Raport privind efectuarea practicii de initiere la intreprinderea Bucuria SA

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOLUL I. Procesul de comunicare
Introducere ...3
1.1 Conceptul procesului de comunicare ..4
1.2 Elementele procesului de comunicare 6
1.3 Functiile comunicarii ..9
1.4 Formele comunicarii ...11
1.5 Etapele procesului de comunicare .13
Capitolul II. Descrierea intreprinderii
1. Istoria intreprinderii ..15
2. Analiza factorilor de macro si micromediu 17
3. Analiza SWOT ..20
4. Caracteristica concurentilor ...21
5. Structura gamei de produse ...22
Concluzie .25
Bibliografie ..26


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Comunicarea este prezenta in tot ceea ce facem in viata si este esentiala pentru a trai, a ne integra in comunitate si in cadrul muncii.
Comunicarea are in vedere schimbul de informatii, mesaje intre persoane, transmiterea de impresii si comenzi, impartasirea unor stari afective, a unor decizii rationale si judecati de valoare cu finalitate concisa de a obtine efecte in reprezentarile si opiniile indivizilor, in practicile pe care le efectueaza.
Misiunea comunicarii in organizatie este aceea de a o pozitiona, de a-i conferi o personalitate recunoscuta si o identitate distincta fata de concurenta. Comunicarea interna este aceea care se dezvolta in cadrul relatiilor dintre resursele umane ale organizatiei. Ea este cea care se impune cu prioritate in cadrul politicii de comunicare a intreprinderii. 
O organizatie nu va putea sa-si creeze o imagine favorabila pe piata sau in fata partenerilor sai de afaceri atata timp cat personalul sau este insuficient informat, ascultat.
Fara o comunicare eficienta, un manager nu poate arata ca isi sustine echipa, nu-i poate ajuta pe membrii echipei sa stabileasca relatii, sa conlucreze pentru acelasi scop si sa realizeze scopurile activitatii lor. Misiunea managerului este de a folosi comunicarea in asa fel incat sa trezeasca entuziasmul echipei pe care o conduce. Lipsa de comunicare dintre management si angajati poate conduce la scaderea performantei si chiar la conflicte.
Aceasta lucrare este alcatuita din doua capitole de examinare a procesului de comunicare si de analiza a activitatii desfasurate de intreprinedrea S.A. ''Bucuria ''. 
Capitolul I cuprinde informatia privind procesul de comunicare ,si anume conceptual procesului de comunicare, elementele esentiale ale acestuia, functiile si formele unei comunicari, precum si etapele parcurse.
Capitolul II cuprinde istoricul ti etapele de dezvoltare ale intreprinderii, analiza facotirlor de micro si macro mediu, SWOT, si a concurentilor, precum si oferta cu care acesta intreprindere vine pe piata.
1.1. Conceptul procesului de comunicare
Comunicarea reprezinta un proces esential de mentinere a legaturilor interumane, care sta la baza organizarii sociale. 
Majoritatea vorbitorilor percep cuvantul comunicare ca pe un schimb de mesaje, fapte, idei, impresii, intre doua sau mai multe persoane. Conceptului de comunicare nu i s-a stabilit inca o definitie unica, incercarea de a gasi o definitie universal valabila fiind aproape imposibila. 
Scopul comunicarii este cel de informare, motivare, convingere, instruire, incurajare. 
Obiectivul comunicarii este cel al crearii unei modalitati prin care mesajele sa fie receptate (auzite, citite), intelese, acceptate. Comunicarea este un proces complex care, din unghiul stiintei comunicarii, dispune de patru componente fundamentale 
-  Emitatorul
-  Canalul 
-  Informatia 
-  Receptorul. 
Emitatorul (sursa) initiaza procesul de comunicare prin stabilirea primului transfer de informatie. Emitatorul transforma (codifica) mesajul in semnale specifice pentru a putea fi transferat . 
Canalul sau media reprezinta calea (mijlocul, suportul) de transportare si distribuire a informatiei. Canalul de comunicare poate fi compus. In cazul comunicarii orale "fata in fata", intre doua sau mai multe persoane, sunt activate canalele vocale, auditive, vizuale. 
Informatia reprezinta mesajul, stirea, ideea, emotia, sentimentul trimis pe canal de catre emitator, pentru a fi primit de catre receptor. Receptorul primeste, decodifica si interpreteaza (conform percetiilor proprii) mesajul. Decodificarea este puternic influentata de modalitatea de interpretare. 
Receptorul inchide bucla procesului de comunicare (trimite feedback) prin transmiterea rezultatului procesului de interpretare, devenind emitator. 
Comunicarea interumana este insa mult mai complexa, canalele de transmisie si respectiv, informatiile, fiind de fapt multiple (cuvinte, ton, intonatie, emotii, gesturi, ganduri, etc.) Rolurile intre emitator si receptor se schimba permanent, fluxul de informatii functionand, de fapt, in ambele sensuri, fiecare utilizand canale multiple pentru a transmite mesaje intercorelate si formulate in coduri diferite. 
Comunicarea organizationala are rolul de procesare a informatilor si mesajelor in vederea realizarii obiectivelor individuale si comune ale angajatilor organizatiei respective, care trebuie:
-  sa informeze; 
-  sa armonizeze dinamica schimbarilor; 
-  sa antreneze resursele umane in procesele din firma; 
-  sa creeze un climat placut de lucru ; 
-  sa faciliteze lucrul in echipe ; 
-  sa promoveze imaginea si perspectivele firmei ; 
-  sa dezvolte identitatea unei firme.


Fisiere in arhiva (1):

  • Raport privind efectuarea practicii de initiere la intreprinderea Bucuria SA.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1)Porumb, E.(2001) Managementul Resurselor Umane;
2)Mihaela Vlasceanu, Organizatii si comportament organizational;
3)Mihai Dinu -  Comunicarea, Ed. Stiintifica, Bucuresti, 1997;
4)Christian Baylon, Xavier Mignot - Comunicarea, Ed. Universitatii ,,Alexandru Ioan Cuza",
Iasi, 2000
5) http://www.creeaza.com 
6) https://ru.scribd.com 
7) http://www.bucuria.md 
8) http://www.timpul.md 
9) https://madein.md/bucuria


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!