 
Importanta analizei consta in determinarea felului in care utilizatorii de Facebook, mai exact tinerii studenti ai spatiului economic romanesc, ofera informatii importante din punct de vedere al domeniului de business .
Scopul articolului este acela de a afla daca si cum este folosit Facebook-ul de catre studentii din invatamantul economic romanesc, din punctul de vedere al companiilor care cauta informatii prin intermediul retelelor sociale despre posibilii consumatori sau parteneri de afaceri .
In prima parte a articolului sunt definite retele sociale, acestea sunt descrise ca fiind site-uri bazate pe o infrastructura web care permite crearea unui profil public, sau semipublic intr-un sistem condus de anumite reguli. Folosind retelele sociale, oamenii isi creaza propriile comunitati prin intermediul carora pot dezbate teme comune. Conform legii lui Metcale (Chalasani,2008) cu cat numarul de noduri intr-o retea este mai mare, cu atat mai puternic este impactul in retea. O organizatie de business prezenta in cadrul unei retele sociale are deschis accesul spre un numar mare de potentiali clienti, clienti care interactioneza unul cu celalalt si isi influenteaza parerile unii altora. 
In continuare este prezentata folosirea Facebook-ului pentru afaceri. Reteaua Facebook cuprinde doua tipuri de comunicare, private si publice. Comunicarile private pot fi generate prin folosirea unor grupuri, iar comunicarile publice pot fi facute prin paginii proprii.
Este recomandat ca o organizatie sa isi deschida o pagina publica datorita unui numar mare de avantaje: lansare studii de piata, generarea de trafic pentru paginile web, ajuta la crearea unei imaginii pozitive a organizatiei, promovarea de evenimente care au legatura cu organizatia, vanzari mai mari, lansarea de diferite campanii de promovare.
In partea a doua articolul prezinta cum este folosit Facebook-ul de studentii spatiului economic. Asftel, este prezentat un studiu efectuat pe un esantion format din 277 de studenti ai Academiei de Studii Economice din Bucuresti, mai exact studenti ai Facultatii de Business si Turism. 
In urma acestui studiu s-a urmarit: identificarea gradului de utilizare a Facebook in esantionul selectat, compararea nivelului de interactiune sociala online cu cea fata in fata, verificarea existentei unei legaturi intre intensitatea socializarii online si preferinta pentru anumite posturi din mediul de afaceri.
Cercetarea a aratat ca cei mai multi tineri studenti din cadrul Academiei de Studii Economice din Romania folosesc Facebook-ul. Din punctul de verdere al comportamentului lor social, acestia utilizeaza atat mediul online, cat si mediul real unde interactioneaza direct cu prietenii. Intrucat scopul acestui articol a fost de a verifica daca utilizarea intensiva a Facebook-ului afecteaza capacitatile de socializare fata in fata ale tinerilor studenti- viitori angajati in mediul business, aceste capacitati au fost testate prin ierarhizarea preferintelor pentru locuri de munca ce presupun un contact direct cu oamenii. Concluziile cercetarii indica faptul ca preferinta pentru acele locuri de munca ce necesita aptitudini de socializare fata in fata cu oamenii nu este legata de intensitatea utilizarii Facebook-ului.
2. Organizare
Paragrafele si subparagrafele articolului au fost utilizate in mod corespunzator pentru a prezenta si exemplifica impactul retelelor sociale asupra abilitatilor tinerilor. Se remarca un fir logic al prezentarii si argumentarii (care pleaca de la definirea retelor sociale, importanta utilizarii acestora, determinarea comportamentului social in mediul online, precum si prezentarea unei cercetari ce isi propune sa determine cum influenteaza utilizarea Facebook-ului aptitudinile studentilor Academiei de Studii Economice din Bucuresti si preferintele acestora privind viitorul loc de munca ) aceste lucruri fac, ca articolul sa fie complex si usor de parcurs.
Obiectivul major, este acela de a prezenta influenta retelelor sociale, mai exact a Facebook-ului, in ceea ce priveste legatura intre intensitatea socializarii online si preferinta pentru anumite posturi din mediul de afaceri
3. Continut


Fisiere in arhiva (1):

  • Recenzie - The impact of Facebook upon social skills of young people - A business employment perspective.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!